بهترین مقاصد گردشگری سال 2016 به انتخاب CNN

به گزارش تور تایلند ارزان، با آغاز سال جدید میلادی بسیاری از سایت های معتبر مقاصد محبوب گردشگری در سال 2016 را اعلام کردند. ما هم در این مقاله تصمیم داریم لیستی را که CNN در خصوص این مقاصد منتشر نموده است، در اختیارتان قرار دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین مقاصد گردشگری سال 2016 به انتخاب CNN

در این لیست شهرها و کشورهایی وجود دارند که شاید تا پیش از این به دلایل مختلفی کمتر از آنها استقبال می شد و پیش بینی می گردد سال جاری در صدر مقاصد پرگردشگر قرار بگیرند که در این میان نام ایران نیز به چشم می خورد.

مغولستان

مغولستان کشوری بین چین و روسیه و زادگاه چنگیزخان مغول است. با اینکه نوزدهمین کشور بزرگ جهان از لحاظ مساحت است اما یکی از کم جمعیت ترین سرزمین ها به شمار می آید. فرهنگ مردم این کشور بسیار تحت تاثیر فرهنگ روسی و چینی واقع شده است.

شن های روان صحرای جادویی گبی (Gobi) ، پارک ملی گورکی ترلج و صومعه آردینه (erdene zuu) از جاذبه های آن هستند.

اتفاقات جدید:

برنامه ریزی دولت تا سال 2020 برای آسفالت کردن تمامی جاده هایی است که شهرستان ها را به پایتخت آن اولان باتور متصل می نمایند. شهر (اولان باتور) را هم می توان یک پارادوکس مدرن نامید که معماران، تناسبی میان سبک زندگی سنتی و طرح های مدرن ایجاد نموده اند.

بهترین زمان سفر:

می تا سپتامبر. فستیوال نادام(Naadam) هم که یک فستیوال ملی و بزرگترین جشن تابستانی آنها است (متشکل از سه مسابقه کشتی، اسب سواری و تیراندازی با کمان)، در اواسط جولای برگزار می گردد.

پاپوآ گینه نو (Papua New Guina)

کشوری که در قاره اقیانوسیه و به طور دقیق تر در شمال استرالیا و شرق اندونزی واقع شده است.

با اینکه بسیاری از قسمت های آن هنوز به صورت یک راز باقی مانده اما صخره های مرجانی، آتش فشان ها و جنگل هایی که پیشتر فقط در افسانه ها از آنها نام برده می شد را در پاپوآ گینه نو خواهید دید.

مسافران می توانند با کشتی به گشت و گذار در اطراف آن بپردازند یا در جزیره اقامت داشته باشند و با قایق به بهترین مکان ها برای شیرجه و غواصی بفرایند.

بهترین زمان سفر

می تا اکتبر. بهتر است بازدید از این کشور در زمان برگزاری یکی از فستیوال های سالیانه آنها باشد که در آن صورت های خود را رنگ می نمایند و با لباس های خاصی به پایکوبی و پایکوبی می پردازند.

ایسلند، گرینلند و نروژ

سرزمین های دوردست و مجرد قطب شمال بیشتر از هر زمان دیگری بازدیدنمایندگان را جذب می نمایند. ایسلند، گریلند و نروژ که از کشورهای قطب شمال هستند، با وجود سرمای شدید جاذبه های فراوانی دارند که اولین نمونه آنها نیز شفق قطبی است. خرس های قطبی، سورتمه هایی که سگ ها آنها را می کشند و اسکی هم از اجزا جدانشدنی این مناطق هستند.

اتفاقات جدید:

مارس 2016، نووک(nuuk) پایتخت گرینلند، میزبان مسابقات جهانی ورزش های زمستانی قطبی همراه با فستیوال غذا، پایکوبی و آهنگ خواهد بود. بازدیدنمایندگان ایسلند هم باید سری به غرب آن بزنند، محلی که غار یخی into the Glacier برای بازدید عموم باز است.

بهترین زمان سفر:

می تا سپتامبر.

ماداگاسکار

منطقه ای توسعه نیافته و خام به نام ماداگاسکار با 8000 گونه جانوری (5 درصد از تنوع زیستی جهان) که در هیچ کجای دیگر یافت نمی شوند. سرزمینی که پیشتر محل تردد دایناسورها بوده است، مهد تکامل ماقبل تاریخ، که بهشت طبیعت شناسان است.

بازدیدنمایندگان می توانند در میان جنگل های انبوه و گرمسیری، دره های خشک و نیمه بیابانی و سواحل بی نظیر آن به گشت و گذار بپردازند و در شرق آن نیز درختان بائوباب 1000 ساله زیبا را ببینند.

اتفاقات جدید:

تصمیمات سیاسی جدیدی برای رونق بخشیدن به صنعت توریسم در این منطقه اتخاذ خواهد شد. به طور مثال هواپیمایی ترکیه در حال راه اندازی پروازهای مستقیم از استانبول به این منطقه است. گفته می گردد سال 2016 زمان تغییرات مثبت است.

رصدگران نیز باید منتظر 1 سپتامبر باشند تا پدیده خورشیدگرفتگی حلقوی را در آسمان ماداگاسکار مشاهده نمایند.

بهترین زمان سفر:

آوریل تا نوامبر. به علاوه آیین سنتی و خاص Famadihana به معنای پایکوبی با مردگان که به چرخاندن مردگان معروف شده است، هر سال بین جولای و اکتبر در ماداگاسکار برگزار می گردد.

ایران

هیچ جای دیگری مانند ایران نمی تواند شما را غافلگیر کند. پیست های اسکی، بازدید از سواحل زیبا، بازدید از مساجد، فروشگاه ها، شنیدن اشعار ایرانی و خوردن غذاهای تند و خوشمزه ایرانی . شهرهای رومانتیک و بی نظیر شیراز و اصفهان هم با بافت های سنتی و آثار تاریخی کم نظیرشان قطعا شما را مجذوب خود خواهند کرد. همواره کسانی که به ایران سفر می نمایند، از تفاوت میان تصویری که از ایران ارائه می گردد و میهمان نوازی مردم بومی سخن می گویند.

به همه این جاذبه ها تماشای نوزدهمین میراث جهانی یونسکو یعنی تخت جمشید و کویر لوت را که به تازگی وارد این لیست شده است، هم اضافه کنید. میزان بازدیدنمایندگان ایران روز به روز در حال افزایش است و طبق پیش بینی مقامات ایران رقم گردشگران تا سال 2025 به 20 میلیون نفرخواهد رسید.

اتفاقات جدید:

بهبود روابط دیپلماتیک ایران راه را برای ورود گردشگران بین المللی به کشور باز نموده است. ویزا و بیمه سفر نیز راحت تر صادر می شوند و این نقطه مثبتی در صنعت گردشگری ایران به شمار می رود.

بهترین زمان سفر

مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر.

تایوان

این کشور که با نام فرموزا(Formosa) به معنای زیبا نیز خوانده می گردد، بزرگترین جزیره جمهوری چین است. تایوان باکوه های سرسبزش، شهرهای توسعه یافته، چای و غذاهای خوشمزه اش مطمئنا در سال 2016 در لیست سفر بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت.

بهترین زمان سفر :

فستیوال شکوفه گیلاس و فستیوال لنترن(Lantern) و روز صلح از فوریه تا آوریل برگزار می شوند. سپتامبر تا نوامبر نیز زمان ایده آلی برای سفر به این کشور است.

پارک های ملی هند

شاید پیشتر زمانی که صحبت از حیات وحش می شد کمتر کسی به یاد هندوستان می افتاد، اما مطمئنا از این پس این اتفاق بیشتر خواهد افتاد.

پارک های افسانه ای ببر درآن یک فرصت استثنایی برای تماشای این گربه های بزرگ فوق العاده خواهند بود. پارک ملی Karnataka Nagarhole و ران تامبور(Rajasthans Ranthamobor) هم که بخشی از زیستگاه حفاظت شده نیلگیری(Nilgiri) هستند، مقاصد مشهوری برای تماشای ببرهای زیبای هندی هستند.

اتفاقات جدید:

یک نسخه انیمیشن از داستان کتاب جنگل، نوشته رودیارد کیپلینگ که برای نشان دادن حیات وحش بی نظیر کشور است، در آوریل اکران خواهد شد. به علاوه e-visa جدید هند سفر به این کشور را آسان تر و ارزان تر نموده است.

بهترین زمان سفر:

اکتبر تا ژوئن.

اوگاندا (Uganda)

کشوری در حاشیه دریاچه ویکتوریا با طبیعتی بکر، آبشارهای زیبا، حیات وحش و پارک های ملی منحصربه فرد که از نقاط قوت آن محسوب می شوند. تماشای گونه نادر گوریل کوهی در کوه های آتشفشانی ویرونگا که به آن کوه گوریل نیز می گویند هم از جاذبه های این کشور است و به همه اینها عبور با قایق از بزرگترین رود آفریقا یعنی نیل را هم اضافه کنید.

اتفاقات جدید:

پس از سفر پاپ به این کشور، برنامه هایی برای پیشرفت اوگاندا تا سال 2040 در دستور کار نهاده شد که این کشور به یک کشور با درآمد متوسط تبدیل گردد. بهبود زیرساخت ها هم جزئی از همین برنامه ها است.

گرجستان

سرزمینی با معماری قرون وسطی، فرهنگی غنی و مناظر بی نظیر. این کشور زیبا در قفقاز که بین دریای خزر و دریای سیاه واقع شده است، عاشقان پیاده روی، اسب سواری و اسکی را به سمت خود می کشد. دره های پوشیده از برف، روستاهای قدیمی و کلیساهای شان هم از مناظری هستند که در گرجستان خواهید دید. تفلیس پایتخت آن نیز ترکیبی از عناصر قدیمی و جدید است، شهری که خانه هایش با بالکن هایی به سبک قدیم و کوچه های باریک در کنار گالری ها و کافه های مدرن به جذابیت آن می افزایند.

اتفاقات جدید:

پروازهای ارزان، مسیرهای جدید، بهبود زیرساخت ها و محل های اقامت سبب خواهد شد که در سال 2016 خبرهای بیشتری از گرجستان بشنوید.

بهترین زمان سفر

فوریه تا نوامبر. به علاوه 26 می هم روز استقلال این کشور است.

آمریکا، پارک ملی آبشارهای شمالی

شبکه پارک های ملی آمریکا که از اقیانوس آرام جنوبی تا آلاسکا ادامه دارند، ایده بسیاری خوبی برای تفریح هستند. سال 2016 جشن صدمین سال سازمان پار ک های ملی آمریکا است که تا امروز تعداد آنها به 409 پارک می رسد.

اما با وجود پارک های یوسمتی و یلوستون که سالانه میلیون ها نفر را به خود جذب می نمایند، بقیه پارک ها بی نصیب می مانند که پارک ملی آبشارهای شمالی در ایالت واشنگتون هم جز همین دسته واقع شده است. پارکی که قابل دسترس است اما بازدیدنماینده چندانی ندارد و در سال 2014 تعداد آنها به 24000 نفر رسیده است.

قله های یخی، دره های سرسبز و جنگل های بکر و دست نخورده آن، با دسترسی آسان تر رقیبی برای پارک های آلاسکا هستند.

کریدور پاتاگونیا (Patagonia Corridor)

پاتاگونیا، منطقه ای پر از عجایب طبیعی که هر سلیقه ای را راضی می نماید و در حدود 1.5 برابر بریتانیا است. کسانی که علاقه مند به صحراهایش هستند یا کسانی که بازدید از مناطق پرطرفدار آن را دوست دارند، همه از بودن در آن لذت خواهند برد.

پاتاگونیای شیلی ورودی جزایر کوچک و آبراه های پیچ درپیچ است، در حالی که بیشترین بخش پاتاگونیای آرژانتین خالی از مراتع و سرزمین های سرسبز است. یخچال طبیعی پریتو مورنو با 30 کیلومتر طول در این منطقه نیز یکی از مناطق عمده جذب گردشگر است.

پارک های ملی لوس گلاریاس در آرژانتین و تورس دل پین در شیلی بخش هایی از پاتاگونیا هستند که یخچال های طبیعی و حیات وحش را در آنها خواهید دید.

اتفاقات جدید:

امید است که پارک پاتاگونیا در سال 2016 به پارک ملی تبدیل گردد و ایجاد قایق ها و مسیرهای جدید برای دسترسی به کریدور پانتاگونیا نیز سبب جذب هرچه بیشتر گردشگران به این منطقه گردد.

بهترین زمان سفر:

نوامبر تا مارس.

مجمع الجزایر طبیعی و زیبای پالائو (Palau)

مجمع الجزایری که با نام serenget of the sea خوانده می شوند و یکی از اولین مناطقی است که بهترین نقاط برای شیرجه زدن در آن یافت شد.

اتفاقات جدید:

سرزمینی که وسعتی شبیه به نیویورک دارد و اخیرا با به وجودآوردن منطقه حفاظت شده دریایی که از کالیفرنیا بزرگ تر است، 80 درصد از اقیانوس خود را حفظ نموده است. گفته می گردد که این کشور یکی از بزرگترین تنوع های زیستی دریایی را با 1300 ماهی و 700 گونه مرجان در جهان داراست.

به علاوه دریاچه چتردریایی (نوعی عروس دریایی که از خود نور می دهد) به همراه حیات وحش طبیعی بی نظیر نیز از دیگر جاذبه های آن هستند. بازدیدنمایندگان می توانند در میان هزاران عروس دریایی بدون زهر به شنا و غواصی بپردازند و سپس به وسیله یک هواپیما، 445 جزیره سنگی یا راک ایلندز (rock islands) کرور را که میراث جهانی یونسکو هستند، تماشا نمایند.

بهترین مکان برای اقامت نیز خانه های ییلاقی روی آب هستند که اخیرا با نام Palau pacific resort افتتاح شده اند.

بهترین زمان سفر:

اکتبر تا می .

جزیره جورجیای جنوبی (south Georgia)

منطقه ای که در جنوب اقیانوس اطلس، در 1300 مایلی شرق شهر Ushuaia در آرژانتین واقع شده است. جزیره جورجیای جنوبی که دارای حیات وحش بی نظیری است، محل اقامت بین راه مسافرانی است که به سمت قاره قطب جنوب می فرایند. گونه های متفاوتی از حیوانات هم در این منطقه زیست می نمایند مانند فوک آبی، گوزن شمالی و هزاران نمونه از پرندگان از جمله 5 میلیون پنگوئن ماکارونی (گونه ای از پنگوئن کاکل دار)، آلباتروس ، مرغ نغمه سرا.

با فرود اولین هواپیمای مسافربری بوئینگ 757 در نوامبرگذشته توجهات به سمت این منطقه نیز بیشتر شد.

بهترین زمان سفر

اکتبر تا مارس.

هندوراس

باوجود اینکه هندوراس به سبب نرخ بالای جنایات در صدر اخبار نهاده شده است، اما در آمریکای مرکزی همواره مقصدی امن و دلپذیر برای مسافرانش بوده است.

جزایر غربی کارائیب مانند Roatan ،Utila و Guanaja با آب های درخشان مملو از کوسه ها و لاک پشت ها و پارک ملی پیکو بونیتو (Pico Bonito) از جاذبه های این کشورهستند. سواحل جزایر Bay با شن های سفید، شهرهای زیبا و رنگارنگ، جنگل ها و حیات وحش بی نظیر هندوراس را هم نمی توان نادیده گرفت.

تگواسیگالپا پایتخت این کشور هم شهری بسیار زیبا آمیخته با هنر و موسیقی و فرهنگ هیجان انگیزی است و در سال آینده شاهد حضور هندوراس به عنوان مقصدی برای ماجراجویی و فعالیت های فرهنگی خواهید بود.

بهترین زمان سفر

اکتبر تا ژوئن.

گابون

گابون کشور کوچکی در غرب آفریقا که روی خط استوا واقع شده است. این کشور که مستعمره فرانسه بوده است، خود را از جنگ و نزاع دور نموده و برای گردشگری سبز برنامه ریزی می نماید. موقعیت قرارگرفتن آن بین کامرون و جمهوری دموکرات کونگو از بعضی جهات به نفع آن و از بعضی جهات به ضرر آن است. دولت از زیستگاه های آبی این کشور به شدت محافظت می نماید و همچنین بیش از 10 درصد این کشور را پار ک های ملی تشکیل می دهند.

این کشور کوچک و زیبا سرشار است از سواحل دوردست، جنگل های انبوه ، رودخانه ها و حیات وحشی که حیوانات بی نظیری مانند گوریل غربی و فیل های جنگلی در آن دیده می شوند. گرچه سفر به این کشور آسان نیست اما ارزش این سختی را دارد.

اتفاقات جدید:

گابون در سال 2017 میزبان جام ملت های آفریقا خواهد بود که این امر سبب بهبود زیرساخت ها و افزایش میزان مسافران و مشتاقان سفر به این کشور خواهد شد.

بهترین زمان سفر

می تا سپتامبر.

رومانی

در این کشور زیبا چه چیزی مشهورتر از دلتای دانوب در قسمت جنوبی آن که علاوه بر زمین های حاصلخیز و سرسبز، پرندگان زیبا و حیات وحش بی نظیری را هم درآنجا خواهید دید.

رومانی مقصدی برای پیاده روی، کوه پیمایی و ماهیگیری یا بازدید از گالری های زیبایی مانند گالری هنر شهر کلوژناپوکا. در سرزمین افسانه های دراکولا و اشباح به قلعه معروف بران که با نام قلعه دراکولا نیز خوانده می گردد و شهر مرموز ترنسیلوانیا با کلیساها و قلعه های متعددش هم باید سر بزنید.

بهترین زمان سفر

آوریل و می ، آگوست و سپتامبر .

منبع:cnn

منبع: کجارو
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 732

به "بهترین مقاصد گردشگری سال 2016 به انتخاب CNN" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین مقاصد گردشگری سال 2016 به انتخاب CNN" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مقاصد گردشگری سال 2016 به انتخاب CNN"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید