راهنمای دریافت مسترکارت

به گزارش تور تایلند ارزان، حتما برای شما نیز پیش آمده که قصد داشتید کالایی را در اینترنت خریداری کنید، اما بدلیل نداشتن کارت اعتباری مسترکارت، از خرید خود بازماندید. تلخی این تجربه زمانی دوچندان می شود که قصد داشته باشید کالای ضروری و مفیدی را که در محل زندگی شما وجود ندارد، با تخفیفی بسیار زیاد از اینترنت خریداری کنید و بدلیل نداشتن مسترکارت، از خرید کالای مدنظر خود محروم بمانید. در حقیقت داشتن کارت اعتباری مسترکارت نه تنها امکان خرید اینترنتی و استفاده از خدمات بی شمار و مفید سایت های گوناگون را برای شما فراهم می سازد، بلکه در مسافرت و زمانی که با رزرو آنلاین بلیط هواپیما مقاصد خارجی به فراسوی مرزهای کشورمان سفر می کنید، یار و همراه همیشگی شما خواهد بود و شما را از حمل پول در کشورهای بیگانه بی نیاز خواهد ساخت. اما چگونه برای دریافت مسترکارت باید اقدام کرد؟

راهنمای دریافت مسترکارت

ابتدا شما را با این کارت اعتباری محبوب و پرکاربرد آشنا کرده و مزایای فراوان همراه داشتن آن را برای شما بازگو خواهد کرد، سپس چگونگی مراحل اخذ این کارت اعتباری رایج و پرطرفدار را برای شما شرح خواهد داد. همراه ما باشید.

مسترکارت چیست؟

مسترکارت در مفهوم ساده، نوعی کارت عابر بانک بین المللی است که امکان پرداخت وجه برای دارندگان این کارت را در بیش از 140 کشور دنیا میسر ساخته است. کارمزد بسیار اندک، پوشش وسیع، پشتیبانی عالی و سهولت استفاده از مسترکارت موجب شده که این کارت جای خود را در کیف پول بیشتر گردشگران باز کند و به یکی از ملزومات سفر مبدل شود.

مزایای استفاده از مسترکارت

حتی اگر قصد سفر به خارج از کشور را نیز نداشته باشید، بازهم مزایای استفاده از مسترکارت برای شما بی شمار خواهد بود: از واریز شهریه دانشگاه های خارجی گرفته تا پرداخت هزینه شرکت در دوره های آموزش مجازی، مسترکارت در داخل مرزهای کشورمان نیز به یاری شما خواهد آمد تا از تبادل اقتصادی با بانک های خارج از کشور باز نمانید. شما با دریافت مسترکارت قادر خواهید بود که از تخفیف های ویژه و پیشنهادهای سودآور و شگفت انگیز شرکت های هواپیمایی مشهور و یا هتل های خارجی باکیفیت بهره مند گشت و با خرید بلیط هواپیما ارزان به میزان زیادی از هزینه های سفرهای خارجی خود بکاهید. همچنین همان طور که پیش تر نیز گفته شد، امکان خرید اینترنتی کالاها و پکیج های آموزشی سایت های خارجی صرفا از طریق مسترکارت امکان پذیر است و این امر به تنهایی دریافت این کارت اعتباری ارزشمند را حتی برای افرادی که قصد خروج از کشور را ندارد، توجیه می کند. اما اگر قصد داشته باشید به خارج از مرزهای کشورمان سفر کنید، دریافت این کارت از ملزومات سفر شما خواهد بود، چراکه این کارت در کلیه سوپرمارکت ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها و مراکز تجاری و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد و همراه داشتن این کارت شما را کاملا از حمل پول نقد بی نیاز خواهد ساخت.

دریافت مسترکارت

به دلیل اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران و قطع شدن ارتباط سامانه بانکداری کشور با سیستم بانکی بین الملل، دریافت مسترکارت در کشورمان اندکی سخت است. با این حال از سه طریق مختلف می توانید برای اخذ مسترکارت اقدام کنید:

از طریق بانک های خصوصی: یکی از خدماتی که بانک های خصوصی به افراد ارائه می دهند، عرضه کارت های اعتباری مسترکارت و ویزاکارت است. ناگفته نماند که اقدام از این طریق برای دریافت مسترکارت اندکی سخت است و پیچیدگی های خاص خود را دارد و ممکن است زمان زیادی از وقت باارزش شما را هدر دهد.

از طریق شرکت های خصوصی: برای افرادی که دوست ندارند مراحل قانونی و وقت گیر ثبت نام برای صدور مسترکارت را طی کرده و وقت خود را در بانک های خصوصی سپری کنند، این روش بسیار کارآمد است. کافی است در یکی از شرکت های خصوصی کارت های اعتباری ثبت نام کرده و با پرداخت هزینه اولیه صدور مسترکارت و همچنین ارائه کپی کارت ملی و گذرنامه خود به راحتی و در مدت زمانی بسیار اندک، کارت اعتباری خود را دریافت کنید.

از طریق بانک های کشور ترکیه: در این روش باید در یکی از بانک های ترکیه حساب باز کنید و سپس از طریق این بانک برای دریافت مسترکارت اقدام کنید. این روش شاید امن ترین روش برای افرادی باشد که دوست دارند بدون وجود هیچ واسطه ای، بر حساب خود نظارت کامل داشته و از کلاهبرداری های احتاقتصادی در امان باشند.

مراحل صدور مسترکارت از طریق شرکت های خصوصی

برای دریافت مسترکارت از طریق شرکت های خصوصی، ابتدا باید شرکتی معتبر را به عنوان واسطه برای خود برگزینید و سپس با ثبت نام حضوری و یا غیر حضوری (در وبسایت شرکت)، درخواست خود را مبنی بر صدور مسترکارت یا هر نوع کارت اعتباری دیگر به صورت کتبی ارائه دهید. سپس فرم بانکی مربوطه را تکمیل کرده و اسکن یا کپی کارت ملی و گذرنامه خود را برای شرکت ارسال کنید. در آخر شرکت مذکور، هزینه صدور مسترکارت را برای شما ارسال خواهد کرد و شما با پرداخت این هزینه، درخواست دریافت مسترکارت خود را تکمیل می کنید. توجه داشته باشید که هزینه پیش پرداخت صدور مسترکارت ممکن است در طرح ها و پلان های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد؛ به عنوان مثال صدور مسترکارت در طرح طلایی سریع تر از طرح عادی بوده و بالطبع کارمزد بیشتری نیز برای این طرح در نظر گرفته شده است.

برای نگهداری از مسترکارت به چه نکات ایمنی باید توجه کرد؟

حافظت از کارت های اعتباری از وظایف اصلی دارندگان کارت به حساب می آید و آگاهی از روش های نوین و روزافزون کلاهبرداری، شما را در این راه یاری خواهد رساند. در بخش انتهایی این مطلب برخی از نکات ایمنی که برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو باید رعایت کنید، درج شده است.

شماره حساب خود را پیش هیچ فردی جز افراد قابل اعتماد و متصدی بانک فاش نکنید. ممکن است برخی پیامک ها، ایمیل ها و سایت های اینترنتی غیر قابل اعتماد و جعلی، شما را به افشاسازی اطلاعات حساب خود وسوسه کنند تا از این اطلاعات برای یافتن رمز کارت شما بهره گیرند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید از انتشار بی مورد و غیرضروری اطلاعات بانکی و شماره کارت اعتباری خود در فضای مجازی خودداری کنید.

در هنگام خرید به دامنه صفحه مرورگر (آدرس صفحه) نگاهی بیندازید و چنانچه عبارت https را نیافتید، از خرید صرفنظر کنید، چراکه عدم وجود این کلمه نشانگر آن است که سایت مورد نظر شما به پروتکل امن SSL تجهیز نشده و ممکن است اطلاعات کارت شما بدلیل منافذ امنیتی سرقت شود.

سعی کنید هیچ گاه از طریق کامپیوترهای موجود در کافی نت، خریدهای اینترنتی خود را انجام ندهید. برخی افراد سودجو ممکن است اطلاعات وارد شده ای را که در ویندوز ذخیره می شود، استخراج کرده و از آن برای دسترسی غیرمجاز به کارت شما استفاده کنند.

چنانچه مجبورید از کامپیوتر شخصی دیگر برای خرید اینترنتی اقدام کنید، حتما پس از خرید حافظه مرورگری را که خرید خود را از طریق آن انجام دادید، به کلی حذف کنید و اجازه ندهید هیچ اطلاعاتی در مرورگر ذخیره شود.

به هیچ وجه از طریق اینترنت رایگان وایفای خریدهای خود را انجام ندهید. این شبکه ها امن نیستند و اطلاعات ذخیره شده در گوشی، تبلت و لپ تاپ شما را در دسترس افرادی که به این شبکه ها متصل هستند، قرار خواهند داد.

سرویس دربان ((Gatekeeper مسترکارت را فعال کنید تا بر تمامی تراکنش های خود نظارتی کامل داشته باشید.

چنانچه پی بردید مورد سرقت کلاهبرداران قرار گرفتید، به سرعت با پشتیبانی شرکت مسترکارت تماس بگیرید و مراتب را به اطلاع آن ها برسانید تا در اسرع وقت دسترسی کلاهبرداران و هکرها را مسدود کرده و از وارد شدن خسارت به شما جلوگیری کنند. گفتنی است چنانچه ثابت شود که دسترسی کلاهبرداران به حساب شما بدلیل کوتاهی و قصور شما نبوده، شرکت مسترکارت هزینه تمامی خسارات وارده به شما را متقبل خواهد شد.

منبع: سفرستان www.safarestan.com

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1547

به "راهنمای دریافت مسترکارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای دریافت مسترکارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید