خبرنگاران کرونا مغلوب مهربانی دلفانی ها

به گزارش تور تایلند ارزان، خرم آباد - خبرنگاران - پویش مهربانی بخشش کرایه واحد های تجاری و مسکونی دردلفان، اخبار تلخ این روزها را تحت تاثیر قرار داده و دراین شهرستان حماسه مهربانی را رقم زده است.

خبرنگاران کرونا مغلوب مهربانی دلفانی ها

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مردم شهرستان دلفان چون دیگر مناطق کشور با شیوع ویروس کرونا روزگار سخت و تلخی را طی می نمایند.

بازار شهر نورآباد در آستانه عید نوروز شلوغی سال های گذشته را ندارد و ترس و وحشت از کرونا، موجب شده که کسب و کار امسال کساد و خالی از مشتری باشد.

مغازه داران در بازار نورآباد از خلوتی و نبود مشتری گلایه دارند و می گویند: در 12 ماه گذشته امید به فروش نوروزی داشتیم تا بدهی و چک های خود را پرداخت نماییم اما ورود این مهمان ناخوانده و وحشت مردم کسادی را برای ما به ارمغان آورده است.

این روزها ویروس منحوس وبی رحم کرونا مردم را وحشت زده کرده و زندگی آنان را تحت شعاع خود قرار داده این در حالیست که اصنافی همچون تالار و رستوران دارها، لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، خوار و بار و آجیل فروشی ها به شدت دچار افت فروش شده اند و می توان گفت درآمد انها حتی برای پرداخت اجاره و هزینه های جانبی نیز کفاف نمی دهد.

عده ای نیز دراین روزهای سخت به خاطر منفعت خود با سلامت مردم بازی می نمایند و اقدام به احتکار اقلام بهداشتی کرده و چند برابر قیمت در بازار عرضه می نمایند.

حماسه مهربانی دردلفان

اما در میان این خبرهای تلخ، با هدف حمایت از اجاره نشینان، پویش بخشش کرایه واحدهای تجاری و مسکونی در دلفان با مشارکت انسان هایی از جنس مهربانی شکل گرفته که خوشبختانه با استقبال عمومی همراه شده و هروز به تعداد این افراد اضافه کرده می گردد.

در قالب این طرح با توجه به کسادی بازار و مسائل اقتصادی، مالکان واحدهای تجاری و مسکونی اقدام به بخشش اجاره های خود می نمایند که تا به امروز 34 مالک دراین اقدام مشارکت داشته اند و پیش بینی می گردد دیگر مالکان و خیران نیز در این مسابقه مهربانی شرکت نمایند.

خیران نیک اندیش دلفان با اقدام خداپسندانه دراین روزهای سخت پیشقدم شدند تا تلخی که با ویروس منحوس کرونا ایجاد شده با مهربانی شیرین گردد.

دراین جشن همدلی و مهربانی حاج محمد جهانگیری مالک مجتمع ولی عصر نورآباد (52 واحد تجاری)، حاج اسدعلی محمدی مالک 72 واحد تجاری و خانگی، حاج حاتم مرادی مالک مجتمع تجاری ، نصرت الله شریفی مالک مجتمع آبی شریفی، حاج محمد علی رضایی مالک 15 واحدتجاری در مجتمع رضا، مرحوم حاج علی اکبر ابراهیمی مالک مجتمع تجاری ابراهیمی، برادران هاشمی مالکان مجتمع تجاری هاشمی، دراین پویش شرکت کرده و اجاره یک یا دوماه از واحدهای تجاری خود را بخشش کرده اند .

همچنین در این کارخیر و خداپسندانه مالکانی از جمله حاج اردشیر حیدری و حسین حیدری، یعقوب عینیی ، عرفانی، عیدی جلالوند، محمد ولی نظریان، آرش کورانی،علی محمد نظری، احمد محمدی

صمد شیرزاد،هوشنگ جمشیدی، حاج علی خزایی (بخشنده شهریه یک ماه دانش آموزان دبیرستان غیر انتفاعی سپهر)، وحید خزایی،مرادعلی محمدی، فرزاد رستمی،داراب الفتی،حمزه رحیمی، عطا بیگی محمد آباد،کیومرث فلاحیان، خدامراد عزیزی، لطیف نوریان، حبیب الله مهری سرکشتی، مرحوم حاج محمد حسن زمانی، کرمشاه منصوری،کیومرث رستمی،ولی الله قیصری،قنبرعلی مرادی،

مردانی، قنبری، مولاکرم مرادیان علی رغم اینکه واحدهای تجاری زیادی نداشته اند اما در حد توان اقدام به بخشش کرایه واحدهای تجاری و مسکونی خود از یک تا سه ماه کرده اند.

صاحبان واحدهای مسکونی و تجاری هدف خود را از این اقدام جهت رضایت خداوند و کمک به بازاریان و خانواده های آنان عنوان کرده اند.

در دلفان شاهد مهربانی، همدلی و نوع دوستی در این روزهای تلخ و سخت هستیم تا انسانهایی از جنس مهربانی با همت خود، شادی را برای تعدادی از اجاره نشین های این شهرستان و خانواده های آنان به ارمغان آورد و با این حماسه مهربانی نام مردم دلفان در کشور، پرآوازه تر از گذشته گردد.

امیدواریم این اقدام ارزشمند در دیگر نقاط ایران اسلامی فراگیر گردد تا التیامی بر مسائل خانواده های گرفتارباشد.

رکود 70 درصدی اصناف لرستان بر اثر شیوع کرونا

رییس اتاق اصناف لرستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید خرید توسط مردم، بازار اصناف استان 70 تا 80 درصد دچار رکود شده است.

منوچهر اسبکوه افزود: درصد باقی مانده اصناف نیز که تاحدودی از رکود فعلی در امان مانده اند مربوط به صنوف میوه و تره بار، آذوقه و مواد بهداشتی و ضدعفونی هستند.

وی گفت: در حال حاضر صنوف همچون تالار و رستوران دارها، آرایشگرهای زنانه، لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، خوار و بار و آجیل فروشی ها به شدت دچار افت فروش شده اند و می توان می گفت درآمد انها حتی برای پرداخت اجاره و هزینه های جانبی نیز کفاف نمی دهد.

وی در خصوص اجبار تعطیلی برخی واحدهای صنفی نیز گفت: بجز تالار ها به اصنافی همچون آرایشگری ها؛ خیاطی ها و طلافروشان پیشنهاد شده به دلیل رعایت سلامت خود و شهروندان فعالیت ننمایند اما اجبار رای تعطیلی این واحدها موجب تشنج در بازار می گردد.

اسبکوه با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از این صنوف به طور کامل تعطیل هستند افزود: اصناف استان و کشور مواردی همچون تورم، تحریم، رکود و جنگ اقتصادی را تحمل کرده و پشت سرگذاشته اند اما در شرایط شیوع کرونا به شدت متضرر شده اند که برای اتمام این شرایط باید همه مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ها توجه نمایند تا شرایط به حال عادی بازگردد.

وی ادامه داد: برخی خیابان های اصلی و مراکز خرید همچنان شاهد تردد نسبتا بالای شهروندان است اما در عمل خرید چندانی از واحدهای صنفی نمی گردد و به نظر می رسد شهروندان بدون توجه به رعایت توصیه متخصصان در معابر عمومی حاضر می شوند.

وی با اشاره به فعالیت حدود 56 هزار واحدصنفی لرستان گفت: 70 تا 80 درصد این واحدها مستاجر هستند و خوش بینانه ترین رقم اجاره بهای آنها به یژه در شهر خرم آباد از سه میلیون تومان تا پنج میلیون تومان است که متاسفانه در شرایط کنونی قادر به پرداخت این اجاره ها نیستند.

اسبکوه تاکید کرد: از مالکان این واحدهای تجاری تقاضا می گردد با توجه به شرایط کنونی و رکود بازار، با مستاجران خود همکاری داشته و با بخشش و یا تعویق طلب خود گامی در راستای تسکین روحی صنوف بردارند.

بر اساس اعلام علوم پزشکی لرستان 185 نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده و 11 نفر جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 988

به "خبرنگاران کرونا مغلوب مهربانی دلفانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا مغلوب مهربانی دلفانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید