هیئت تجاری عمانی به مازندران سفر می نمایند

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: استاندار مازندران با اشاره به رشد سرمایه گذاری خارجی در استان، گفت: هیئت تجاری کشور عمان، هفته آینده به مازندران سفر می نمایند.

هیئت تجاری عمانی به مازندران سفر می نمایند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از ساری، ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در استانداری با اشاره به برگزاری نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: حضور سرمایه گذاران از اقصی نقاط کشور برای سرمایه گذاری در مازندران در این همایش مناسب بوده است.

وی با بیان اینکه مازندران آماده اجرای پروژه های بزرگ برای توسعه است، اضافه نمود: مدیریت ارشد استان در جهت تحول و بازسازی استان با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران اقدام می نماید.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با تاکید بر ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در استان، توضیح داد: این امر سبب کاهش بروکراسی اداری برای تسهیل در سرمایه گذاری می گردد.

فلاح با بیان اینکه به زودی دستاوردهای همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران اطلاع رسانی می گردد، اضافه نمود: دستاوردهای پیروز در نمایشگاه خارجی باید در استان الگوبرداری گردد.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر کشور در مازندران، توضیح داد: وزیر کشور در سفر به استان هیچ ایرادی از موانع توسعه در استان ندیده و فضای استان را با روحیه همدلی و هم افزایی مدیران ستودند.

استاندار مازندران با بیان اینکه نیروی انسانی مجرب و فرهیخته استان برای توسعه مازندران شناسایی شوند، توضیح داد: از همه دانشگاهیان برای برطرف مسائل استان و گره های کور توسعه ای استان هدایت می گردد.

فلاح با اشاره به اینکه مسائلی را کشاورزان در حوزه خرید برنج و گندم داشتند، اضافه نمود: برای نخستین بار برنج های کم محصول و با کیفیت سال گذشته کشاورزان مازنی را به میزان 11 هزار تن خریداری نموده است.

وی با بیان اینکه باید در حوزه بازار خصوصی برنج کوشش بیشتری گردد، توضیح داد: دولت به تنهایی از عهده خرید برنج کشاورزان بر نمی آید.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته مسائل جدی در حوزه مرکبات و کیوی داشتیم، اضافه نمود: باید اقدامات جدی در حوزه صادرات محصول مرکبات و کیوی باغداران مازنی صورت گیرد.

فلاح با بیان اینکه به دلیل برف و سرمازدگی بعضی از محصولات پرتقال استان کم است، توضیح داد: مدیران ترتیبی اتخاذ تا باغداران در فصل برداشت محصول متضرر نشوند.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته ملی مرکبات، کیوی و برنج در اتاق ایران با موضوع مازندران، اضافه نمود: در راستای صیانت از جنگل ها و اطفا حریق باید با جدیت پیگیری گردد.

استاندار مازندران از اختصاص 35 میلیارد تومان برای اطفا حریق و حفاظت از جنگل های شمال کشور اطلاع داد و گفت: خط هوایی قرقیزستان به مشهد به زودی راه اندازی می گردد که می تواند برای تجار شمال کشور در زمینه صادرات محصولات آنان موثر باشد.

وی با بیان اینکه قرار است المپیاد ورزشی کارگران کشور به میزبانی مازندران در بهمن سال جاری برگزار گردد، توضیح داد: این رویداد نقش موثری برای ارتقا ورزش کارگران دارد.

فلاح با اشاره به اینکه مدیریت بر ورزشکاران در استان مناسب نیست، اضافه نمود: باید مسائل باشگاه های ورزشی مازندران نظیر نساجی قائم شهر برطرف گردد.

وی با تاکید بر برخورد تیم مدیریت ارشد استان با زمین خواری، توضیح داد: جلوی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی استان گرفته می گردد.

استاندار مازندران با بیان اینکه استفاده از بخش خصوصی برای ساماندهی پسماندها و فاضلاب ها و اجرای طرح های مدیریت منابع آب از سیاست های وزارت نیرو است، اضافه نمود: با اعتبارات دولتی نمی توانیم طرح های مدیریت آب را در استان اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرشماری عمومی کشاورزی در استان باید با جدیت بیشتری انجام گردد، توضیح داد: باید اقدام اساسی در سرشماری کشاوزی استان صورت گیرد.

فلاح با بیان اینکه طرح سازه های آبی مرکز استان اقدام شایسته شهرداری ساری بوده است، از شهرداران می خواهیم تا در زمینه تامین رفاهیات و ایجاد فضای مناسب ساحل صورت گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه طرح ساحل سبز و دریای پاک سازمان محیط زیست باید با کیفیت بیشتری در استان اجرا گردد، توضیح داد: این اقدام باید در سطح محورهای شریانی و جنگلی و کوهستانی استان تسری یابد.

وی با بیان اینکه 900 میلیون دلار فاینانس برای سرمایه گذاری در مازندران تصویب شده است، اضافه نمود: سرمایه گذارانی که برای استفاده از این خطوط اعتباری استفاده می نمایند به معاونت برنامه ریزی استانداری مراجعه نمایند.

فلاح با اشاره به اینکه سازوکارهای صادراتی استان باید قوی گردد، گفت: سرای تجاری مازندران در آستاراخان سریعا ایجاد گردد تا فرصت مناسبی برای صادرنمایندگان خرد صورت گیرد.

وی با تقدیر از افتخارآفرینی ورزشکاران مازنی در مسابقات اینچئون کره جنوبی، اضافه نمود: ورزشکاران استان به اندازه 16 کشور جهان به میزان 16 مدال دریافت کردند و قرار است جوایز خوبی برای قهرمانان مازندران باید تهیه گردد و باید برای معیشت و تامین شغلی این افراد اقدام جدی صورت گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه قریب به اتفاق پروژه های بزرگ سال 93 بودجه 100 درصدی تخصیص خواهد یافت، توضیح داد: از هیچ دستگاه اجرایی پذیرفته شده نیست که بخواهند بودجه را جذب ننمایند و مدیری نتواند جذب نکند دیگر مدیر آن استان را پذیرا نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده هیئت 25 نفره از کشور عمان برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری به مازندران سفر می نماید، اضافه نمود: همه دستگاه های اجرایی حوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی باید در این زمینه اقدام جدی نمایند.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 380

به "هیئت تجاری عمانی به مازندران سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت تجاری عمانی به مازندران سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید