برجسته بودن صنایع دستی استان زنجان در سطح ملی

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/زنجان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به توانمندی های استان زنجان گفت: در حوزه بازسازی آثار تاریخی به خصوص محوطه گنبد سلطانیه و صنایع دستی بودجه ای در نظر گرفته خواهد شد.

برجسته بودن صنایع دستی استان زنجان در سطح ملی

سیدعزت الله ضرغامی امشب (27 آبان ماه) در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور در دانشگاه زنجان، با اشاره به اینکه صنایع دستی استان زنجان در سطح ملی برجسته است، گفت: تصمیماتی مبنی بر عرضه محصولات در شهرهای دیگر به خصوص تهران، دادن ساختمان به آنها و پیگیری فعالیت ها و اعطای وام به صنعت گران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان نمود: مشکل جدی در حوزه گردشگری مراکز اقامتی است. تصمیماتی مبنی بر حمایت از هتل ها مهمانسراها و حتی بوم گردی ها اتخاذ خواهد شد. البته بخشی هم به اندازه استقبال گردشگران برمی گردد.

ضرغامی اظهار کرد: گنبد سلطانیه افتخاری برای کل ملت است. ما 26 اثر دنیای داریم که به این معنی است این اثر تنها متعلق به ملت ایران نیست بلکه متعلق به تمام دنیا است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه زنجان یک الگو در سه حوزه فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، به برخی آمارها در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: 880 مورد آثار ثبتی، 56 مورد آثار ناملموس و 18 مورد از منظر طبیعی این آمار خوب نشان دهنده ظرفیت های استان زنجان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2042

به "برجسته بودن صنایع دستی استان زنجان در سطح ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجسته بودن صنایع دستی استان زنجان در سطح ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید