تحقق رشد مالی استان یزد در سال 1401 با ایجاد و تقویت تعاونی ها

به گزارش تور تایلند ارزان، فلاحتی گفت: راه تحقق اشتغال و کاهش آمار بیکاری حرکت به سمت حوزه تعاون است.

تحقق رشد مالی استان یزد در سال 1401 با ایجاد و تقویت تعاونی ها

خبرنگاران یزد - فلاحتی، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: شورای هماهنگی مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد برای گفتگو و همکاری نزدیک دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ماهیانه برگزار می گردد که این شورا با حضور مسئولان ارشد استانی نیز باید شکل بگیرد که بتوان مسائل و مسائل جامعه هدف این دستگاه ها سریع تر و بهتر حل کرد.

او گفت: در استان یزد بیش از 3 هزار شرکت تعاونی فعال است و برای تحقق شعار اشتغال و کاهش آمار بیکاری راهی جز حرکت به سمت حوزه تعاون وجود ندارد بعلاوه تحقق رشد مالی 8/3 درصدی استان در سال آینده با ایجاد و تقویت تعاونی ها صورت می پذیرد.

او گفت: با دقت در آمار بیمه شدگان اجباری استان یزد می توان به تحلیل ها و قضاوت های صحیح نسبت به بحث اشتغال، سرمایه گذاری و مهاجرت در استان پرداخت.

فلاحتی گفت: طرح اکوسیستم ملی اشتغال و اکوسیستمی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال استان تعریف نموده است باید با حضور گروه اندیشه ورز و نشست هایی که با حضور استاندار برگزار می گردد که مطرح گردد که گام های هماهنگ و یکپارچه در زمینه اشتغال استان یزد برداشته گردد.

او گفت: بیشترین بیکاری استان از ناحیه فارغ التحصیلان دانشگاهی است و اداره کل فنی و حرفه ای می تواند مهارت های متناسب و مبتنی بر احتیاج بازار اشتغال استان را در راس برنامه خود قرار دهد و نیرو های مورد احتیاج بازار کار استان یزد را تامین کند.

فلاحتی گفت: چند بانک زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که در استان فعال هستند و واحد های تولیدی که زیر نظر این وزارتخانه فعال هستند با پیگیری مسئولان باید بخشی از مبالغ خود را در بانک های استان قرار دهند تا در این زمینه بتوان برای اشتغال و مسائل مهم دیگر به وسیله سپرده ها به متقاضیان تسهیلات ارائه کرد.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2107

به "تحقق رشد مالی استان یزد در سال 1401 با ایجاد و تقویت تعاونی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق رشد مالی استان یزد در سال 1401 با ایجاد و تقویت تعاونی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید