بیش از 78 تُن کالای اساسی در بیجار توزیع شد

به گزارش تور تایلند ارزان، مدیر جهاد کشاورزی بیجار از توزیع بیش از 78 تُن اقلام اساسی شامل برنج، گوشت و شکر به منظور تنظیم بازار و ایجاد تعادل در قیمت ها در این شهرستان خبر داد.

بیش از 78 تُن کالای اساسی در بیجار توزیع شد

پیمان قمری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به منظور تنظیم، حفظ آرامش بازار و کمک به اقتصاد خانوارها، برنامه توزیع کالاهای اساسی در دستور کار جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.

وی افزود: از اواخر شهریور سال جاری با توجه به التهاب بازار و افزایش قیمت ها، مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری تعاون روستایی از طریق اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی در اولین مرحله اقدام به جذب 30 تُن برنج تایلندی با قیمت هر کیلوگرم 46 هزار ریال، 9 هزار و 500 کیلوگرم گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلوگرم 305 هزار ریال و 10 تُن شکر با قیمت هر کیلوگرم 34 هزار ریال کرد.

قمری افزود: در دومین مرحله نیز 2 تُن گوشت قرمز با قیمت هر کیلوگرم 296 هزار ریال جذب و توزیع شده و اکنون نیز 2 تُن مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 89 هزار ریال در حال توزیع است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این اقلام اساسی ارزان تر از قیمت بازار توزیع می شوند جهت رعایت برابری و عدالت در بین مردم به هر خانوار فقط یک بسته گوشت قرمز منجمد، 2 عدد مرغ و 10 کیلوگرم برنج تحویل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار تاکید کرد: با توجه به استقبال مردم از توزیع اقلام اساسی، تا اوایل هفته آینده نیز حدود 25 تُن برنج تایلندی جهت استفاده همشهریان در سطح شهرستان توزیع می شود و انتظار می رود این طرح تا انتها سال جاری ادامه داشته باشد.

وی گفت: در هر زمان که سهمیه مربوط به کالاهای اساسی شهرستان از جانب ستاد تنظیم بازار مدیریت جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام شود، تعاون روستایی در اسرع وقت نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز و توزیع آن اقدام خواهد کرد.

قمری گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار بر نحوه توزیع اقلام اساسی سبد مصرفی خانوارها نظارت و بازرسی منظم و دوره ای از واحدهای صنفی عرضه کننده دارد.

به گزارش ایرنا، توزیع اقلام به نرخ دولتی یکی از برنامه های مهم دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی است و اکنون بیش از 25 کالا در کشور شامل این برنامه می شود.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی از درجه یک تا سه در بازار کردستان بین 500 تا 650 هزار ریال، هر کیلوگرم برنج خارجی از 80 تا 90 هزار ریال و هر کیلوگرم شکر نیز از 40 تا 50 هزار ریال عرضه می شود.

شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

منبع: اُکالا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2045

به "بیش از 78 تُن کالای اساسی در بیجار توزیع شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "بیش از 78 تُن کالای اساسی در بیجار توزیع شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 78 تُن کالای اساسی در بیجار توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید