راهنمای سفر به هندورابی

به گزارش تور تایلند ارزان، همگی ما ایرانی ها، برای سفر به جنوب عموما به یاد جزیره هایی مانند کیش، قشم و هنگام می افتیم و کمتر پیش می آید که جزیره هندورابی را در نظر بگیرید. جزیره ای بسیار کوچک و البته منزوی که هنوز صحنه های زیبای طبیعت خود را حفظ نموده است. جزیره هندورابی در خلیج فارس واقع شده و جزیره ای بکر و آرام است که می تواند سواحلی بسیار عالی برای تفریحات ساحلی و حتی شنا داشته باشد. با راهنمای سفر به هندورابی می توانید برای رفتن به این جزیره حتی در تعطیلات نوروز برنامه ریزی کنید. بنابراین امیدواریم به خوبی این جزیره را به دیگر مردم کشورمان معرفی نماییم. مجله خبرنگاران سعی در شناساندن هر چه تمام تر جنوب ایران و جاذبه های ایران است تا برای ایرانگردی راهنمای مناسبی را در اختیار داشته باشید. پس راهنمای سفر به هندورابی می تواند یکی از منابع پیش روی شما برای رفتن به این جزیره باشد.

راهنمای سفر به هندورابی

ویژگی ها و خصوصیات جزیره هندورابی

با خواندن راهنمای سفر به هندورابی و قدم گذاشتن بر این جزیره به راحتی متوجه خواهید شد که با جزیره ای بسیار مسطح و صاف و بدون هیچ گونه ارتفاعات و کوه ها بلندی روبرو هستید. باید گفت که بلندترین نقطه این جزیره 45 متر ارتفاع دارد. جمعیتی کمتر از 200 نفر، آن را در گروه جزیره های کم جمعیت قرار می دهد، به طوری که می توان آن را به نوعی متروکه دانست. خانه های اهالی این جزیره، قدیمی ساز، گچی و با نماهایی سفید هستند که خود جزو جاذبه های فرهنگی مردم این جزیره به حساب می آیند.

همین ویژگی را می توان از جاذبه های جزیره های هندورابی دانست. چرا که هنوز سیل بزرگ گردشگران ایرانی و صنعت لوکس و پرطمطراق گردشگری مانند هتل های لوکس چند ستاره، مراکز خرید شلوغ پر از ازدحام خریداران، جشن های شبانگاهی و البته آلودگی هایی که تمام این صنایع با خود به همراه می آورند، وارد این جزیره نشده است. در اینجا، با صمیمیت مردمانی مهربان و خانه ای بسیار سنتی روبرو هستید. اینجا جذابیت های خاص خود را دارد.

جاذبه هایی که در سفر به جزیره هندورابی می بینید

سوار اتوبوس های دریایی کیش شوید و یا از بندر چیروئیه قایق سوار شده و وارد جزیره هندورابی شوید. اکنون آمده اید تا با جاذبه های جزیره هندورابی آشنا شوید.

  • روستاهای قدیمی جزیره

جزیره هندورابی، روستایی به همین نام دارد. در راهنمای سفر به هندورابی به دیدن روستایی با خانه هایی سنتی که از سنگ، مرجان ها و گچ ساخته شده اند، بروید. تعدادی از آن ها، به شیوه خانه های امروزی بازسازی و بازسازی شده اند. در این روستا اتاقی به عنوان مدرسه و یک مغازه کوچک به عنوان فروشگاه و سوپرمارکت وجود دارد. زبان مردم این جزیره اغلب، عربی است. با این وجود، تعدادی نیز فارسی می دانند و اگر عربی نمی دانستید هیچ نگران نباشید. باز هم می توانید فارسی با تعدادی از اهالی روستا صحبت کنید. بچه ها مدرسه ای این روستا را در لباس های محلی خواهید دید که به شما گردشگران بسیار کنجکاوانه می نگرند و شاید برای فروش یکی از صنایع دستی خود، به سمت شما بیایند.

در سفر به جزیره هندورابی با یکی از صحنه های تاریخ ایران نیز، روبرو می شوید. دو روستای الدورات و الصراۀ در کنار روستای هندورابی قرار گرفته اند. در هنگامی که پرتغالی ها در جنوب ایران پایگاه داشتند، در این جزیره سکونت می کردند و هندورابی یکی از پایگاه های جنگی ارتش پرتغالی ها در جنگ بوده است. شاید هنوز بتوانید خرابه ها و ویرانه های روستای پرتغالی را ببینید و گذشته را تصور کنید.

براساس یک افسانه محلی هم هند و رابی اسم یک زوج عاشق بوده که به این جزیره می آیند و باهم زندگی می کنند.

  • قبرستان جزیره

هنگامی که به بازدید از روستاها و خرابه های الدورات و الصراۀ می روید، قبرستانی قدیمی را در کنار آن ها خواهید دید. قبرستانی که در آن، نه تنها ایرانیان، بلکه پرتغالی ها هم به خاک سپرده شده اند. قبور با سنگ هایی که نشان دهنده جنسیت دفن شده است، تنها نشان دهنده شخص بوده و هیچ نشانی از نام شخص مدفون شده نیست. بر روی قبرهای مردان تنها یک سنگ و بر روی قبرهای زنان دو سنگ گذاشته شده است. در نتیجه، این قبرستان قدیمی، با دیگر قبرستان های ایران بسیار متفاوت است.

  • مسجد جزیره

مسجد تک مناره اهل سنن در این جزیره، تنها مسجدی است که به شیوه های سنتی ساخته شده است. این مسجد زیبا گنجایش تمام اهالی جزیره را دارد و با سیمان و خاک ساخته است. با این وجود، همچنان حال و هوای سنتی و بافت تاریخی خود را حفظ کرده است.

  • سواحل بکر و دست نخورده هندورابی

در راهنمای سفر به هندورابی جای تفریحات آن خالی است. خوشبختانه هنوز هم می توان در خلیج فارس، جزیره ای را تماشا کرد که هنوز گردشگران و شلوغی محیط آن را تغییر نداده است. سواحل بکر، آرام و دست نخورده در سفر به جزیره هندورابی انتظار گردشگرانی را می کشد که به دنبال آرامش هستند. این سواحل برای بازی های ساحلی بسیار مناسب است. سواحل شن های نرم، آب هایی سبز رنگ و مرجانی خلیج فارس با صخره هایی عجیب و غریب که توسط امواج دریا تراشیده شده اند، در سوی دیگر جزیره قرار دارند. صخره ها، محیطی مرموز و جذاب را برای عکاسی به وجود آورده اند. در اینجا، غارهایی کوچک و بزرگ وجود دارد.

  • آب انبار جزیره

از دیگر بناهای قدیمی جیره که مربوط یه حیات جزیره است و بسیار اهمیت دارد، آب انبار قدیمی جزیره است. در راهنمای سفر به هندورابی پیشنهاد می دهیم که به دیدن تنها منبع جمع آوری آب شیرین جزیره باشید. آب انباری که آب باران را برای مصرف اهالی جزیره در خود جمع می کند. این آب انبار البته، مکمل چاه های آب شیرین جزیره است و هنگامی که چاه ها در سال های کم بارش، خالی می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کلوپ دریایی

سفر به جزیره هندورابی تنها به معنی بازدید از روستاها و جاذبه های فرهنگی نیست. کلوپ تفریحات دریایی برای گردشگران، تفریحات آبی جذابی را فراهم می کنند. به طور مثال اگر به غواصی علاقه دارید، یکی از زیباترین سواحل مرجانی را با لاکپشت ها و دیگر موجودات دریایی انتظار شما را می کشند. سواحل کم عمق و زلال این جزیره، محیط روشن و مناسبی برای غواصی فراهم کرده است. همچنین تفریحات دیگری همانند جت اسکی، موتور سواری در سواحل، سافاری و … از جمله هیجان انگیز ترین تفریحاتی است که می توانید آن ها را در کلوپ تفریحات دریایی انجام دهید.

  • رستوران و کافی شاپ کلوپ

در کنار این کلوپ، رستورانی صمیمی وجود دارد که توسط اهالی روستا اداره می شود و محیطی آرام و دوست داشتنی را برای شما گردشگران فراهم می کند. می توانید انواع غذاهای دریایی جنوب را در این رستوران سفارش دهید.

  • لاکپشت ها و انواع ماهیان

سواحل جزیره، از اواسط اسفند تا اواخر خرداد ماه، تبدیل به بستری برای تخم گذاری تمام لاک پشت های منطقه می شوند. لاک پشت های کوچک و بزرگ، همه ساله به این جزیره می آیند و در آرامش و امنیت جزیره، چاله هایی برای تخم گذاری می سازند. این منظره می تواند یکی از زیباترین صحنه هایی باشد که در زندگیتان دیده اید. همچنین بیرون آمدن لاک پشت ها از تخم و سرازیر شدنشان به سمت آب، یکی دیگر از اتفاقات محیط زیستی است که در راهنمای سفر به هندورابی می توانید، شاهد آن باشید. همچنین انواع گونه های رنگارنگ ماهی ها را، در زیر آب های این جزیره به هنگام غواصی می توان مشاهده کرد. ماهیانی مانند دم زرد، پیکاسو، ملوان، یونیک، جراح ماهی و انواع مرجان ها قابل مشاهده هستند.

دسترسی ها در راهنمای سفر به جزیزه هندورابی

جزیره هندورابی جزیره ای کوچک، با مساحت حدود 23 کیلومتر مربع است که همانند بچه ای کوچک در میان پدر و مادر بزرگش یعنی دو جزیره کیش و لاوان واقع شده است. این جزیره را جزو استان بندرعباس و شهرستان بندر لنگه می دانند و محیطی بسیار متفاوت تر از مناطق گردشگری در کیش و قشم دارد. همچنین جزیره هندورابی از توابع بخش جزیره کیش است. بسیاری از گردگشرانی که به دنبال تفریح و رزرو هتل در کیش و قشم هستند، به این جزیره سفر کرده و راحتی بیشتری را در سفر می طلبند. افرادی که گشت و گذار در میان مراکز خرید کیش و مراکز خرید قشم را می پسندند یا شنا و غواصی در کنار دلفین ها را در جزیره هنگام ترجیح می دهند.

جدای از این گروه گردشگران که عموما خانواده ها را تشکیل می دهند، گروهی دیگر از گردشگران هستند که به دنبال مناطق بکرتر و دست نخورده تر هستند و آرامش را در سواحل جنوب ایران جستجو می کنند. برای گروه دوم، ما راهنمای سفر به هندورابی را پیشنهاد می دهیم. جاذبه های این جزیره حتما هر گردشگری را که به دنبال ساعت ها نشستن در آرامش ساحل یا تماشای زندگی حیوانات آبزی در کنار ساحل هستند، راضی نگه می دارد.

تمام ایرانیان و گردشگران ایرانی با کیش آشنایی دارند. جزیره ای که پر از مراکز خرید لوکس و هتل های 5 ستاره، 4 ستاره و حتی 3 ستاره بسیار با استانداردهای جهانی است. منطقه آزادی که از تمام جهان، گردشگران را به سمت خود جذب می کند. با این حال، اگر از سمت غرب جزیره شلوغ کیش در فصل زمستان و بهار حدود 30 کیلومتری قایقرانی کنید به جزیره ای متضاد با آنچه که در کیش دیده اید می رسید. جزیره ای که شاید در وهله اول برایتان، شبیه به جزیره ای دورافتاده برسد که کمتر کسی وارد آن شده است. با سفر به جزیره هندورابی به جهانی متفاوتی از جزیره های توابع کیش، پا خواهید گذاشت. بیشتر گردشگرانی که وارد کیش می شوند، می توانند با یک قایق خود را به این جزیره برسانند.

با این وجود، لازم نیست که برای آشنایی با راهنمای سفر به هندورابی حتما به جزیره کیش بروید. تنها می توانید در استان هرمزگان ابتدا خود را به بندر چیروئیه برسانید و از آنجا مسیری 9 کیلومتری را تا رسیدن به جزیره قایق سواری کنید.

  • نکته سفری: اگر همراه با تورهای یک روزه از جزیره کیش راهی این جزیره می شوید، با خود تمام وسایل مورد نیازتان از قبیل آب معدنی، خوراکی و هر آنچه که لازم دارید را بردارید. با راهنمای سفر به هندورابی در حقیقت، هدف بازدید از طبیعت بکر و سکوت چشمگیر و صداهای آرامش بخش موج های دریاست.
منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1088

به "راهنمای سفر به هندورابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هندورابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید