روایتی از تفاوت رفتار محسن چاووشی با بهاره رهنما

به گزارش تور تایلند ارزان، این روز ها بعضی رفتار های سلبریتی ها پیغام های متفاوتی را به جامعه منتقل نموده است. از یاری های محسن چاوشی برای آزادی تعدادی از زندانیان تا رفتار های یکی از بازیگران زن مطرح کشور در توهین به اقوام، همگی در دو سوی این رفتار های متناقض قرار دارند.

روایتی از تفاوت رفتار محسن چاووشی با بهاره رهنما

رسالت در ادامه نوشت: 20 زندانی اقتصادی شهرستان اسدآباد در مجموع با بدهی 125 میلیون تومان با یاری محسن چاووشی خواننده معروف پاپ کشور به وسیله اینستاگرام و با فراخوان به خیرین به منظور شرکت در این امر خیرخواهانه نسبت به آزادی این تعداد زندانی اقتصادی آزاد شدند و از سوی دیگر در قسمت اخیر مجموعه شام ایرانی که به کارگردانی سعید ابوطالب فراوری شده، بهاره رهنما که میزبان مریم امیرجلالی، فلور نظری و شهرزاد کمال زاده است، در دیالوگی عنوان می نماید که ماشاالله دخترای امروزی سر و وضعشان نیکول کیدمنه و طرز فکرشون لر.

با اینکه این هنرپیشه در ادامه با پست های اینستاگرامی از این کلام خود عذرخواهی کرد، اما اثر این رفتار و عباراتی که بر زبان راند تا مدت ها مورد بحث محافل اجتماعی و مورد اعتراض اقوام مختلف کشور قرار می گیرد.

این دو موضع نشان داد که اگر سلبریتی ها از موقعیت و جایگاه خود آگاه باشند، می توانند تا اندازه زیادی جامعه را تحت تأثیر رفتار های خود قرار دهند و الگو هایی مثبت یا منفی برای جامعه تلقی شوند.

برای آشنایی بیشتر با اهمیت و جایگاه سلبریتی ها در جامعه گفت وگویی بایکی از جامعه شناسان مطرح کشورمان ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید.

تفکر غربی و ارزش های فراموش شده

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس و رفتارشناس اجتماعی بیان نمود: گویا در شرایط حال حاضر، سلبریتی ها ارزش رفتاری خود را به فراموشی سپرده اند چراکه همیشه با خالکوبی ها، موسیقی های ناشایست، پیروی از تفکر غربی و آرایش های زننده موجب فروریختگی ارزش های رفتاری می شوند.

وی اضافه نمود: این گونه افراد، در بیشتر اوقات از خانواده های فرودست و سطح پایین جامعه هستند که حال به شهرت رسیده و در میان آحاد مردم مورد توجه قرار گرفته اند. به همین خاطر دچار خودفراموشی و در بعضی موارد توجه طلبی می شوند.

قرایی مقدم توضیح داد: نوجوانان و جوانان نوپای جامعه به دلیل تفکر احساسی، بیش از آنچه ارزش این افراد است، به آن ها ارزش دهی و از رفتارهایشان پیروی می نمایند. با آنالیز رفتار بزرگسالان جامعه به صراحت آشکار می گردد که تفکر ادراکی در پی الگوبرداری از آنچه که این افراد انجام می دهند، نیست.

جایگاه اجتماعی سلبریتی ها بر اساس شایستگی آن ها سنجیده می گردد

این جامعه شناس و رفتارشناس اجتماعی همچنین گفت: سلبریتی فردی است که به دلایل مختلف مشهور شده و حال گروهی از مردم به ویژه نوجوانان در صدد الگوبرداری و پیروی از آن ها هستند. این افراد هیچ گاه با دانشمندان علمی، صاحب نظران و بزرگان کشور قابل قیاس نیستند چراکه بزرگان کشور همیشه ماندگارند و این افراد تنها در برهه زمانی کوتاه قابل توجه عموم هستند.

او یادآور شد که با رشد تفکر ادراکی و کاهش تفکر احساسی به طور ناخودآگاه حضور این افراد کمرنگ و دیگر جایگاه ویژه ای در اذهان عمومی نخواهند داشت.

وی گفت: جایگاه اجتماعی به معنای آن است که اجتماع برای آن فرد ارزش قائل باشد و فرد جایگاه درستی را نیز اشغال نموده باشد. می توان در نظر گرفت که هر فرد در جامعه یک جایگاه دارد و آن جایگاه را بر اساس شایستگی، منزلت، دانش و مقام طبقه اجتماعی تشکیل می دهد. به طورحتم هنگامی که شایستگی، منزلت، دانش و مقامی روی آن جایگاه نباشد جایگاه اجتماعی نیز شکل نخواهد گرفت. متأسفانه سلبریتی ها جایگاه خوبی را در سطح جامعه ندارند چراکه رفتار های آن ها در بسیاری از مواقع ناشایست و فاقد ارزش اجتماعی است.

قرایی مقدم اظهار کرد: بر اساس تفکر ادراکی و سنجش شایستگی توسط جامعه، این افراد که عموما سلبریتی خطاب می شوند، بی ارزش و گاه مورد تمسخر جامعه نیز قرار می گیرند. با آنالیز تاریخ مشخص می گردد که هنرمندان و هنجار فرستان، در رعایت ارزش های اجتماعی همیشه ضعیف عمل نموده و در سطح پایینی قرار داشته اند.

این جامعه شناس و رفتارشناس اجتماعی در سرانجام گفت: ماندگاری یک فرد در جامعه به میزان خدمت او به مردم و جامعه بستگی دارد که متأسفانه بعضی سلبریتی ها در خدمت به مردم جامعه نیستند و تنها با بعضی الگو های رفتاری، به ترویج رویکرد های نامناسب می پردازند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1506

به "روایتی از تفاوت رفتار محسن چاووشی با بهاره رهنما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی از تفاوت رفتار محسن چاووشی با بهاره رهنما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید