خبرنگاران ساعی: کارهای زیادی در کمیسیون ورزشکاران داریم، تلاش ما موفقیت معروف است

به گزارش تور تایلند ارزان، تهران - خبرنگاران- رییس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با بیان اینکه کار زیادی پیش روی این کمیسیون در سال منهتی به المپیک است، گفت: یکی از اهداف مهم، موفقیت سعید معروف در انتخابات کمیته بین المللی المپیک است.

خبرنگاران ساعی: کارهای زیادی در کمیسیون ورزشکاران داریم، تلاش ما موفقیت معروف است

هادی ساعی روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: در سال المپیک هستیم و کارمان زیاد است. نفراتی که سهمیه کسب کرده اند شرایط خاصی دارند و باید تدبیری شود تا تمرینات را ادامه بدهند. اکنون آنان به صورت انفرادی تمرین می کنند اما این مساله استرس و فشار زیادی به آنها وارد می کند.

وی با تاکید بر اینکه تمرینات انفرادی موجب خستگی روحی ورزشکار می شود، گفت: بیش از پنج ماه است که تمرینات آنان انفرادی است و موجب می شود که کیفیت کار کاهش یابد.

پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک با بیان اینکه در برخی رشته ها چون کشتی و تکواندو نیاز به حریف تمرینی است، ادامه داد: رشته های مدال آور ما، انفرادی هستند. شاید در وزنه برداری بتوان انفرادی تمرین کرد اما در کشتی و تکواندو نیاز به حریف داریم. اکنون ما در کادر فنی تکواندو به صورت مجازی بازیکنان را کنترل می کنیم اما از کیفیت آنان خبر نداریم.

وی توضیح داد: همچنین تعدادی از ورزشکاران رشته های مختلف نیز درپی کسب سهمیه هستند و نیاز به تمرین و اردو دارند. سال المپیک هستیم و باید تمرکزمان روی المپیکی ها و آنهایی باشد که شانس رسیدن به این رویداد مهم را دارند. حتی در کمیسیون ورزشکاران نیز نفراتی هستند که خودشان به المپیک رسیده یا در تلاش برای کسب سهمیه هستند.

تلاش برای حضور معروف در کمیسیون ورزشکاران آی. او. سی

ساعی در ادامه به بحث تلاش برای موفقیت سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک اشاره کرد و گفت: این یکی از برنامه های مهم ما تلقی می شود. خودم دو مرتبه نامزد شدم اما آن زمان، فردی اهمیت نمی داد، لابی نشد و حمایت نشدم. خیلی دوست دارم که معروف به این کمیسیون راه پیدا کند. چراکه کمیسیون ورزشکاران، مهمترین بخش در آی.او.سی است.

قهرمان سابق تکواندوی جهان گفت: معروف شانس خوبی دارد، چراکه والیبال رشته تیمی است و تعداد زیادی والیبالیست در المپیک رای می دهند. زمانیکه خودم نامزد شدم تنها 90 تکواندوکار در المپیک بودند که همگی نیز به من رای دادند، اما کافی نبود. کاروان ایران باید حتما همگی به معروف رای بدهند. رییس کاروان باید با کشورهایی که ارتباط خوبی داریم لابی کند تا رای آنان را داشته باشیم. خود سعید نیز بهترین فرصت را دارد تا در دهکده بازی های المپیک با ورزشکاران سایر کشورها صحبت و رایزنی کند. کار سخت است اما می تواند به موفقیت ختم شود.

انتخابات تمام شد، همگی دوست هستیم

رییس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در خصوص حواشی به وجود آمده در انتخابات روز سه شنبه، توضیح داد: رقابت سالم و محبت آمیز ای بود که تمام شد. رقابت، خاصیت انتخابات است و دیگر نباید به آن نگاه کنیم. اکنون ما در کمیسیون کنار هم هستیم تا به ورزشکاران کمک کنیم. همه دوست هستیم و رفاقت و همدلی باید حرف نخست را بین ما بزند. اگر خودمان برای خودمان ارزش قائل نباشیم نباید از دیگران انتظاری وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم فقط یک رای بدهیم و دیگر در جلسات نباشیم، بی معرفی است. به دوستان گفتم که خوشحالم همه در انتخابات شرکت کرده اید و این حضور پرشور باید همیشگی باشد. من هم یک رای داشتم و همکاران و دوستان در کمیسیون هرجا که احساس می کنند می توان کمکی انجام داد، باید ورود کنند تا به کمک ورزشکاران برویم.

ساعی گفت: کمیسیون ورزشکاران مهمترین کمیسیون در آی.او.سی است. در مراسمی بودم که توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک گفت که اگر رییس فدراسیون و یا ورزشکار پشت در اتاقم باشند، اولویت با ورزشکار است. این مساله نشان از اهمیت جایگاه ورزشکاران دارد. کمیسیون ورزشکار جزو منشور المپیک است و ورزشکاران در آی.او.سی در صدر درجه بندی ها هستند.

وی گفت: ضمن اینکه در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ایران، نفرات انتخاب شده اند و مثل بقیه کمیسیون ها، انتصابی در کار نیست. در نهایت همه باید برای پیشرفت ورزش ایران و سهولت کار ورزشکاران، تلاش کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1280

به "خبرنگاران ساعی: کارهای زیادی در کمیسیون ورزشکاران داریم، تلاش ما موفقیت معروف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساعی: کارهای زیادی در کمیسیون ورزشکاران داریم، تلاش ما موفقیت معروف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید