خبر تازه از ستاره استقلال؛ قایدی می ماند آخر فصل می رود

به گزارش تور تایلند ارزان، استقلال مشکل کم داشت، قهر مهدی قایدی و نارضایتی او هم به مشکلاتش اضافه شد. قائیدی بعد از آخرین بازی نیم فصل که مقابل سپاهان برگزار شد دیگر در تمرینات آبی پوشان حاضر نشده و روز های غیبت او در تمرینات آبی پوشان امروز به 12 روز رسیده است. مهاجم شماره 10 استقلال با 4 گل و 2 پاس گل در نیم فصل اول مؤثرترین بازیکن تیمش بود، اما با شرایط فعلی قطعا نخستین بازی های استقلال در نیم فصل دوم را از دست خواهد داد یا از فرم آمادگی به دور خواهد بود. مدیربرنامه های او هر روز در حال مذاکره با مدیران باشگاه است، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. این در حالی است که درست همزمان با این مذاکرات مهدی هرازگاه با یک استوری در صفحه شخصی اش اختلافاتش با باشگاه را از بیخ و بن تکذیب می کند!

خبر تازه از ستاره استقلال؛ قایدی می ماند آخر فصل می رود

توافق در 5 دقیقه، اما بدون امضا

در ابتدای فصل یعنی در همان روز هایی که احمد سعادتمند با همراهی دوستانش در هتل آزادی با بازیکنان استقلال مذاکره می کرد، مهدی قایدی هم در یک جلسه بسیار کوتاه و فقط طی چند دقیقه با مدیرعامل وقت استقلال به توافق رسید. گفته می شود توافق طرفین به این شکل بوده که بعد از درخشش فصل گذشته قایدی، رقم قرارداد او از حدود 900 میلیون تومان (برای یک فصل) به 4 میلیارد برسد و یک بند جدایی هم به قرارداد او اضافه شود به این ترتیب که قایدی هر زمان که اراده کرد بتواند با پرداخت مبلغ 500 هزار دلار از تیمش جدا شود. سعادتمند و قایدی خیلی سریع روی این بند ها توافق کردند، اما استقلال راهی لیگ قهرمانان بود و امضا کردن قرارداد جدید و قانونی کردن این توافق به بازگشت آبی ها از قطر موکول شد. اتفاقی که هرگز رخ نداد، چون سعادتمند از استقلال رفت و مدیران جدید جانشین او شدند.

چرا باشگاه در موضع ضعف است؟

درحالی که یک نیم فصل از لیگ برتر سپری شده، حالا قایدی خواستار همان قراردادی است که با سعادتمند بر سر آن به توافق رسیده بود. اما مدیران جدید باشگاه نظر دیگری دارند و از قایدی خواسته اند به قرارداد قبلی اش پایبند باشد. در ایران رفتار باشگاه ها با بازیکنان خود به خصوص در بخش پرداخت دستمزد به شکلی است که همیشه برگ برنده دست بازیکن هاست و آن ها می توانند باشگاه را تهدید و حتی قرارداد خود را یک شبه فسخ کنند. همان اتفاقی که برای پرسپولیسی ها در مورد ترابی و شجاع افتاد، می تواند در استقلال هم برای مهدی قایدی تکرار شود و آبی ها از حضور این بازیکن و حتی درآمدزایی بابت ترانسفر او محروم شوند.

در باشگاه های پرهوادار، فشار هواداران هم دلیل دیگری است که باشگاه را در منگنه قرار داده و مجبور می کند با ستاره محبوب هواداران به توافق برسد. تصور کنید استقلال در مواجهه با معضل قایدی، برخورد قانونی را در پیش بگیرد و او را محروم و جریمه کند؛ در آن صورت هوادار ناراضی قطعا مدیران را مواخذه خواهد کرد که وقتی باشگاه رقیب با پرداخت پول کافی، ستاره هایش را حفظ می کند چرا استقلال نباید با دو سه میلیارد بیشتر، ستاره اول خودش را در تیم نگه دارد. این ها دلایلی است که مدیران استقلال را در مواجهه با ستاره تیم شان در موضع ضعف قرار داده است.

مهدی اول، مهدی دوم

با این اوصاف، مدیران استقلال که می دانند باید به هر شکل ممکن قایدی را راضی کنند رقم پیشنهادی خود را بالا و بالاتر برده و کم کم به رقم موردنظر ستاره بوشهری نزدیک شده اند. استقلال رقم پیشنهادی را تا حدود 3 میلیارد بالا برده، اما قایدی که ظاهرا 500 میلیون هم از فصل گذشته طلب دارد هنوز راضی نشده است. اما مهم تر از مبلغ قرارداد، بند جدایی قایدی است که مسئله مهم تر طرفین در مذاکرات اخیر بوده است. باشگاه استقلال می خواهد بند جدایی قایدی را روی 2 میلیون دلار ببندد، اما قایدی و مدیر برنامه اش حاضر نیستند بالاتر از همان 400 یا 500 هزار را امضا کنند. یکی از نزدیکان باشگاه استقلال اخیرا ادعا کرد این باشگاه می خواهد بابت ترانسفر این ستاره تکنیکی به اندازه حضور در یک فینال آسیا یعنی 2 میلیون دلار درآمد کسب کند.

رقمی که با توجه به شرایط قایدی و پول هایی که در قطر و اروپا بابت ستاره های نوظهور ایرانی پرداخت می شود، بسیار بعید به نظر می رسد. یکی از کارشناسان حوزه جابجایی در این باره می گوید: حتی مهدی طارمی که او را بازیکن بسیار بااستعدادتری نسبت به قائدی می دانم، در ترانسفر اول خودش نتوانست چنین پول هایی دریافت کند. بازیکنی که برای نخستین بار از ایران خارج می شود در اروپا پیشنهاد چشمگیری از لحاظ مالی نخواهد داشت، در قطر هم مثلا برای مهدی طارمی در سال اولش قراردادی 1.2 میلیون دلاری بسته شد که حدود 500 هزار دلار از این مبلغ به پرسپولیس رسید.

بهترین حالتی که می توان برای قایدی درنظر گرفت بستن قراردادی در همین حد و حدود با قطری هاست. شاید بعد از قطر، راه حضور در فوتبال اروپا هم برای او هموار شود. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند با فیزیک خاصی که مهدی قایدی دارد و جراحی های سال های گذشته که احتمالا او را در تست پزشکی تیم های معتبر به مشکل خواهد انداخت، او نهایتا در همین تیم های قطری می تواند مشتری های بزرگ و دست به نقدی داشته باشد؛ بنابراین رؤیای مدیران استقلال برای کسب درآمد 2 میلیون دلاری از فروش او، رؤیایی غیرمنطقی و دور از دسترس به نظر می رسد.

به اندازه فینال آسیا می ارزد؟

باشگاه استقلال چاره ای جز جلب رضایت مهدی قایدی ندارد. بند فسخ 2 میلیون دلاری هم رقمی است که حتی اگر قایدی هم آن را قبول کند، احتمالاً کمتر باشگاه خارجی حاضر به پرداخت آن خواهد بود. همین الان قیمت قایدی در ترانسفرمارکت 1.6 میلیون دلار است و تازه همه می دانند قیمت های این سایت همیشه بالاتر از قیمت واقعی بازیکن هاست. با توجه به جمیع این شرایط، احتمالا طی یکی دو روز آینده استقلالی ها با مهدی قایدی در نقطه ای به توافق خواهند رسید که بسیار نزدیک به مواضع این بازیکن و مدیر برنامه های اوست. در پایان این فصل هم به احتمال فراوان همکاری قایدی و استقلال به پایان خواهد رسید؛ او به یکی از مشتری های خارجی اش بله را می گوید و استقلال هم از فروش او به درآمد می رسد منتها نه به اندازه پاداش حضور در فینال آسیا، حداکثر به اندازه صعود از مرحله گروهی.

همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1647

به "خبر تازه از ستاره استقلال؛ قایدی می ماند آخر فصل می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر تازه از ستاره استقلال؛ قایدی می ماند آخر فصل می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید