رونق محله های قدیمی با احیای خانه های مشاهیر

به گزارش تور تایلند ارزان، برزین ضرغامی -رئیس اداره زیباسازی شهرداری تهران:خریداری و بازگشایی خانه های جلال آل احمد، نیما یوشیج و عزت الله انتظامی و تبدیل آنها به موزه در شمال تهران فرصتی شد تا اهالی با بخشی از هویت محله هایشان بیشتر انس بگیرند.

رونق محله های قدیمی با احیای خانه های مشاهیر

این خانه ها با توجه به زندگی بزرگانی که در زمان حیاتشان چهره های اثرگذاری در حوزه فرهنگ و هنر کشور بوده اند، از ارزش بالایی برخوردار است و باید آنها را حفظ کنیم. به همین منظور طی سال های اخیر سازمان زیباسازی در محله های تهران کار مرمت، بازسازی یا خرید بناهای قدیمی را در دستور کار قرار داده است. این اقدام تأثیرات متفاوتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و افزایش زیبایی نمای بصری شهری دارد.

خانه بزرگان تهران به مثابه گنجینه باارزشی است که باید برای هویت بخشی محله ها به حفاظت آنها توجه خاص داشت. نمونه این خانه ها در مناطق شمالی تهران زیاد است که برخی با مشارکت مالکان بازسازی و مرمت شده و برخی دیگر توسط مالکان با هزینه شخصی حفظ و نگهداری شده است.

این روند باید تداوم داشته باشد تا بتوانیم با افزایش زیبایی بصری شهری و تبدیل این اماکن به مراکز فرهنگی و هنری موجب رونق فعالیت های فرهنگی در محله ها شویم. خانه عزت الله انتظامی نمونه شاخص این هویت بخشی و رونق دریافت محله است.

حضور و رفت وآمد گردشگر، دانشجویان، فعالان اجتماعی و شهری، پژوهشگران، گردشگران، عکاسان و علاقه مندان به حوزه تاریخ شهری می تواند سبب رشد و پویایی کسب و کار اهالی و تشویق به ماندن در محله و حفظ هویت این محله گردد. بنابراین آنچه به محله رونق می بخشد احیای بناهای قدیمی در محله های سالخورده تهران است که لازم است روی آن سرمایه گذاری کنیم و بهایش را با همکاری و مشارکت بپردازیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 701

به "رونق محله های قدیمی با احیای خانه های مشاهیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق محله های قدیمی با احیای خانه های مشاهیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید