موزه جیم تامپسون بانکوک

به گزارش تور تایلند ارزان، موزه جیم تامپسون، یکی از موزه‌های شناخته کشور تایلند برای بازدید از آثاری به یادماندنی است. در این مقاله شما را با تاریخچه این خانه و صاحب  آن آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

موزه جیم تامپسون بانکوک

جیم تامپسون زمینی در یکی از روستاهای بانکوک به نام Ban Krua خریداری کرد و در آن 6 خانه از چوب ساخت. چوب در خانه ی او حرف اول را می زند، خانه ای که  در آن ترکیب شگفتی از زندگی آمریکایی و زندگی سنتی تایلندی به چشم می خورد. دکوراسیون خانه ی او با معماری کلاسیک، سنتی و سلطنتی شکل گرفته است. وسایل و اشیا با هنرمندی خاصی در خانه چیده شده اند و زیبایی آنها زیر روشنایی نورپردازی خانه زیباتر کرده است که اگر در تور تایلند به بازدید این جاذبه مطرح بروید، بیشتر این موضوع را متوجه خواهید شد.

روی دیوارهای خانه آویزهای هنری و سنتی با شکل و شمایل های مذهبی قرار گرفته است، حتی آشپزخانه ی آن نیز مملو از ظرف و ظروف سنتی تایلندی است. اما در برخی قسمت های این خانه نیز نمادی از زندگی آمریکایی را می بینید، برای مثال تایلندی ها در آن زمان حمام و دستشویی خانه هایشان را در بیرون از خانه می ساختند اما در اینجا آنها در داخل خانه قرار گرفته است. اگر مسافر در تور تایلند هستید به شما توصیه می‌کنیم به بازدید این جاذبه بروید.

بعد از گم شدن جیم تامپسون بنیادی به نام جیپ تامپسون تشکیل شد تا مسئول خانه و دارایی های تامپسون شود. از آن زمان تا به الان این بنیاد خانه ی جیم تامپسون را به عنوان یک موزه مدیریت می کند، در طی این سال ها در محوطه خانه یک کافه ی هنری، یک مرکز و فروشگاه هنری نیز در اینجا ایجاد شد، نشستن در کافه اینجا و تماشای محوطه ی خانه تجربه ی لذت بخشی برایتان می شود.

انتشار: 5 آذر 1396 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 33

به "موزه جیم تامپسون بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه جیم تامپسون بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید