میدان گاوبازی مادرید، مهد گاوبازی اسپانیا، عکس

به گزارش تور تایلند ارزان، میدان گاوبازی مادرید مهد گاوبازی اسپانیا و حتی شاید دنیا به شمار می رود. این میدان عظیم در محله گیندالرا (Guindalera) در شمال شرقی مرکز شهر قرار گرفته است. معماری به نام خوزه اسپلیو (José Espeliú) این میدان را طراحی کرد که از سبک نئو مودِخار که بین مورهای عرب در قرن 12 معروف بود استفاده نمود.

میدان گاوبازی مادرید، مهد گاوبازی اسپانیا، عکس

این سبک معماری سبب شده که سازه از چیزی که واقعاً هست قدیمی تر به نظر برسد. ساخت میدان گاوبازی در 19 مارس سال 1922 شروع شد. این میدان برای جایگزینیِ یک میدان قدیمی تر (متعلق به سال 1874) طراحی و حدود 12 میلیون پزوتا، یعنی یک سوم بیش از مبلغ برآورد شده، هزینه در بر داشت.

ساخت میدان گاوبازی در سال 1929 به انجام رسید، اما افتتاح آن تا 17 ژوئن سال 1931 صورت نگرفت. بعد از بازگشایی در سال 1931، میدان گاوبازی یک بار دیگر تا 21 اکتبر سال 1934 بسته شد. طی جنگ داخلی اسپانیا بین سال های 1936 تا 1939 نیز میدان بلا استفاده ماند.

اولین گاوی که در زمین میدان گاوبازی مادرید قدم گذاشت، اورتلانو (Hortelano) نام داشت. گاوبازی که وی را آگیلیا (Aguililla) می نامیدند، اولین فردی بود که با گاو مقابله نموده و اولین موسیقی در محوطه میدان، توسط گروهی به نام اسپانیا کانی (España cañi) طنین انداز شد. میدان گاوبازی مادرید سومین میدان عظیم جهان به حساب می آید.

عظیم ترین میدان گاوبازی واقع در مکزیکوسیتی بوده و دومین میدان نیز در ونزوئلا واقع شده است. میدان گاوبازی مادرید عظیم ترین میدان اسپانیا به شمار می رود. محوطه دور میدان گنجایش 25,000 تماشاچی را داشته و خود میدان حدود 60 متر قطر دارد.

بهترین زمان برای تجربه گاوبازی در مادرید در زمان جشنواره سن ایسیدرو (San Isidro fiesta) بوده که هر سال بین ماه می تا ژوئن برگزار می گردد. سن ایسیدرو معروف ترین جشنواره گاوبازی جهان به شمار رفته و مبارزه ها هر روز به مدت سه هفته برگزار می شوند. مراسم گاوبازی از 7 عصر شروع شده و اغلب 2 تا 3 ساعت ادامه پیدا می نماید.

در زمان برگزاری جشنواره، پیدا کردن بلیط کار بسیار سختی خواهد بود زیرا این جشنواره در بین مردم شهرت و خواستار زیادی دارد. بهترین راه برای تهیه بلیط خرید آنلاین است. قیمت بلیط بسته به محل جایگاه انتخابی شما متغیر بوده و جایگاه هایی که در قسمت سایه بان دار و نزدیک به میدان هستند قطعاً قیمت بالاتری خواهند داشت.

در فصل هایی که گاوبازی هواداران کمتری دارد از میدان برای برگزاری کنسرت های راک، بازی تنیس، رویدادهای سیاسی و غیره نیز استفاده می گردد. گروه معروف بیتل ها در 2 جولای سال 1965 در این میدان اجرا داشتند. از سال 2014 یکی دیگر از امکاناتی که به مجموعه اضافه شده، امکان تبدیل میدان به یک صحنه تئاتر بوده که نام آن را تئاتر عظیم میدان گاوبازی گذاشتند و 858 نفر نیز گنجایش دارد. میدان گاوبازی مادرید هواداران جدی این هنر اصیل را به اندازه گردشگران به خود جذب می نماید. اینجا یکی از سخت ترین میدان ها برای ماتادورها بوده و به راحتی به دست نمی آید.

در پشت میدان گاوبازی موزه تائورینو (Taurino) واقع شده است که می تواند مقدمه خوبی برای آشنایی با گاوبازی برای کسانی باشد که می خواهند این رویداد را تجربه نمایند. در این موزه لباس های مخصوص ماتادور معروف مانولته (Manolete) به نمایش گذاشته که در بازی خود که سبب مرگ وی در 30 سالگی شده بود به تن داشت.

موارد دیگری مانند نقاشی های فرانسیسکو گویا از مسابقات گاوبازی، عکس ها و اشیایی مرتبط به تاریخ گاوبازی اسپانیا از گذشته تا به امروز نیز در موزه به نمایش گذاشته شده اند. میدان گاوبازی مادرید علاوه بر شکوه و عظمت خاصی که خود نمایش ها دارند، از معماری غنی و زیبایی برخوردار است. گذرگاه هایی با طاق نعلی و کاشی کاری هایی با تصویر نشان رسمی تمام استان های اسپانیا مجموعه را تزئین می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1128

به "میدان گاوبازی مادرید، مهد گاوبازی اسپانیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان گاوبازی مادرید، مهد گاوبازی اسپانیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید