توکیو، شهر هنر و تکنولوژی

به گزارش تور تایلند ارزان، در تور ژاپن خبرنگاران، یکی از مقاصد ما توکیو است. شهری متفاوت در قاره آسیا که پیشتاز در هنر و تکنولوژی است. حالا توکیو حالا همان قدر که در توسعه پیروز بوده، توانسته به فرهنگ ها و پیوندهای گذشته اش نیز وفادار بماند. اینجا بیشتر درباره مهم ترین دیدنی های مرکز ژاپن برایتان گفته ایم.

توکیو، شهر هنر و تکنولوژی

چرا به توکیو سفر کنیم؟

وقتی صحبت از بزرگترین شهرهای جهان می گردد، توکیو، مرکز ژاپن، به عنوان یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد، می درخشد. بخش فرهنگی توکیو به خاطر فعالیت های متعدد و جاذبه های برتر مانند موزه ها و معابد، کسانی که در پی شناخت گذشته ژاپن هستند را به سوی خود می کشد. جشنواره ها؛ غذاهای معروف و باشگاه های ورزشی حرفه ای، از جمله بیسبال، فوتبال، و فعالیت های سنتی ژاپنی مانند کشتی سومو نیز هواداران خودش را دارد.

علاوه بر این ها، توکیو شهری غنی از موسیقی و تئاتر است. با مکان های متعددی که همه چیز از درام های مدرن ژاپنی گرفته تا ارکسترهای سمفونیک و کنسرت های پاپ و راک را در بر می گیرد.

تجلی انواع تکنولوژی ها و استفاده از آنها برای بهبود زندگی و تعامل بین انسان ها نیز، توکیو را هیجان انگیزتر نموده است.

به خاطر همه این ها، مرکز ژاپن به هر نوع سلیقه ای پیشنهادی دارد. چه در پی تجربه های هیجان انگیز از تماشای مسابقات سومو یا کشف جدیدترین رویدادهای مهندسی جهان باشید، توکیو شهری است که باید آن را ببینید. در اینجا از مهم ترین تماشای های این شهر برایتان گفته ایم.

معبد Meiji Jingū

این معبد زیبا در منطقه شیبویا واقع شده و درمیان جنگلی همواره سبز وسیع قرار گرفته است که مجموعه ای از گونه های گیاهی موجود در سراسر ژاپن در آن وجود دارد. در این معبد یک درخت آرزو را هم خواهید دید. بازتماشامایندگان می توانند هر آرزویی که دارند را روی کاغذی بنویسند و به آن آویزان نمایند. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این زیارتگاه می توان به محوطه داخلی آن اشاره نمود. برای مثال بخش موزه آن، محل نگهداری گنجینه های سلطنتی است و در محوطه بیرونی گالری عکس یادبودو مجموعه های عالی از نقاشی های دیواری مربوط به زندگی امپراتور و ملکه را پیدا خواهید کرد. حتماً از باغ داخلی معبد (Meiji Yoyogi Gyoen) نیز تماشا کنید. یک باغ عمومی مجذوب نماینده با یک چایخانه، باغ زنبق و یک درخت کاری دلپذیر که یکی از برترین باغ های ژاپنی را خلق نموده است.

منطقه Shinjuku

شینجوکو توکیو منطقه ای است در قلب کلان شهر توکیو، با جاذبه های متنوعی انتظارتان را می کشد. این منطقه بهشت افرادی است که عاشق تجربه night life در ژاپن هستند. می توانید طیف وسیعی از مکان های سرگرم نماینده مانند سالن های سینما و بارهای کارائوکه را پیدا کنید. این کافه ها و رستوران ها معمولا شبانه روز باز هستند و لایه های متفاوتی از زندگی ژاپنی را برایتان به نمایش خواهند گذاشت.

پارک اوئنو Ueno Park

پارک Ueno Kōen مانند بهشتی در قلب توکیو شلوغ، حالتان را خوب خواهد نمود. این پارک بزرگترین فضای سبز شهر و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آن است. پارک اوئنو ژاپن، علاوه بر طبیعت زیبا، دارای معابد و موزه های متعددی برای بازدید است. علاوه بر این ها، در پارک اوئنو یکی از بزرگترین آکواریوم ها را هم خواهید دید که به باغ وحش آبی ژاپن معروفیت دارد.

کاخ امپراتور ژاپن Tokyo imperial palace

اقامتگاه اصلی امپراتور ژاپن، کاخ امپراتوری بی نظیر در توکیو است. این منطقه بسیار فراتر از یک قصر منفرد بوده و بیشتر یک پارک گسترده است که زمین های خیره نماینده ای را در قلب کلان شهر اشغال می نماید. بازدید از بسیاری باغ های بیرونی برای عموم آزاد و رایگان هستند و به شما این دسترسی را می دهد که در پارک های سرسبز قدم بزنید. در ماه آوریل، زمانی که شکوفه های گیلاس شکوفه می دهند، این مکان به یکی از برترین نقاط شهر برای عکاسی تبدیل می گردد. در گذشته، کاخ امپراتوری به عنوان قلعه ادو شناخته می شد که محل زندگی جنگجویان سامورایی بود.

معبد سنسوجی Sensō-ji Temple

یکی قدیمی ترین معبدهای توکیو در منطقه تاریخی، آساکوسا است. معبد سنسوجی یک معبد بودایی با معروفیت جهانی و سابقه ای طولانی (بیش از 1300 سال) می باشد. در ضمن مسیر اصلی رسیدن به معبد، Nakamise Dori، یکی از قدیمی ترین خیابان ها برای خرید در ژاپن است. خیابانی پر از رفت و آمد و مملو از مغازه های کیمونو فروشی و مجموعه های بزرگ برای تهیه سوغاتی و غذاهای ژاپنی.

غذای خیابان تسوکیشیما Tsukishima Monja Street

مونجا (مونجا یاکی) یک غذای سنتی و محلی در توکیو است که می تواند برای خارجی ها بسیار منحصر به فرد و ناآشنا باشد. این غذا ممکن است در نگاه اول مجذوب نماینده به نظر نیاید ولی طعم بی نظیری دارد. منطقه تسوکیشیما به عنوان زادگاه این غذا شناخته می گردد و تعداد زیادی از رستوران های مونجا در خیابانی به نام خیابان مونجا جمع می شوند. اگر می خواهید فرهنگ غذایی ژاپن را عمیق تر کشف کنید، به سراغ مونجا بروید!

بازار ماهی های توکیو Tsukiji Fish Market

این بازار رتوکیو، به عنوان بزرگترین بازار عمده فروشی محصولات دریایی جهان شناخته می گردد و یکی از جاذبه های گردشگری توکیو است. بازار بیرونی Tsukiji، جایی است که صدها رستوران و فروشگاه قدیمی از جمله رستوران های سوشی، مواد غذایی، فروشگاه های ظروف آشپزخانه و مغازه های چاقوی ژاپنی با فضای بازار پر جنب و جوش و معتبر جمع می شوند. Tsukiji بسیار نزدیک به منطقه Ginza واقع شده است که در آن چندین رستوران معتبر دیگر را هم می توانید پیدا کنید.

مرکز هنر بین المللی توکیو The National Art Center, Tokyo

یکی از بزرگترین نمایشگاه های هنر توکیو با ورودی رایگان همین موزه است. البته اگر نمایشگاه های تخصصی در لایه های درونی آن برگزار گردد، باید برای آنها بلیط تهیه کنید. نکته جالب دیگر، ساختمان این مرکز است. این بنا که به وسیله kisho Kurokawa طراحی شده، جوایز و تحسین های گوناگونی را دریافت نموده است.

موزه ملی طبیعت و علم National Museum of Nature and Science Japan Gallery

موزه ملی طبیعت و علم، که در موزه و گالری هنری غنی اوئنو یافت می گردد و به طور عمومی کاهاکو نامیده می گردد، بزرگترین و تنها موزه علمی در سراسر ژاپن است. در قسمت دائمی موزه، گالری را خواهید دید که انواع موجودات متفاوت از سراسر جهان در آن به نمایش گذاشته شده اند. علاوه بر این، در گالری ژاپن، فیلم هایی در خصوص طبیعت جزایر ژاپنی و... را خواهید دید که خالی از لطف نیستند.

چهار راه شیبویا Shibuya Crossing

تقاطع Scramble Shibuya تبدیل بهیکی از برترین جاذبه های گردشگری توکیو و بعلاوه محلی برای عکاسی شده است. وقتی به آنجا می روید گردشگران زیادی را می بینید که منتظر برترین لحظه برای عکاسی، در گوشه ای از چهاراه هستند. شیبویا به عنوان شیک ترین منطقه توکیو شناخته می گردد و فرهنگ جوان ژاپنی را در خود جای داده است. تعداد زیادی مرکز خرید بزرگ، بوتیک های کوچک، فروشگاه های تخفیف دار، بارها، کلوپ ها، کافه ها و رستوران ها در اینجا قرار دارند. این یک منطقه عالی برای خرید، غذاخوری و گردش شبانه است. برای تجربه بهتر، ساعت 4 بعدازظهر به گذرگاه شیبویا بروید و میدان اسکرامبل شیبویا را ببینید. از عرشه دیده بانی می توانید از چشم انداز ای پانوراما در ارتفاع حدود 230 متری لذت ببرید. تماشای غروب خورشید در پشت کوه فوجی و ساختمان های نئونی نورانی شیبویا که منظره ها زیبا آن را فراگرفته است نیز، شگفت انگیز است! با قدم زدم در پارک یویوگی پس از یک روز طولانی، شما می توانید استراحت کنید و از بودن در محیط زیبا لذت ببرید.

شیموکیتازاوا Shimokitazawa

شیموکیتازاوا یک محله منحصر به فرد است که در شهر آرام ستاگایا واقع شده است. این بخش از شهر توکیو، به راحتی از شیبویا و شینجوکو قابل دسترسی است. در این منطقه دستفروش ها، موسیقی زنده، تئاتر و جهش محلی ایزاکایا را خواهید دید. شیموکیتازاوا نسبت به منطقه ها دیگر آرام تر است. در این محله کوچک می توانید مغازه های دنج زیادی پیدا کنید، قدم بزنید و یک فنجان قهوه خوشمزه بخورید.

دریاچه اوکوتاما Okutama

اوکوتاما در حومه توکیو، واقع شده است و حدود 2 ساعت با مرکز فاصله دارد. دریاچه اوکوتاما یک دریاچه مصنوعی است که روی سد واقع شده است. مسیرهای پیاده روی از آسان تا سخت است تا با توجه به توان تان آنها را انتخاب کنید. اگر ورزش های آبی علاقه دارید، کایاک سواری و رفتینگ در رودخانه را نیز می توانید تجربه کنید.

سفر به توکیو با خبرنگاران

در تور ژاپن خبرنگاران به ملاقات جاذبه های خاص و منحصر به فرد توکیو خواهیم رفت تا بیشتر با این شهر آشنا شویم. اگر دوست دارید شما هم یکی از مدرن ترین و خاص ترین شهرهای جهان را ببینید، در تور ژاپن خبرنگاران با ما همراه باشید.

منبع: دالاهو
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2380

به "توکیو، شهر هنر و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو، شهر هنر و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید