مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

به گزارش تور تایلند ارزان، البته باید بدانید که این اجساد، در واقع مجسمه های گچی هستند که برای ساخت آنها، گچ درون حفره های شکل گرفته در خاکستر آتشفشانی تزریق شده است.

مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

در قرون بعدی، تمدن پمپئی روز به روز توسعه یافت و با توجه به موقعیت ممتاز این شهر در ساحل، به یک مرکز تجاری بسیار مهم تبدیل شد. در قرن دوم پیش از میلاد، پمپئی با شهر و حکومت رم متحد شد و در نتیجه، شهر پمپئی باستانی به اوج قدرت و ثروت خود رسید. در همین دوران بناهای متعدد و شکوهمندی چون فوروم، آمفی تئاتر بزرگ شهر و معبد ژوپیتر ساخته شدند که امروزه از مهمترین جاذبه های شهر سوخته پمپئی در ایتالیا هستند.

در بخش مرکز شهر پمپئی، یک باغ قدیمی وجود دارد که حیرت برانگیزترین و شوکه نماینده ترین جاذبه پمپئی را در خود جای داده است. احتمال تصویر این جاذبه را در میان تصاویر پمپئی دیده اید؛ ردیفی از 13 پیکر که همگی در یک لحظه خشکشان زده است!

آتشفشان وزوو برای دو روز در حال فوران بود و در فاز اول، برای 18 ساعت از آسمان خرده های سنگ و شن می بارید. در این مرحله بسیاری از افراد و شهروندان پمپئی، وسایل و اجناس ارزشمند خود را برداشتند و از این شهر فرار کردند. اما تعدادی از افراد به هر علت، ترجیح دادند شهر خود را ترک ننمایند یا اینکه دیر تصمیم به خروج گرفتند.

منبع مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2043

به "مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید