طرح فاصله گذاری هوشمند تا پایان فروردین ادامه دارد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مصوبه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در مورد ساعت کار ادارات از روز 23 فروردین ماه گفت: بر این اساس ساعات کار اداری از 7:30 تا 13:30 خواهد بود و فعالیت ادارات به این صورت است که دو سوم سر کار خواهند بود و یک سوم مجاز هستند که سر کار نباشند و بخش های مختلف نسبت به این یک سوم، گردشی تصمیم گیری بکنند.

طرح فاصله گذاری هوشمند تا پایان فروردین ادامه دارد

محمدمهدی شهریاری امروز 17 فروردین در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا به اهمیت نقش فراوری در شرایط فعلی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: گردش چرخ فراوری کم از کوشش مدافعان سلامت نیست و این چرخ باید با در نظر دریافت دستور العمل های بهداشتی بچرخد.

وی به سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی در مورد تامین احتیاجهای بهداشتی واحدهای فراوریی دستور داد و گفت: احتیاج کارخانجات و واحدهای فراوریی در مورد تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی به جهت اهمیت نقش آنها باید تامین شود.

به گزارش خبرنگاران، وی در مورد مبتلایان به کرونا و لزوم اعلام نتیجه آزمایش مثبت این افراد به محل کار و خانواده و نیز پیگردهای قانونی در مورد افرادی که بهبودی می یابند اما از مراجعه به استراحتگاه ها امتناع می نمایند نیز گفت و خاطر نشان کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس همه باید جدی باشند و مصوبات را به طور کامل اجرا نمایند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا در استان در حال رشد است، گفت: یکی از دلایل این شرایط توسعه امکانات آزمایش تشخیص ویروس کروناست که می تواند در شناسایی افراد مبتلا و کنترل بیماری بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در تجهیز آزمایشگاه های استان به امکانات تشخیص کرونا خوب عمل نموده است، اضافه کرد: این فرایند باید توسعه یابد و با افزایش نمونه گیری از مردم زمینه های کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند تا خاتمه فروردین ماه ادامه دارد، گفت: از روز شنبه 23 فروردین صنوف کم ریسک که در آنها کمترین تجمع رخ می دهد برابر دستور العمل ابلاغی و با رعایت موازین بهداشتی شروع بکار خواهند کرد.

شهریاری اضافه کرد: صنوف پرریسک از قبیل کافی شاپ ها و استخر و مراکزی که در آنها تجمع رخ می دهد نیز تا خاتمه فروردین تعطیل هستند و برای ادامه فعالیت آنها پس از فروردین نیز در آینده تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی از شروع پویش همدلی برای تهیه 100 هزار بسته معیشتی 2 میلیون ریالی برای افراد احتیاجمند برای 3 ماه متوالی اطلاع داد و گفت: در این پویش که مدیران و کارمندان دولتی نیز می توانند با اختصاص مبالغی مشارکت نمایند تا همه در کنار هم بر بیماری کرونا غلبه نماییم.

وی از خیرین و مدیران و کارمندان دولت خواست تا با مشارکت در این پویش همدلی نسبت به حمایت از هم استانی های احتیاجمند اقدام نمایند.

شهریاری اضافه کرد: کارمندان دولت می توانند یاری های خود را با هماهنگی مدیران مربوطه به این پویش اهدا نمایند تا هر چه زودتر این بسته های معیشتی تهیه و توزیع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1051

به "طرح فاصله گذاری هوشمند تا پایان فروردین ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فاصله گذاری هوشمند تا پایان فروردین ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید