راس الخیمه، قطب گردشگری نو خاورمیانه

به گزارش تور تایلند ارزان، راس الخیمه یکی از شهرها و شیخ نشین های هفت گانه امارات متحده عربی است، این شهر در ساحل خلیج فارس قرار گرفته است. به تازگی طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه افتتاح شده و این خبر شروع تبدیل این شهر به قطب گردشگری تازه امارات است.

راس الخیمه، قطب گردشگری نو خاورمیانه

خبر افتتاح طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه امارات، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این زیپ لاین با نام پرواز جبل جیس توانسته تمام رکوردها را بشکند و عنوان طولانی ترین زیپ لاین جهان را به دست بیاورد.

افتتاح این زیپ لاین در امارات نشان دهنده رشد کشورهای عربی و کوشش برای به دست آوردن توجهات جهانی در زمینه گردشگری است. امارات در سال های اخیر از هیچ هزینه و خلاقیتی فروگذار ننموده است.

این زیپ لاین طولانی 2.83 کیلومتر طول دارد که این عدد برابر با 28 زمین فوتبال است. زیپ لاین جبل جیس، از روی پرتگاه جبل جیس عبور می نماید، ارتفاع کوهی که زیپ لاین بر روی آن قرار گرفته است، بیشتر از 680.1 متر از سطح دریا است که درواقع بلندترین کوه امارات به شمار میرود.

شاید فکر افتتاح طولانی ترین زیپ لاین جهان در مرتفع ترین کوه امارات، هوشمندانه ترین ایده برای استفاده از این منطقه بوده است. تا به امروز افراد زیادی این زیپ لاین را تجربه نموده اند و همه این افراد در تجربیات شان به یک حس مشترک اشاره نموده اند، پرواز شبیه یک عقاب! پرواز در چنین ارتفاعی با سرعت بالا، بدون شک باعث ایجاد سرگیجه می گردد. افراد در حین سوار شدن به زیپ لاین باید از کلاه ایمنی استفاده نمایند و پس از اتصال به تجهیزات، باید به سمت جلو حرکت نمایند.

راس الخیمه درگذشته نه چندان دور، محلی برای وقت گذرانی و استراحتگاهی زیبا بود و خبری از طولانی ترین زیپ لاین جهان در این محدوده نبود. یکی از برنامه های طولانی مدت امارات تا سال 2025 جذب سالانه 3 میلیون جهانگرد به این منطقه است. اما نکته جالب اینجا است که زیپ لاین جبل جیس تنها جاذبه ورزشی این منطقه نخواهد بود و ورزش هایی مثل دوچرخه سواری کوهستانی و ورزش های ماجراجویانه دیگری در برنامه جهانگردی کردن جبل جیس وجود دارد. شهرهای حومه این ناحیه مثل دبی، ابوظبی و شارجه به علت داشتن آسمان خراش ها و مراکز خرید مجلل، گردشگران زیادی را به منطقه می کشانند، ولی مزیت منطقه راس الخیمه، طبیعی بودن بافت منطقه و تبدیل این ناحیه به محلی برای گذراندن وقت است.

بافت طبیعی راس الخیمه، بسیار خام و دست نخورده است. اقدامات دولت امارات برای هرچه جهانگردی کردن منطقه بسیار مؤثر بوده است. در سال های گذشته تنها حدود 100 راهنما برای دوچرخه سواری کوهستانی در منطقه وجود داشت، ولی امروز تعداد این راهنماها به بیش از نفر 2000 نفر رسیده است، این آمار نشان می دهد که جهانگرد ها هر روز بیشتر از قبل جذب راس الخیمه می شوند.

فاصله راس الخیمه تا نزدیک ترین فرودگاه حدود 40 دقیقه است و جهانگرد ها برای رسیدن به این محدوده جهانگردی اذیت نمی شوند.

تجربه دوچرخه سواری کوهستانی در راس الخیمه، در بسیاری از نقاط خاورمیانه و به خصوص در عربستان شبیه است. بسیاری از راهنماهای محلی بازدید از کوه های حجاز در مرز امارات و عمان را پیشنهاد می نمایند، این محدوده منبع غنی از انرژی و مواد معدنی است.

امروز تقریبا تمام ساکنان و شهروندان امارات و افرادی که در نزدیکی این ناحیه زندگی می نمایند، امارات را به عنوان یک مرکز گردشگری و مناسب برای گذراندن وقت می شناسند و راس الخیمه را به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته انتخاب می نمایند.

در گذشته بیشتر چوپان ها و افراد محلی قبیله الشیخ در ناحیه راس الخیمه دیده می شدند و اصلا خبری از وجود افراد بیگانه در این منطقه نبود. اما حالا فقط کافی است در آخر هفته ها سری به این منطقه بزنید تا متوجه شوید که این محدوده دیگر فقط محبوب افراد محلی نیست و همه جهانگرد ها علاقه مند به آشنایی با این محدوده هستند.

تجربه دوچرخه سواری کوهستانی در این محدوده آسان نیست، جهت طولانی و پر از صخره های کوچک بزرگ به میزان کافی سخت و چالش برانگیز است، گرمای هوا این سختی را دو برابر می نماید. بسیاری از گردشگران دوچرخه سواری در این محدوده را، دوچرخه سواری در جهنم می دانند. در بعضی روزها هوا به 50 درجه سانتی گراد می رسد و رطوبت 80 درصدی می تواند به راحتی طاقت هر فردی را طاق کند.

استفاده از راهنما برای دوچرخه سواری و گشت و گذار در این منطقه الزامی نیست، ولی در یک روز گرم تابستانی، در منطقه ای گرم و بیابانی بدون هیچ علامت هدایت، استفاده نکردن از راهنما کاری غیرعقلانی است.

ماجراجویی در منطقه راس الخیمه و نزدیک مرز امارات و عمان، با تمام سختی ها و دشواری ها کاری لذت بخش است. در سراسر جهت ماجراجویی منطقه، نخل هایی وجود دارد که سایه ای مطلوب برای استراحت چند دقیقه ایجاد می نماید.

برای سفر به راس الخیمه، کافی است به دبی سفر کنید، سپس با یک ساعت رانندگی به این منطقه برسید. برای اقامت در منطقه می توانید از هتل های Waldorf Astoria و The Ritz-Carlton بهره ببرید.

برای تجربه زیپ لاین شگفت انگیز راس الخیمه باید میان 80 تا 120 دلار هزینه کنید، گشت و گذار در کوهستان و دوچرخه سواری کوهستانی برای شما 30 دلار هزینه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تفریحات این منطقه به وب سایت های زیر مراجعه کنید:

  • jebeljais.ae
  • showka.bike
  • challengingadventure.com
  • rasalkhaimah.ae
منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2105

به "راس الخیمه، قطب گردشگری نو خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راس الخیمه، قطب گردشگری نو خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید