جشنواره بین المللی غذای اکو &ndash جاده ابریشم به توسعه بیشتر گردشگری در ایران و منطقه اکو یاری می نماید

به گزارش تور تایلند ارزان، معاون دبیرکل سازمان همکاری مالی اکو گفت: برگزاری هر ساله رویداد جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم در شهر زنجان می تواند به توسعه بیشتر گردشگری در ایران و منطقه اکو یاری کند.

جشنواره بین المللی غذای اکو &ndash جاده ابریشم به توسعه بیشتر گردشگری در ایران و منطقه اکو یاری می نماید

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، کانن نظروف معاون دبیرکل سازمان همکاری مالی اکو

در جریان بازدید از پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم اظهار کرد: 10 کشور عضو سازمان اکو به خاطر زیبایی های طبیعی خود و نیز تنوع میراث تاریخی و فرهنگی اشان معروف هستند. برای احیای جاده باستانی ابریشم به عنوان میراث تاریخی منطقه اکو، دبیرخانه اکو و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ظرفیت خود برای ایجاد این رویداد به عنوان یک تجربه پیروز استفاده نموده است.

او ادامه داد: سازماندهی جشنواره سالانه غذای جاده ابریشم در زنجان نشانه ای از اراده ما برای ایستادن در کنار جوامع محلی به جهت ارتقا قابلیت های خود و یاری به شکوفایی جاذبه های گردشگری بالقوه و معرفی آنها به جامعه محلی و بین المللی است. ما بر این باوریم که این هدف باید توسط کشورهای عضو دیگر به وسیله میزبانی نمایشگاه های گردشگری، برگزاری کارگاه های آموزشی و رویدادهای فرهنگی پیگیری گردد.

معاون دبیرکل سازمان همکاری مالی اکو اظهار کرد: حوزه اکو دارای پتانسیل قابل توجهی است. این حوزه از نظر میراث تاریخی و فرهنگی یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا است. علاوه بر این، حوزه اکو بین دو بازار مهم گردشگری و دنیای اروپا و چین واقع شده است و گردشگری نقش بسیار مهمی در رشد مالی بسیاری از کشورها از زمان هزاره جدید داشته است. در طول شش دهه گذشته، گردشگری ، گسترش و تنوع زیستی را در سراسر دنیا تجربه نموده است.

این مسئول اظهار کرد: دبیرخانه اکو موظف به ترویج صنعت گردشگری در منطقه، به وسیله توسعه استراتژی ها و سیاست های مناسب است. در این راستا، دبیرخانه اکو، پیش نویس پروژه های جدید در بخش گردشگری را تهیه نموده است. که دو تای آن ها به عنوان استراتژی منطقه ای اکو برای گردشگری پایدار و برنامه اقدام برای توریسم پایدار و شبکه اپراتورهای تور در منطقه اکو را تهیه شده اند.ما معتقدیم که تمام کشورهای عضو سازمان اکو در این پروژه ها برای ترویج گردشگری در منطقه همکاری خواهند کرد.

تبدیل زنجان از گردشگری عبوری به گردشگری اقامتی اولویت استانی است

خدابخش مرادی نافچی در حاشیه برگزاری جشنواره غذای اکو اظهار کرد: سال جاری پنجمین سال برگزاری جشنواره غذای اکو است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز با بیان اینکه برگزاری این جشنواره گامی در راستای نشاط اجتماعی است، توضیح داد: جشنواره غذای اکو یادآور سنت های کهن ایرانیان است.

او با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره غذا به گسترش فرهنگ بومی کشورها یاری می نماید، اضافه کرد: تنوع در غذا یکی از مؤلفه های جذب گردشگر است و با توجه به تنوع غذایی که در کشور داریم در این زمینه ظرفیت خوبی وجود دارد.

مرادی نافچی همچنین به حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در این جشنواره اشاره نمود و گفت: طبق بازدیدی که داشتیم، رضایت مندی مردم نیز مطلوب بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه از سیاست های استانی است این که از گردشگری عبوری به سمت گردشگری اقامتی برویم، گفت: این امر موجب افزایش درآمد از محل گردشگری و همچنین حضور مهمانان داخلی و خارجی و فراهم ساختن زمینه توجه سرمایه گذاران گردشگری خواهد شد.

جشنواره اکو فرزند جشنواره آش است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره اکو فرزند جشنواره آش است.

یحیی رحمتی در این مراسم اظهار کرد: غذا از ابتدایی ترین نیازهای انسانی و همه موجودات زنده بوده و نقش اساسی آن انکار ناشدنی است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 20 کشور در پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو شرکت نموده اند، ادامه داد: تک تک شرکت کنندگان در این جشنواره نمایندگان فرهنگی کشورهای مختلف هستند. هرچند که شرکت کنندگان در این جشنواره تفاوت زبانی و فرهنگی دارند، اما هیچ گاه زبان و فرهنگ متفاوت نتوانسته بین ملت ها فاصله بیندازد و در واقع برگزاری این جشنواره بهانه ای برای گفت وگو بین ملل مختلف شده است.

او با اشاره به اینکه جشنواره اکو فرزند جشنواره آش است، اضافه کرد: این جشنواره در اوایل سال گذشته در قالب بیانیه نهایی نشست وزیران امور خارجه اکو در شهر دوشنبه تاجیکستان مورد تایید و شناسایی کشورهای عضو نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه حضور 15 سفارت خانه در قالب سفرا و دیپلمات ها در جشنواره غذای اکو یک رکورد قابل توجه برای این جشنواره بود، توضیح داد: همچنین در این جشنواره 18 گروه آشپزی حضور داشتند که یک دستاورد برای جشنواره محسوب می گردد.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توجه به غذا در آیات و روایات اسلامی آورده شده است که نشان از توجه ویژه آموزه های دینی در بخش تغذیه و غذای سالم است، اظهار کرد: امروز توجه به سلامت غذا از پیش نیازهای داشتن جامعه سالم است.

سجاد خدایی با بیان اینکه جشنواره های غذایی به عنوان دیپلماسی فرهنگی شناخته می گردد، ادامه داد: احیای غذاهای سنتی، فرهنگی و آداب و رسوم و تحکیم ارتباطات ملت ها، همه و همه از دستاوردهای برپایی این دست جشنواره ها است که بحث مودت و همدلی را رقم خواهد زد.

او توضیح داد: اکو، جشنواره بسیار با کیفیتی بود و برنده ای برای این جشنواره انتخاب نشده است؛ چراکه کیفیت غذاهای طبخ شده بالا بود.

در پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم، بیش از 20 کشور در پنجمین جشنواره بین المللی غذا شرکت نموده اند.

این آشپزها سفیران فرهنگی هستند که پیغام صلح و دوستی را به کشورهایشان می رسانند. شرکت کنندگان آشپزی این جشنواره در 18 غرفه هنر دست مردمان کشورشان را به نمایش گذاشته اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 413

به "جشنواره بین المللی غذای اکو &ndash جاده ابریشم به توسعه بیشتر گردشگری در ایران و منطقه اکو یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی غذای اکو &ndash جاده ابریشم به توسعه بیشتر گردشگری در ایران و منطقه اکو یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید