فصل بارانی در پوکت تایلند

به گزارش تور تایلند ارزان، فصل بارانی در پوکت چه هنگام است و چه چیزی باید درباره فصل کم گردشگر در تور تایلند و شهر پوکت بدانید.

فصل بارانی در پوکت تایلند

فصل بارانی پوکت تایلند و فصل کم گردشگر پوکت دو موضوعی هستند که بحث‌های زیادی درباره آن‌ها وجود دارد و در حقیقت یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب تور تایلند و شرکت در تور پوکت است؛ بنابراین بهتر است با هم نگاهی به اطلاعاتی در این باره بیندازیم.

دو فصل عمده در پوکت

پوکت دارای دو فصل عمده است: فصل بارانی و فصل پرگردشگر و همه تقریبا این را می‌دانند. مقامات صنعت گردشگری تایلند تلاش دارند تا نام "فصل بارانی" را به "فصل سبز" تغییر دهند زیرا بار منفی آن کمتر است اما به نظر می آید که این ایده چندان عملی نشده است و این فصل همچنان تحت عنوان "فصل بارانی" ( یا فصل کم گردشگر) شناخته می‌شود.

دلیل اهمیت فصل بارانی در تور تایلند و پوکت این است که این فصل تقریبا نیمی از سال را دربرمی‌گیرد و سوالاتی که در این باره به ذهن می‌رسد از قبیل زیر است:

  • بهترین زمان برای مسافرت به پوکت تایلند چیست؟
  • آیا در طول فصل بارانی هر روز باران می‌بارد؟
  • اگر در فاصله بین 2 تا 12 آگوست به تور تایلند و تور پوکت شرکت کنم، آیا با روزهای بارانی روبه رو نخواهم شد؟

وضعیت آب و هوا در طول فصل کم گردشگر پوکت تایلند

در گذشته فصل کم گردشگر از ماه می تا نوامبر بود و فصل پر گردشگر از نوامبر تا می. اما متاسفانه دیگر دقیقا به این صورت نیست اما هنوز هم اکثر مواقع به همین صورت است.

در مناطق گرمسیری وضعیت آب و هوا غیر قابل پیش بینی است. امسال حتی در ماه ژانویه نیز هوا کاملا بارانی بود. اگر می‌خواهید 100% مطمئن باشید که در طی تور پوکت خود، همواره با آسمان آبی روبرو هستید و احتمال بارش باران در حداقل خود باشد، بهتر است بیم ماه‌های می تا مارچ را برای تور تایلند انتخاب کنید.

در طول فصل بارانی هر روز باران نمی‌بارد. و حتی در روزهای بارانی نیز معمولا در یک بازه زمانی کوتاه بارش وجود دارد.
اما با این وجود " هفته‌های بدشانسی" نیز وجود دارد که در طی آن‌ها 3، 6، یا 9 روز مدام بدون وقفه باران می‌بارد. زمان دقیق آغاز این هفته‌ها مشخص نیست و فقط می‌توانید دعا کنید که تور پوکت شما با این روزها همزمان نشود.

پیش‌بینی آنلاین وضعیت جوی در حقیقت نمی‌تواند هیچ چیزی را پیش بینی کند. زیرا پیش بینی وضعیت هوا دچار گرایش بدبینی دائمی شده است و در تمامی روزهای ماه کم گردشگر توفان‌های بدون توقف را پیش بینی می‌کند. با این کار می‌خواهند جانب احتیاط را نگه دارند: اگر یک بار در طول روز کمی باران ببارد، حتما آیکون نشانگر توفان بر روی صفحه نمایش داده می‌شود. واقعا اینطور است و نباید خیلی به این پیش‌بینی‌ها اهمیتی بدهید.

فصل کم گردشگر چگونه است و در این باره چه باید بدانید و چه باید کرد؟

دریا معمولا ناآرام می‌شود. هر روز بارندگی وجود ندارد اما اغلب مواقع دریا ناآرام است، بنابراین بهتر است در تور پوکت، هتلی که دارای استخر خوبی باشد انتخاب کنید تا تعطیلات خیلی خوبی باشید.

به علائم هشداردهنده کنار ساحل توجه داشته باشید! فقط در اماکنی که که علامت هشدار دهنده و پرچم قرمز رنگ نصب نشده می‌توانید شنا کنید. البته بین پرچم زرد و قرمز هم می‌توانید شنا کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید و هرگز بیش از حد به توانایی و مهارت شنا کردن خود تکیه نکنید زیرا موج‌های نامرتب دریا بیش از آنچه فکر می‌کنید قوی هستند.

حتما توجه کنید که هتل محل اقامت‌تان در تور پوکت دارای یک اسپای خوب باشد زیرا ممکن است بیش از یک بار به آن مراجعه کنید.
هتلی را انتخاب کنید که در یکی از 5 ساحل اصلی پوکت باشد. این 5 ساحل عبارتند از: پاتونگ (patong)، کارون (Karon)، کاتا (Kata)، کامالا (Kamala) و Bangtao. دیگر سواحل نیز در طول فصل پر گردشگر بسیار زیبا هستند اما در طول فصل بارانی و کم گردشگر ممکن است کمی احساس تنهایی به شما دست دهد. معمولا در طول این مدت، به این سواحل کوچک توجه چندانی نمی‌شود و زباله زیادی از سمت اقیانوس به ساحل آورده می‌شود.

در طول فصل بارانی نیز همچنان تور تایلند و تور پوکت وجود دارد. با وجود اینکه احتمال وقوع طوفان نیز وجود دارد اما تور پوکت همچنان در جریان است.

برخی از تورها مثل بندر Phang Nga حتی در هوای توفانی و مواج زیباتر هستند. جزایر دورافتاده‌ای نظیر Similan در طول شش ماه از سال بسته هستند اما جزیره فی فی (Phi Phi) همواره باز و پذیرای گردشگران است.

هتل‌ها خیلی ارزان قیمت هستند. هزینه اقامت در هتل‌ها در طول فصل کم گردشگر بسیار کمتر است و از آنجا که کارکنان هتل وقت آزاد بیشتری دارند، به شما توجه بیشتری نشان خواهند داد. در تور پوکت از این موقعیت بهره برده و یک هتل 5 ستاره با استخر خیلی بزرگ و اسپای عالی بگیرید. داشتن یک اسپای خوب بسیار مهم است زیرا مسلما اولین جایی که در هنگام بارندگی برای گذراندن وقت به آن مراجعه خواهید کرد، اسپا خواهد بود. چانه زدن سر قیمت در مغازه‌ها و بازارها در طول این مدت خیلی راحت‌تر است زیرا پبدا کردن مشتری مشکل است.

و از همه مهم‌تر اینکه حتی در طول فصل سبز هم می‌توان تور پوکت عالی را تجربه کرد.

انتشار: 4 مرداد 1396 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 4

به "فصل بارانی در پوکت تایلند" امتیاز دهید

4 کاربر به "فصل بارانی در پوکت تایلند" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل بارانی در پوکت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید