عایدی سالانه حاصل از جشنواره های گردشگری در گیلان بالغ بر 200 میلیارد تومان است

به گزارش تور تایلند ارزان، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، عایدی سالانه حاصل از جشنواره های گردشگری در گیلان بالغ بر 200 میلیارد تومان است.

عایدی سالانه حاصل از جشنواره های گردشگری در گیلان بالغ بر 200 میلیارد تومان است

ولی جهانی از برگزاری جشنواره گلابگیری در روستای گیلده شهرستان شفت اطلاع داد و اظهار کرد: این جشنواره در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری جشنواره های کشاورزی را رونق گردشگری و مالی منطقه دانست و افزود: جشنواره گلابگیری گیلده چندین سال است که برگزار می شود و مورد استقبال مردم و گردشگران است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به برگزاری بالغ بر 200 همایش و جشنواره و نشست تخصصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در طول سال اعلام کرد: در پی احیای فرهنگ ها و سنت های گذشته و معرفی محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان هستیم.

جهانی از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در کنار جشنواره های گردشگری کشاورزی اطلاع داد و افزود: عایدی سالانه حاصل از این جشنواره ها و نمایشگاه ها بالغ بر 200 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه 5200 اثر تاریخی و طبیعی را در گیلان شناسایی کردیم، گفت: 1235 اثر تا به امروز ثبت ملی شده و سه اثر شامل ماسوله و کاروانسرای تی تی و صنایع دستی رشت به ثبت جهانی رسیده است؛ بعلاوه در حال تهیه طرح ثبت جهانی روستای فشتکه هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان ابریشم را میراث ناملموس ایران دانست و اعلام کرد: کاوش های باستانی شناسی نشان دهنده قدمت صنعت نوغانداری است که به دوره ساسانی باز می شود و لذا 25 خرداد سال جاری جشنواره کج واچینی را در لنگرود برگزار می کنیم.

وی بعلاوه از برگزاری جشنواره چای به مناسبت روز جهانی چای در لاهیجان اطلاع داد و گفت: می خواهیم چای خوب و ارگانیک در سبد خانوار قرار بگیرد و لذا باید به معرفی چای ایرانی بپردازیم.

منبع: همگردی
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2392

به "عایدی سالانه حاصل از جشنواره های گردشگری در گیلان بالغ بر 200 میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی سالانه حاصل از جشنواره های گردشگری در گیلان بالغ بر 200 میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید