راهنمای ضروری سفر به جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش تور تایلند ارزان، سفر به جام دنیای 2018 روسیه

شمارش معکوس دنیای برای برگزاری مهیج ترین رقابت ورزشی سال 2018 شروع شده است و دنیای ورزش، خود را برای بیست و یکمین دوره جام دنیای آماده می نماید که به میزبانی روسیه، از 25 خرداد ماه لغایت 24 تیر 97 در 12 استادیوم مستقر در 11 شهر که در پهنه 3 هزار کیلومتری از هم قرار دارند، برگزار می گردد. 64 مسابقه این دوره از رقابت ها، از مدت ها قبل برنامه ریزی شده و کلیه استادیوم ها برای برگزاری شکوهمند این دوره از رقابت ها در یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا آماده هستند.

راهنمای ضروری سفر به جام جهانی 2018 روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بلیط بیشتر رقابت ها به فروش رفته و دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ، دو شهر عظیم روسیه، در بالا ترین سطح تدابیر امنیتی برای اجرای این مسابقات قرار گرفته اند. بخشی از هموطنان در قالب تور گروهی یا انفرادی، مسافر جام جهانی برای تماشای این رقابت ها بوده و گزارش امروز سرویس توریستی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با اطلاعات خوبی که برای سفر به روسیه (با قطار-اتوبوس-کشتی) احتیاج دارید و اطلاعاتی اجمالی درباره رقابتها و دریافت FAN ID و ویزا روسیه آشنا می نماید.

با روسیه گردی امروز ما همراه باشید.

فوتبال در روسیه ؛ سرزمین تزارها

میزبانی روسیه، پهناور ترین کشور کره زمین برای بازی های 2018 میلادی، 8 سال پیش معین شد و در این مدت، روس ها دست به کار شده و ده ها ورزشگاه و مجموعه خدماتی را برای اسکان توریستان، تیم های شرکت نماینده و هم چنین، اسکان بازیکنان و کادر فنی آماده کردند. بعضی از ورزشگاه های روسیه در جریان این رقابت ها، کم تر از 35 هزار نفر گنجایش داشت که با تغییر کاربری، حداقل معیارهای فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) لحاظ شد. عظیم ترین ورزشگاه روسیه که بازی افتتاحیه در آن برگزار می گردد، لوژنیکی بوده که بیش از 80 هزار نفر گنجایش دارد.

این برای نخستین بار است که جام جهانی فوتبال، در شرق اروپا برگزار می گردد و روسیه، میزبان مهم ترین رویداد ورزشی جهان در آخرین سال های دومین دهه قرن بیست و یکم می گردد. سالی که برای پوتین، رییس جمهور قدرتمند این کشور، خوش یمن بود.

(آخرین خبرها از متن و حاشیه جذاب جام جهانی 2018 روسیه را در سایت فیفا دنبال کنید)

(جدول کامل رسمی شصت و چهار مسابقه ای که ظرف 1 ماه در 11 شهر و 12 ورزشگاه روسیه برگزار می گردد را اینجا ببینید)

(بیش از 6 میلیون نفر مخاطب اینستاگرام رسمی جام جهانی 2018 هستند. شما هم به جمع طرفداران اینستاگرامی مسابقات بپوندید. نشانی: @FIFAWORLDCUP)

(بیش از 17 هزار داوطلب از سراسر جهان در طول برگزاری رقابت ها با فدراسیون فوتبال روسیه همکاری می نمایند. شرکت آدیداس آلمان، یونیفرم این 17 هزار نفر را تامین نموده است. در عکس، مارسل دسایلی، از اعضای تیم ملی فرانسه در رقابت های سال 1998 میلادی را مشاهده میکنید)

(هشتگ ویژ جام جهانی 2018 روسیه: #WORLDCUP و #RUSSIA2018 است که روزانه هزاران عکس توسط روس گردها در آن بارگذاری می گردد)

(رقابت ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 روسیه، در اینستاگرام رسمی مسابقات بازتاب پیدا کرد)

حضور در جام جهانی روسیه، فقط فرصتی برای تماشای بازی های این دوره از رقابت ها نیست که با حضور ایتالیا و هلند نیز همراه نشده است. بلکه، فرصتی عالی برای مشاهده جاذبه های فرهنگی، هنری و تاریخی دیار تزارها بوده و شما را به جشنواره ای دیدنی و شگفت انگیز از ظرفیت های خارق العاده باستانی و توریستی می برد که در جهان کم نظیر است.

روسیه را باید موزه بدون سقف دانست. از سنت پترزبورگ (خوشگل ترین شهر اروپا و روسیه) تا مسکو وسوچی و کازان، شما با بناها، موزه ها، کاخ ها، گالری ها و عمارت های مرتفع با سایقه تاریخی چند صد ساله و چند هزار ساله آشنا می شوید که روایت گر بخشی از تاریخ جهان در عصر کمونیست و پیش از ان است. مسکو، پایتخت روسیه، یکی از دیدنی ترین شهرهای این کشور به نسبت گران و سرد محسوب می گردد که در گفتاری به معرفی ان پرداختیم.

راهنمای سفر به مسکو

در سفر به روسیه در سال 2018، چه قبل از جام جهانی و چه حین جام جهانی و چه پس از ان، با میلیون ها توریست از سراسر جهان آشنا می شوید و این فرصت عالی برای تبادل اطلاعات و ارتباطات و پیدا کردن دوست و همسفر برای روسیه گردی مشارکتی است. مسکو، میزبان رقابت افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود و به همین خاطر، 24 خرداد و 24 تیرماه 97، روزی تاریخی و باشکوه برای این پایتخت سرد روس ها به شمار می رود و فرصت خوبی برای تعامل با سر سخت ترین تماشاچی های فوتبال که از 5 قاره جهان خود را به پایتخت کمونیست رسانده اند تا هیجان انگیز ترین رقابت فوتبالی جهان را نظاره گر باشند.

راهنمای هیجان انگیز سفر به مسکو : آنچه باید بدانید!

(جدید ترین تصویر از نور پردازی شبانه ورزشگاه افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی 2018 روسیه)

خرید بلیط های جام جهانی 2018 روسیه

بلیط رقابت های جام جهانی 2018 روسیه به وسیله FIFA.COM با روش قرعه کشی جهانی به فروش رسیده و اگر به دنبال خرید بلیط هستید، به آژانس های توریستی معتبر و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید.

قیمت بلیط بازی های مرحله گروهی، از 105 دلار تا 210 دلار، بازی های یک هشتم بین 115 تا 245 دلار، بازی های مرحله یک چهارم بین 175 دلار تا 365 دلار، بازی های نیمه نهایی بین 285 دلار تا 750 دلار ، بازی رده بندی بین 175 تا 365 دلار و بازی فینال نیز برای شهروندان غیر روسی، بین 455 دلار تا 1100 دلار قیمت گذاری شده است.

قیمت حداقل و حدبیشتر، به جایگاه تماشاچی در ورزشگاه بستگی دارد. قیمت هایی که برای شهروندان روسی به منظور تهیه بلیط در نظر گرفته شده است، کم تر از تماشاچی های بین المللی می باشد.

(تریپ ادوایزر برای کسانی که مسافر جام جهانی هستند، صفحه اختصاصی برای گفتگو راه اندازی نموده است. در این صفحه بیش از 2 هزار موضوع از شیوه خرید بلیط مسابقات و رزرو اتاق نزدیکی ورزشگاه ها گرفته تا پیش بینی رقابت ها و سایت های پیش بینی مسابقات فوتبال و مسائل روسیه گردی، مورد بحث و گفتگو عاشقان فوتبال است)

(بیش از 100 هزار پیغام در صفحه ویژه روسیه گردهای تریپ ادوایزر به زبان انگلیسی رد و بدل شده است که شما را با هر اطلاعاتی که درباره سفر به جام جهانی 2018 و اسکان و سفر در این کشور در طول بازی ها و پس از رقابت ها احتیاج دارید، آشنا می نماید)

(صفحه ویژه سایت معروف توریستی لونلی پلنت برای رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در این LINK در دسترس است. اگر به دنبال همسفر در روسیه گردی هستید، به همین سایت مراجعه کنید)

ویزای روسیه برای سفر به جام جهانی

(اگر برای دریافت ویزا سفربه روسیه با سوالی روبرو شدید، از سایت رسمی دولت روسیه نیز میتوانید اطلاعات لازم را دریافت کنید)

ویزای روسیه در صورتی که گروهی به روسیه در قالب تور سفر کنید، رایگان است. اما برای سفر انفرادی به روسیه، می بایست ویزا تهیه کنید و این قضیه همچنان در سال 2018 میلادی حاکم می باشد. اگر قصد سفر به شرق دور روسیه دارید، احتیاج به ویزا ندارید. این تسهیلاتی است که از ژانویه 2018 در اختیار شهروندان 18 کشور جهان از جمله ایران و ژاپن قرار گرفته است. جرییات دریافت ویزا روسیه را مستقیم از سفارت روسیه در تهران سوال کنید یا وزارت امور خارجه روسیه.

اگر کارت هواداری یا FAN ID CARD در اختیار دارید، می توانید به رایگان به روسیه سفر کنید.

(سایت سفارت روسیه در تهران: IRAN.MID.RU)

طبقه بندی بلیط مسابقات جام جهانی فوتبال 2018

بلیط رقابت ها در قالب 4 دسته بندی (CATEGORY) ارایه شده است که به شرح مختصری می پردازیم:

  • دسته بندی اول: رنگ صورتی است و بهترین جایگاه را نشان می دهد. برای بازی مقدماتی، می بایست بیش از 200 دلار پرداخت کنید.
  • دسته بندی دوم: رنگ خاکستری است و از دسته بندی اول ارزان تر است و جای متفاوتی در اختیار شما قرار می دهد و هزینه بلیط تیز 160 دلار می باشد.
  • دسته بندی سوم: رنگ بنفش است و برای کسانی که دوست دارند به هر حال در ورزشگاه باشند و کیفت محل تماشای رقابت خیلی مهم نیست گزینه خوبی است و 105 دلار قیمت دارد. در ورزشگاه ها، بلیط هایی که رنگ بنفش دارند، از همه ارزان تر خواهد بود.
  • دسته بندی چهارم: رنگ نارنجی است و ارزان ترین جایگاه های ورزشگاه های 12 گانه جام جهانی در 11 شهر، مختص این بلیط است. فروش این بلیط برای غیر روس ها، ممنوع است!

اخرین مهلت خرید بلیط جام جهانی 2018 روسیه

مهلت خرید بلیط بیشتر بازی ها تمام شده است. اما هنوز هم شانس برای خرید بلیط رقابتهایی که تماشاچی زیادی ندارند، فراهم است. به سایت فیفا رفته و آنالیز کنید.

سفر به روسیه با هواپیما

مرسوم ترین روش مسافرت به روسیه ، سفر هوایی بوده که با خطوط هوایی ایران و دیگر خطوط هوایی میتوانید به مسکو سفر کنید. البته ایرفولت روسیه، مبلغ کمتری از مسافران درخواست می نماید. اما سرویس داخل کابین چنگی به دل نمی زند. البته به جای سفر مستقیم به مسکو برای تماشای رقابت ها، میتوانید به سنت پترزبورگ هم بروید که یکی از بازی های ایران آنجا برگزار می گردد. از استانبول ترکیه و باکو آذربایجان نیز می توانید مستقیم به مسکو پرواز کنید.

سفر به روسیه با قطار

برای سفربه روسیه با قطار، راه سختی پیش رو دارید. ابتدا باید از ترمینال آزادی، سوار اتوبوس شده و پس از طی ساعت، به باکو بروید. از باکو، می توانید سوار قطار شده و به سمت روسیه بروید. قیمت بلیط قطار باکو و مسکو تقریبا مشایه قیمت اتوبوس تهران باکو است. فاصله قطار باکو تا مسکو حدود 70 ساعت است. بلیط اتوبوس تهران (پایانه غرب) به باکو حدود 150 هزار تومان قیمت دارد. ویزای الکترونیک آذربایجان را پیش از سفر باید دریافت کنید. روش دیگر آن است که با اتوبوس از تهران به تفلیس رفته که 12 ساعت طول می کشد و از آنجا با قطار به روسیه بروید. برای سفر به گرجستان نیز ویزا احتیاج ندارید. از شهر ولادی قفقاز می تواند سوار قطار شد و در مسکو توقف کرد. از این سایت استفاده کنید.

هزینه قطار باکو به مسکو حدود 300 هزار تومان است. از تهران تا مسکو با قطار، حدود 5 روز به طول می انجامد. اگر از تهران به ایروان بروید و از آنجا به مسکو، حدود 4 روز زمان سفر خواهد بود. از راستا تفلیس اگر راهی شوید، 4 روز در راه خواهید بود. راستا گرجستان برای سفر به روسیه، ارزان ترین راستا برای سفر با قطار خواهد بود.

سفر به روسیه با کشتی

اگر خواستار سفر به روسیه با کشتی هستید، راه زیادی پیش روی شما است. یک راستا را به شما توصیه میکنیم:

از تهران به تبریز رفته و از انجا به مرز ترابوزان، و سپس راهی سوچی روسیه شوید. از سوچی می توانید به مسکو و دیگر شهرهای روسیه بروید. خطوط کشتیرانی ترابوزان به سوچی، حدود 250 هزار تومان قیمت دارد. این راستا شش روز به طول می انجامد.

چگونه کارت هواداری در جام جهانی 2018 را بدست آوریم؟

کارت هواداری کارتی است که امکان سفر رایگان و بدون ویزا به روسیه را برای شما فراهم می نماید و ارزش زیادی در زمان سفر به روسیه دارد. با استفاده از این کارت، به راحتی وارد ورزشگاه ها شده و از وسایل حمل و نقل عمومی به صورت ارزان استفاده کنید. برای دریافت این کارت، بایستی به سایت: FAN-ID.RU مراجعه نموده و فرم الکترونیکی را پر کنید. با داشتن این کارت، شما قادرید ده روز پیش از افتتاحیه و ده روز پس از اختتامیه در روسیه باشید. با داشتن این کارت شما قادر خواهید بود تا از وسایل حمل و نقل عمومی در 11 شهر روسیه که به مقصد یکی از 12 ورزشگاه این شهر در حرکت خواهند بود، استفاده کنید به صورت کاملا رایگان!

از زمان سفارش اینترنتی تا ارسال آن به نشانی شما در ایران، 30 روز زمان در نظر بگیرید. دریافت کارت هواداری رایگان است. اما سفارت روسیه در تهران به منظور سفارش و دریافت آن، هیچ کمکی نمی تواند به شما بکند.

ورزشگاه های روسیه

در گفتاری به معرفی کامل ورزشگاه هایی که میزبان شصت و چهار رقابت در جام جهانی 2018 روسیه هستند پرداختیم. بازی افتتاحیه در 24 تیرماه برگزار می گردد و فینال مسابقات نیز 25 تیر ماه در ورزشگاه LUZHNIKI مسکو برگزار می گردد. 11 شهری که میزبان مسابقات هستند عبارتند از: مسکو، سنت پترزبورگ، کالیننیگراد، کازان، نیژنی نووگورو، سامارا، وولگا گراد، سارانس، روستوف، یکاترینبورگ و شهر دیدنی سوچی.

با ورزشگاه های جام جهانی روسیه آشنا شویم

داستان مسکو: دیار خورشید

مسکو، پایتخت روسیه، مرکز تزارها و یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان که شما را به جشنواره ای از عمارت ها و کاخ های سلطنتی به جا مانده از ان دوران خفقان پر فراز و نشیب می برد. جایی که با گنبدهای طلایی، گالری های عریض و طویل و تاریخ هنرش، همچنان سلایق زیادی را برای بازدیدش وسوسه می نماید و تقریبا نخسین ورود میلیون ها مسافر جام جهانی به این کشور خواهد بود. اگر به مسکو رفتید، بازدید از کرملین و سنت باسیل و میدان سرخ و تئاتر بولشوی و پارک ها و موزه الکساندر گورکی را نباید فراموش کنید که حتما از شکوه معماری و تاریخ آن شگفت زده خواهید شد. مسکو، شهر گرانی است. در خرید دقت نموده و از مترو دیدنی آن استفاده کنید و به منظور اقامت در این شهر، از هاستل ها و خدمات ایر بی ان بی استفاده کنید.

ورزشگاه لوژنیکی و اسپارتاک در این شهر قرار دارند. لوکیشن انها را روی نقشه آنالیز نموده تا محل اقامت شما فاصله کمی تا ورزشگاه داشته باشد و مجبور به پرداخت هزینه های گزاف تاکسی در مسکو نشوید!

جام جهانی در سنت پترزبورگ: خوشگل ترین شهر خوشگل ها!

روس ها را خوش تیپ و خوش استایل با ظاهری متفاوت با اروپایی ها می دانیم. در دیار زیبایی ها، خوشگل ترین، سنت پترزبورگ است که از ان به عنوان عروس روسیه یاد می گردد. هرمیتاز، عظیم ترین موزه تاریخ در این شهر دیدنی و جذاب واقع شده که هم چون لوور، چند روز برای آنالیز بخشی از آثارش زمان می طلبد. دانشگاه ها و ظرفیت های توریستی سنت پترزبورگ بسیار است که از ان جمله می توان به تئاتر مارینسکی، قصر پترهوف، کلیسا جامع سنت پترزبورگ اشاره نمود.

استادویم کرستوسکی که خانه باشگاه معروف زنیت سنت پترزبورگ است، یکی از ورزشگاه ه های اصلی این دوره از رقابت ها می باشد. شفق شمال و آب و هوای قطبی را میخواهید در تابستان تجربه کنید! به دیار شگفت انگیز سنت پترزبورگ بروید که آنچه جذبتان خواهد نمود، ابهت عمارت های زیبای بلند است.

جام جهانی در کازان

یکی از شهرهایی که میزبانی رقابت های این دوره به آن واگذار شده است، کازان است که شهری با منازه های بلند یادگار از دوران حضور و گسترش اسلام در روسیه بوده و کلیساهای ارتدوکس بسیاری نیز در خود جای داده است. 13 سال پیش در چنین روزهایی، ده قرن زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و پیران مسیح روح الله در این شهر، جشن گرفته شد. کازان روسیه، جایی که کم تر از ان شنیده ایم، جذابیت های توریستی و تاریخی بسیار دارد و یکی از آثارش در فهرست میراث یونسکو ثبت شد. عظیم ترین مسجد روسیه در این شهر واقع شده و اگر قصد توریستی مذهبی دارید، این شهر، گزینه خوبی خواهد بود.

ورزشگاه کازان آرنا (KAZAN ARENA) با بیش از 40 هزار نفر ظرفیت، از ورزشگاه های مجهز این دوره از رقابت ها بوده که شماری از مسابقات در آن برگزار می گردد.

جام جهانی در شهر سامارا

سامارا، جشنواره ای از فرهنگ ها و اقوام بوده و از نظر توریستی و مالی، اهمیت زیادی دارد. چرا که مرکز سیستم هوا فضای روسیه بوده و یکی از پارکهایش به نام نخستین فضا نورد جهان (یوری گاگارین روس) نام گذاری شده است. ورزشگاه SAMARA از جمله ورزشگاه هایی است که شماری از رقابت ها در انجا برگزار می گردد.

جام جهانی در سارانسک: دیار افسانه ها

در روسیه، سارانسک را شهر افسانه ها می دانند. تاریخی پر فراز و نشیب داشته و تولستوی، نویسنده سرشناس روس، در نوشته هایش به نیکی از درختان کاج سر به فلک کشیده آن یاد می نماید. ورزشگاه موردوویا آرنا، میزبان بعضی از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در سارانسک است.

جام جهانی در یکاترینبورگ

یکاترینبورگ، از جمله شهرهایی است که اقتصاد روسیه به آن بسیار وابسته است. آن را گنجی پنهان از طلا و نفت و معادن زمرد می دانند و یکی از میراث جهانی روسیه در لیست یونسکو به شمار می رود. کلیسای جامع این شهر قصر کارترینووف، از جمله مقصدهای توریستی یکاترینبورگ روسیه به شمار می رود. ورزشگاه عظیم 50 هزار نفری این شهر، یکی از میزبان های جام جهانی این دوره خواهد بود.

جام جهانی در روستوف

شهر روستوف، یکی از دیدنی ترین شهرهای بندری این کشور بوده و تاثیر زیادی در گسترش امپراطوری روس ها داشت است. اگر به این شهر رفتید، هم چون بسیاری از شهرهای بندری جهان، غذاهای دریایی را نباید فراموش کنید. موزه ها و گالری ها و ساختمان شهرداری قدیمی، از جمله دیدنی ترین آثار شهر هستند. ورزشگاه ROSTOV میزبانی بعضی از مسابقات این دوره از رقابت ها را بر عهده دارد.

معماری این شهر کوچک، واقعا شگفت انگیز و فرصتی عالی برای سلفی بازهای اینستاگرام خواهد بود.

جام جهانی در ولگوگراد: دیار خاطره

بخشی از تاریخ معاصر روس ها را می توان در ولگوگراد جستجو کرد. شهر خاطره ها، شهر حماسه ها، شهر سنت و مدرنیته و روایتی تلخ و شیرینی از اشک ها و لبخندهایی که ولگوگراد بر چهره نمایان کرد تا روسیه، همین روسیه ای باشد که می بینید! مام میهن، معروف ترین مجسمه ولگووگراد است که بانویی شجاع را بر بالای تپه ای به نمایش می گذارد و نماد این شهر محسوب می گردد. ایستگاه قطار و مجسمه فلزی بلند مام میهن، از مقصدهای توریستی این شهر تاریخی به شمار می رود. ورزشگاه آن، یکی از یازده میزبان جام جهانی 2018 خواهد بود.

جام جهانی در نیژنی نووگورد

سرزمین عظیمان، از گورکی تا الکساندر نوسکی، بخشی از افتخارات نیژنی نووگورد را روایت می نماید و جشنواره ای از بناهای بلند تاریخی با معماری شگفت انگیز عصر تزارها و عمارت های با پنجره های منحی است که روایتگر تاریخ معماری به شیوه روس ها در سالهای نه چندان دور است. میدان های تاریخی و معروف و بازار عظیم، از جمله مقصدهای توریستی نیژنی به شمار می رود. استادویم نووگورد با بیش از 50 هزار گنجایش از میزبان های این دوره از رقابت ها خواهد بود.

جام جهانی در شهر اسکی !

سوچی، جایی که بسیاری ان رابا اسکی و المپیک زمستانی سال 2014 میلادی به یاد دارند، یکی از دیدنی ترین شهرهای توریستی روسیه به شمار می رود. جایی که امروزه بسیار معروف شده و یکی از مقصدها لاکچری گرد های ایرانی و بین المللی به شمار می رود. ورزشگاه فیشت، در سوچی واقع شده است.

جام جهانی در کالینگراد

(ورزشگاه کالینگراد در روزهای پایانی ساخت)

شهری در حاشیه دریای بالیتک، جایی که به دیار شوالیه ها شهرت دارد، یکی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی روسیه را در خود جای داده که از آن میتوان به کلیسا جامع کونینگز برگ و کلیسا مقدس و دهکده ماهی فروش ها یاد کرد. ورزشگاه کالینگراد، یکی از مشهور ترین ورزشگاه های روسیه، در این شهر واقع شده که میزبانی بعضی از رقابت ها را بر عهده دارد.

مقصدهای توریستی مسکو

1) کلیسای معروف سنت باسیل

2) کاخ موزه کرملین

3) نگارخانه ترتیاکوف

4) موزه تاریخی مسکو

5) موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین

6) موزه هنرهای چند رسانه ای

7) موزه یادبود فضانوردی

8) موزه داروین

9) آسمان نمای مسکو

10) موزه هنرهای معاصر

11) موزه تساریتسنو

12) تور گشت شهری مسکو

13) تور ایستگاه های متروی مسکو

14) تور اتوبوسی مترو

نکاتی برای دریافت ویزا سفر به روسیه

(اطلاعات متقاضیان دریافت ویزا سفر به روسیه می بایست به وسیله این صفحه درج گردد)

  • سفارت روسیه در تهران بر خلاف سفارت فرانسه و هلند، هیچ کارگزاری در تهران ندارد.
  • سفارت روسیه، در خیابان نفل لوشاتو تهران واقع شده است. از مترو ایستگاه فردوسی و جمهوری یا خط BRT ولیعصر برای عزیمت به این مکان استفاده کنید.
  • تلفن پاسخگویی به سوالات افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند: 66701161 است.
  • پست الکترونیک سفارت روسیه برای پاسخ گویی به کلیه پرسش ها: [email protected] است. هر پست الکترونیک دیگری، ارتباطی با بخش کنسولی سفارت روسیه ندارد.
  • ساعت پاسخگویی به مراجعات هموطنان به منظور دریافت ویزا روسیه، از ساعت 8 تا 18 است.
  • سفارت روسیه در تهران، روزهای آدینه و شنبه تعطیل است.
  • از 11 اردیبهشت ماه 97، کلیه پرداخت های مربوط به هزینه اخذ ویزا روسیه در تهران، به دلار آمریکا دریافت می گردد.
  • بلیط رفت و برگشت برای اخذ ویزا سفر به روسیه الزامی است.
  • بیمه مسافرتی برای دریافت ویزا الزامی خواهد بود.
  • حداقل 5 روز پیش از تاریخ عزیمت به روسیه، می بایست مدارک خود را جهت اخذ ویزا، تسلیم کنسول روسیه در تهران کنید.
  • از 11 اردیبهشت 97، هزینه یک بار تردد به روسیه، برای 20 روز، 70 دلار و دو بار تردید برای 20 روز، 112 دلار می باشد. هزینه انتقال ویزا به گذرنامه جدید نیز 28 دلار آمریکا هزینه در بر خواهد داشت. اگر سفارت روسیه احتیاج به تایید مدارک داشته باشد، بابت هر برگ، 42 دلار دریافت می نماید.

(روبل کافی برای سفر به روسیه در اختیار داشته باشید)

  • اسکناس های دلاری که از سال 2013 میلادی به بعد چاپ شده باشد فقط مورد قبول کنسول است.
  • برای دریافت FAN ID CARD فقط می بایست به این LINK مراجعه کنید و سفارت هیچ کمکی به شما نمی نماید.
  • از11 ژانویه 2016 میلادی، هموطنان برای دریافت ویزا روسیه می بایست به این URL مراجعه نموده و اطلاعات هویتی خود را بر اساس گذرنامه، به زبان انگلیسی در ان درج نمایند.

مدارک اخذ ویزا توریستی روسیه

ویزا توریستی سفر به روسیه به مدت 1 ماه صادر می گردد و شما برای دریافت آن، می بایست مدارک زیر را آماده کنید و تسلیم کنسول روسیه در تهران بکنید. همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید، بلیط رفت و برگشت و بیمه مسافرتی (MEDICAL INSURANCE) احتیاج است. آژانس های مسافرتی رسمی در سراسر کشور امکان صدور بیمه مسافرتی را به ارزش 30 هزار یورو دارند.

6 مدرکی که برای دریافت ویزا توریستی روسیه در سال 2018 احتیاج دارید

همراهان گرامی

اگر برای سفر به روسیه و اخذ ویزا یا پیدا کردن محل اقامت در روسیه با سوالی روبرو شدید، پرسش های خود را کامنت نموده یا به وسیله کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارسال کنید تا در اسرع وقت آنالیز و به اطلاع شما برسد.

جهانی مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

منبع: لوکس تهران
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1060

به "راهنمای ضروری سفر به جام جهانی 2018 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ضروری سفر به جام جهانی 2018 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید