قصر تابستانی پکن در چین

به گزارش تور تایلند ارزان، کاخ تابستانی پکن یکی از دیدنی های چین

در سفر به چین پیشنهاد می کنیم به بازدید از قصر تابستانی پکن بروید، قصری که زمانی استراحتگاه پادشاهان چینی در فصل تابستان بوده است و حالا در فهرست آثار جهانی یونسکو جا خوش نموده است. آنچه که این مجموعه تابستانی را در نظر گردشگران داخلی و خارجی محبوب و معروف ساخته است طراحی و وسعت آن هست. قصر تابستانی دارای محوطه ای بزرگ است که در جای جای آن آثار طبیعی زیبا، عمارت های دیدنی و همچنین یکی از شگفت انگیزترین باغهای چینی را خواهید دید. در سرتاسر این مجموعه انتظار دیدن بیش از سه هزار عمارت و سازه در اندازه های مختلف را داشته باشید. با خبرنگاران همراه باشید تا با کاخ تابستانی پکن بیشتر آشنا شوید.

قصر تابستانی پکن در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در کنار انبوه درختان، تپه ها و چشم انداز رو به دریاچه، پل ها و قصرهای دیگری هم هستند که شکوه کاخ را دوچندان نموده اند. بنای اولیه کاخ تابستانی طی حکمت سلسله جین ساخته شد و بعدها با امپراطوری فئودال بزرگتر شد. ظاهر فعلی که امروزه از این کاخ می بینیم حاصل تغییراتی است که در دوران امپراطوری سلسله کینگ رخ داد و به عنوان یک باغ باشکوه سلطنتی معروف شد.

با ورود به این مجموعه انگار به یک شهر جدید قدم گذاشتید، منطقه ای وسیع که برای گشت و گذار در آن بهتر است یک روز کامل زمان بگذارید. در جای جای کاخ تابستانی مناظر طبیعی می بینید که علاوه بر اینکه تابستان ها موجب رفاه و آرامش خاندان سلطنتی می شدند امروزه نیز برای گردشگران بسیار مفرح و آرامش بخش هستند.

در طراحی این مجموعه از الگوهای طبیعت تاثیر گرفته شده است، باغ های اینجا نمونه بارزی از باغ های سبک چینی هستند. محوطه نیز مملو از عمارت های یک طبقه و چند طبقه است که با معماری اصیل چینی ساخته شده اند. بناها و عمارت های باغ نیز راوی خوبی از هنر دستان هنرمندانی است که چنین مجموعه را ساختند، این عمارت ها مملو از مجسمه ها، تزئینات و نمادهای چینی است.

این کاخ مانند دیگر مجموعه های شبیه خود در چین دارای 3 تپه و 5 باغ به نام های زیر است:

تپه های کاخ:

  • تپه معطر
  • نپه عمر طولانی
  • تپه چشم یشم

نام باغ ها:

  • باغ آرامش و درخشش
  • باغ آرامش و لذت
  • باغ کمال و درخشش
  • باغ بهار ابدی
  • باغ خیزاب های زلال و شفاف

اگر بخواهیم این مجموعه را از لحاظ معماری آنالیز کنیم باید این را اضافه کنیم که مجموعه تابستانی پکن از چهار بخش تشکیل شده است:

  • تپه پیشین: بیشترین عمارت ها و بناهای دیدنی قصر تابستانی در این بخش قرار دارند.
  • تپه پسین: این قسمت دارای طبیعت فوق العاده زیبایی است. تا چشم کار می نماید سبزی گیاهان و راه های پیچ در پیچ در دل طبیعت است که به چشمتان می آیند.
  • قسمت جلوی دریاچه: بزرگترین بخش مجموعه کاخ تابستانی پکن در همین جاست، بخشی که مملو از صحنه های زیبایی از طبیعت است.
  • بارگاه: در بارگاه قصر امپراطور و وزرای او به آنالیز امور حکومت می پرداختند.

در این مجموعه علاوه بر گشت و گذار در کاخ ها و رفتن در دل طبیعت، می توانید سواری بر قایق های اژدها روی دریاچه شوید و از قایق سواری لذت ببرید. خوب است بدانید با انقلاب چین و بیرون کردن آخرین امپراطور از شهر ممنوعه بازدید از مجموعه قصر تابستانی پکن نیز برای گردشگران آزاد شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 484

به "قصر تابستانی پکن در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر تابستانی پکن در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید