فرودگاه کازان؛ روسیه

به گزارش تور تایلند ارزان، فرودگاه کازان در تاتارستان قرار گرفته است و جابه جایی بیش از 2 میلیون مسافر در سال، بزرگ ترین فرودگاه این منطقه و 15مین فرودگاه پررفت و آمد در روسیه است.

فرودگاه کازان؛ روسیه

اگر برای تماشای بازی های جام جهانی 2018 در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای روسیه شرکت می کنید، بهتر است با فرودگاه این شهر نیز آشنایی بیشتری پیدا کنید.

کازان، یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه، محل تلاقی اروپا و آسیا و شهری متنوع از نظر فرهنگی و مذهبی و معماری است. کازان، مرکز جمهوری تاتارستان، هشتمین شهر پرجمعیت روسیه است. کازان از مراکز صنعتی، بازرگانی و فرهنگی در مرز اروپا و آسیا است و مهم ترین شهر فرهنگی برای تاتارها است.

معرفی فرودگاه

ساخت فرودگاه کازان 2 در ماه سپتامبر سال 1979 به اتمام رسید و و در سال 1984 فرودگاه کازان 1 که در داخل شهر قرار داشت، بسته شد. در سال 1986 فرودگاه کازان رده بین المللی دریافت کرد که خود نقطه عطفی در تاریخ هوایی شوروی سابق به شمار میرود. در حال حاضر این فرودگاه بزرگترین فرودگاه منطقه تاتارستان بوده و با جابه جایی بیش از 2 میلیون مسافر در سال 1 5امین فرودگاه پررفت و آمد در روسیه است.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: بین المللی
  • کد یاتا: KZN
  • کد ایکائو: UWKD
  • ارتفاع از سطح دریا: 126 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: UVT Aero
  • فاصله هوایی تا تهران: حدودا 2230 کیلومتر معادل 7 ساعت

پایانه ها

فرودگاه کازان دارای 3 پایانه است که هر سه به یکدیگر وصل هستند. بیشتر پروازهای داخلی به وسیله پایانه 2 صورت می گیرد. از امکانات فرودگاه می توان به اینترنت وای فای رایگان، دستگاه خودپرداز (ATM)، آشپزخانه، اتاق تلویزیون، اتاق پرستار، اتاق مراقب نوزادان، تبدیل ارز، فروشگاه، کافه و رستوران، فوریت های پزشکی، دفتر پست و دوش اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه کازان در فاصله 26 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است

راه های دسترسی

برای دسترسی به فرودگاه به وسیله حمل و نقل عمومی، دو راه وجود دارد که با اتوبوس و قطار اکسپرس انجام می گردد. علاوه بر این می توانید از تاکسی نیز بهره ببرید. فرودگاه همیشه به مسافران برای استفاده نکردن از تاکسی های شخصی هشدار می دهد.

اتوبوس 197 از ساعت 6 صبح تا 8 شب از پارک کشت و صنعت کازان به سمت ویلیج یونیورساید (Universiade Village) تردد می نماید و حرکت اتوبوس ها هر 20 دقیقه است. در ایستگاه مترو Prospekt Pobedy راحت تر می توانید سوار اتوبوس شوید.

قطار ارواکسپرس از ایستگاه راه آهن کازان، در هر 30 دقیقه حرکت می نماید؛ اما باید به برنامه حرکت قطار دقت کنید، زیرا اولین قطار ساعت 12 بامداد راه می افتد، ولی تا قبل از ساعت 8 صبح، هیچ قطار دیگری وجود ندارد. از 8 صبح به بعد، هر دو ساعت یک قطار تردد می نماید. برای تهیه بلیت قطارهای حومه به دفاتر فروش بلیت مراجعه کنید.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و کازان صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2161

به "فرودگاه کازان؛ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه کازان؛ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید