ممنوعیت در سایه

به گزارش تور تایلند ارزان، از زمان ایجاد و توسعه نرم افزار اینستاگرام زمان زیادی نمی گذرد اما در همین مدت چند ساله توانسته است کاربران زیادی را به سمت خود جلب کند. کاربران در این پلتفرم توانسته اند ایده های خلاقانه خود را در برابر چشم هزاران کاربر دیگر قرار دهند.

ممنوعیت در سایه

به گزارش خبرنگاران، اما این نرم افزار بدون محدودیت نیست و به منظور بالا بردن امنیت خود دارای قوانین و سیاست هایی است که در صورت مشاهده یا تکرار تخلفات از سوی کاربران اینستاگرام آن ها را اعمال خواهد کرد. یکی از این محدودیت ها به نام شادوبن شدن معروف است. هدف ما در این گزارش معرفی و توضیح شادوبن شدن در اینستاگرام و نحوه رفع محدودیت آن است.

شادوبن شدن در اینستاگرام چیست؟

همان طور که گفته شد شادوبن شدن یکی از محدودیت های اینستاگرام است. اگر چه این اصطلاح حدود 15سال پیش ظاهر شد، اما اخیرا محبوبیت زیادی یافته است. اینستاگرام تنها پلتفرمی نیست که چنین قوانینی را برای بهینه سازی رسانه های اجتماعی اجرا می کند. کاربرد اصلی شادوبن پاکسازی فضای اجتماعی از حساب هایی است که با شرایط و سیاست های اینستاگرام مطابقت ندارند. شادوبن شدن به چند طریق خود را می تواند نشان دهد که شامل:

جلوگیری از مشاهده سایر پست ها از طریق افرادی که شما را دنبال نمی کنند.

با توجه به هشتگ ها، پست ها را از نتیجه جست وجو حذف می کند.

آیا من در اینستاگرام شادوبن شده ام؟

هنگام ایجاد یک حساب تجاری در اینستاگرام، پیاده سازی یک رویکرد منسجم مهم است. معیار ها و آیتم های اینستاگرام عناصر کلیدی برای مشخص این هستند که آیا حساب شما دچار شادوبن شده اید یا خیر. دلایلی که از طریق آن ها می توان فهمید حساب شما دچار شادوبن شده است یا خیر را برایتان در ادامه آورده ایم.

کاهش تعداد لایک ها و کامنت ها: افت ناگهانی تعداد لایک ها و کامنت ها و حتی بازدیدکننده ها بسیار ناامیدکننده است. این موضوع باعث می شود فالوئر های واقعی را که واقعا به محتوا های شما علاقه مند هستند، از بین بروند. اگر حساب شما دچار محدودیت شادوبن شده باشد این اتفاق برای برخی پست های شما ممکن است اتفاق بیفتد.

عدم دسترسی مخاطبان تازه از طریق هشتگ: اگر هشتگی که برای محتوای خود قرار می دهید از هشتگ های محبوب محسوب می شود، در صورت شادوبن شدن امکان نمایش صفحه شما از طریق جست وجوی هشتگ وجود ندارد و متأسفانه افراد غیر فالوئر نمی توانند هنگام جست وجو از طریق هشتگ حساب شما را ببینند.

سقوط: این یک پارامتر چالش برانگیز است و در عین حال جزو پارامتر های مهم هم محسوب می شود. اگر تعداد افرادی که به صفحه شما دسترسی دارند به مدت دو الی سه روز در حال کاهش هستند، احتمالا پست های شما برای افراد نمایش داده نمی شود. تنها یک عامل ممکن است باعث شود و آن هم این که حساب شما دچار محدودیت شده باشد.

از حساب اینستاگرام شخصی استفاده کنید: برای این منظور می توانید از چند نفر از افرادی که جزو فالوئر های شما نیستند بخواهید هشتگ را جست وجو کنند. اگر حساب شما در نتایج این هشتگ یافت نشود احتمالا دلیلش این است که حساب شما شادوبن شده است.

از ابزار Shadowban Tester یا Checker استفاده کنید: ابزار های متنوعی برای اطلاع از این که حساب شما شادوبن شده است یا خیر وجود دارد. این ابزار ها هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی وجود دارند و امکانات آن ها می تواند محدود یا دارای قابلیت های اضافی باشد. برای شروع به استفاده از این ابزار ها ابتدا باید اطلاعات ID را وارد کنید. عمدتا ابزار های تست کننده و چک کننده 10پست آخر را برای وجود ویروس یا محدودیت مورد بررسی قرار می دهند. به نام مثال، ابزار Triberr موارد بد را با رنگ قرمز و موارد خوب را با رنگ سبز نمایش می دهد. همچنین تمام هشتگ های اشتباه را هم مشخص می کند؛ بنابراین حذف آن ها آسان تر خواهد بود.

چرا دچار شادوبن شدید؟ دلیل ایجاد شادوبن در اینستاگرام چیست؟

کسانی که حساب آن ها دچار شادوبن شده است سعی می کنند یاد بگیرند چگونه در آینده از شادوبن شدن جلوگیری کنند. این اطلاعات برای افرادی که دارای حساب اینستاگرام تجاری هستند، مفید است. اینستاگرام محدودیت های خاصی را برای تعداد لایک ها، نظرات و همچنین سایر فعالیت ها ایجاد کرده است. اعداد مجاز در ساعت عبارتند از:

150 لایک

60 نظر

60 دنبال کننده/ دنبال شونده

این ارقام به طور ماز طریق برای تمامی کاربران است. با این حال، بسته به سابقه حساب می تواند محدودیت ها کاهش یابد. به این معنا که هر چه حساب قدیمی تر باشد مقررات وفادارانه تر خواهد بود.

چگونه می توان شادوبن را رفع یا از آن اجتناب کرد؟

افرادی که دچار شادوبن شده اند برای رفع یا اجتناب از شادوبن شدن در اینستاگرام می توانند موارد زیر را دنبال کنند:

استفاده از هشتگ های ممنوعه یا شکسته را متوقف کنید: این یکی از سریع ترین راه هایی است که باعث می شود دچار شادوبن شوید. استفاده از هشتگ های شکسته بیشتر از آن که فایده ای داشته باشند، می توانند باعث آسیب بشوند.

استراحت کوتاهی در اینستاگرام داشته باشید: استراحت چند روزه در اینستاگرام می تواند به میزان قابل توجهی در جلوگیری از شادوبن شدن تأثیر داشته باشد. این درمورد لایک ها، نظرات و حتی ورود به برنامه صدق می کند.

شادوبن شدن خود را به اینستاگرام گزارش دهید: اگر چه تماس با اینستاگرام سخت است، اما گزارش دادن مشکل بدون فایده هم نیست. بهترین وسیله برای این کار خود برنامه اینستاگرام است. برای این کار باید به بخش مشخصات بروید، روی نماد دندانه دار در گوشه سمت راست و بالا کلیک و دکمه گزارش مشکل را از فهرست پیدا کنید. بهترین توصیف در مورد مشکل شادوبن شدن something isnt working است.

از یک حساب تجاری به یک حساب شخصی تغییر کنید: بازگشت به یک حساب شخصی، راه حلی بحث برانگیز است. هیچ مدرکی برای موثر بودن این روش وجود ندارد. با این حال، برخی کاربران ادعا کرده اند این روش کار می کند. دلیل بالقوه برای این مورد این است که یک حساب تجاری به نام یک ابزار بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد و در نتیجه به معنای کسب سود است.

از گزارش شدن از طریق سایر کاربران خودداری کنید: اگر چه ارتباط با اینستاگرام مشکل است، اما برای گزارش شکایت کاربران خوب عمل می کند. این شکایت ها عمدتا به دلایل نامناسب بودن پست ها یا ارسال هرزنامه گزارش می شوند. برای جلوگیری از این امر، باید مقررات رسانه های اجتماعی را رعایت کنید.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1901

به "ممنوعیت در سایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت در سایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید