راهنمای انتخاب رنگ منزل برای بخش های مختلف خانه ، عکس

به گزارش تور تایلند ارزان، بسیاری از ما در حرفه طراحی و معماری داخلی سر رشته ای نداریم و اطلاعتمان در این زمینه کامل نیست که البته یک موضوع کاملا طبیعی است. یکی از مطالب مهم این حرفه نیز راهنمای انتخاب رنگ منزل مناسب با محیط است. چه شما از روی علاقه طراحی داخلی را دنبال می کنید و چه از روی اجبار به دلیل حفظ کردن چهره دکوراسیون خانه در بهترین شرایط، در مواقعی ممکن است درک کردن برخی موارد در صنعت طراحی و دکوراسیون داخلی برایتان سخت و چالش برانگیز باشد. برای مثال آیا تابحال درباره رنگ های ثالثیه چیزی شنیده اید؟ می دانید این رنگ ها در کجاها کاربرد دارند؟ در این مطلب نکته ای مهم در راستای فهم بهتر از ترکیب مناسب رنگ ها برای بخش های مختلف خانه را بطور خلاصه آنالیز خواهیم کرد و در مطالب بعدی این مبحث را گسترش خواهیم داد.

راهنمای انتخاب رنگ منزل برای بخش های مختلف خانه ، عکس

جهت دریافت خدمات سایبان آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

نکته اول آشنایی با قسمت بندی رنگ ها است. رنگ ها به طور کلی شامل سه قسمت هستند، قسمت اول رنگ های پایه، قسمت دوم رنگ های ثانویه و قسمت سوم رنگ های ثالثیه. رنگ های اولیه یا پایه به رنگ هایی گفته می گردد که از ترکیب رنگ های دیگر بوجود نمی آیند و به همین دلیل به این رنگ ها رنگ های پایه یا اولیه می گویند. رنگ های قرمز، آبی و زرد تنها عضوهای رنگ های اولیه یا پایه هستند. رنگ های ثانویه رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اولیه تهیه می شوند. نارنجی، بنفش و سبز عضوهای دسته دوم هستند. در نهایت رنگ های ثالثیه هم سایه هایی هستند که از ترکیب رنگ های اولیه با رنگ های ثانویه تهیه می شوند. رنگ های ثالثیه شامل ترکیب رنگ های آبی-سبز (فیروزه ای)، زرد-نارنجی (پرتقالی)، سبز-زرد، بنفش-آبی، بنفش-قرمز (ارغوانی) و نارنجی-قرمز هستند. اگر شما هم در انتخاب رنگ ابتدایی خود برای دکوراسیون منزلتان سردرگم هستید کافی است یکی از این دوازده رنگ را برای نقطه آغاز انتخاب کنید. در شکل زیر دسته بندی صحیح این رنگ ها را مشاهده می کنید به سادگی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در نهایت به رنگ مورد نظر خود برسید.

نکته دوم مبحث ته رنگ، سایه و سایه روشن رنگ هاست که هر کدام خصوصیات مخصوص به خود را دارند. به طور کلی ته رنگ (tint) همان رنگ مورد نظر ما در 12 دسته بالا در ترکیب با رنگ سفید است، در این دسته رنگ ها روشن تر می شوند. سایه (shade) نیز همان رنگ مورد نظر در 12 دسته بالا در ترکیب با رنگ سیاه است، در این دسته رنگ ها تیره تر می شوند. در نهایت سایه روشن یا همان تُن (tone)، رنگ مورد نظر ما در ترکیب با رنگ خاکستری است که در این دسته نیز رنگ ها کمی تیره تر می شوند اما با شدت کمتر از سایه. در شکل زیر انواع این دسته بندی ها را مشاهده می کنید.

در ادامه نمونه هایی زیبا از ترکیب رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی منزل را مشاهده می کنید که با فهم دقیق از رنگ ها به یک رنگبندی کاملا مناسب و زیبا رسیده اند.

منبع: اتاق
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1107

به "راهنمای انتخاب رنگ منزل برای بخش های مختلف خانه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب رنگ منزل برای بخش های مختلف خانه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید