نام خود را به قمر سیاره مشتری بفرستید

به گزارش تور تایلند ارزان، ناسا با معرفی یک وب سایت از علاقمندان دعوت نموده است تا نام خود را برای ارسال به قمر مشتری موسوم به اروپا، ثبت نمایند.

نام خود را به قمر سیاره مشتری بفرستید

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، آژانس فضایی آمریکا از عموم مردم دعوت نموده است تا پیش از شروع ماموریت اروپا کلیپر (Europa Clipper) به سمت قمر اروپا (Europa) در اکتبر 2024، نام خود را به شعر اصلی اختصاص داده شده به آن اضافه نمایند.

این شعر و نام های اضافه شده به آن، مانند پیغامی در یک بطری خواهد بود که میلیارد ها مایل را در مدارگرد اروپا کلیپر طی می نماید تا بفهمد آیا اقیانوسی که تصور می گردد زیر پوسته یخی قمر اروپا واقع شده است، می تواند از حیات پشتیبانی کند یا خیر.

نام ها به عنوان بخشی از کمپین پیغام در یک بطری (Message in a Bottle)، به همراه یک شعر با عنوان در ستایش راز: شعری برای اروپا (In Praise of Mystery: A Poem for Europa) سروده ادا لیمون (Ada Limón) شاعر آمریکایی، روی یک ریزتراشه نوشته خواهند شد.

برای نوشتن نام خود، خواندن و شنیدن شعر لیمون در یک ویدیوی انیمیشنی، به آدرس https://go.nasa.gov/MessageInABottle مراجعه کنید.

این وب سایت به شرکت نمایندگان امکان می دهد، تصویری از نام خود را در یک پیغام درج شده روی یک بطری در برابر تصویر قمر اروپا و سیاره مشتری ایجاد و دانلود نمایند تا این تجربه را به یادگار بگذارند. شرکت نمایندگان می توانند با استفاده از هشتگ SendYourName# تجربه خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

نیکولا فاکس، معاون اداره ماموریت علمی (SMD) ناسا در واشنگتن گفت: کمپین پیغام در یک بطری، همگرایی کامل علم، هنر و فناوری است و هیجان زده هستیم که این فرصت را با دنیا به اشتراک بگذاریم تا بخشی از سفر اروپا کلیپر باشیم. فکر کردن به این موضوع را دوست دارم که نام ما به همراه فضاپیمای مقاوم در برابر تشعشعات که در پی کشف اسرار قمر یخی مشتری است، در منظومه شمسی سفر می نماید.

کمپین پیغام در یک بطری، مشابه پروژه های دیگر ناسا است که ده ها میلیون نفر را قادر ساخته اند تا نام خود را به همراه ماموریت آرتمیس ا (Artemis I) و چندین ماموریت مریخ، به فضا بفرستند.

این کار از سنت دیرینه ناسا در ارسال پیغام های الهام بخش به همراه فضاپیما هایی که منظومه شمسی و فراتر از آن را کاوش نموده اند، نشأت می گیرد. با توجه به رکورد طلایی فضاپیمای وویجر (Voyager) ناسا که پیشتر یک کپسول حاوی صدا ها و تصاویر را برای ارتباط با تنوع زندگی و فرهنگ روی زمین ارسال کرد، این برنامه میخواهد تخیل مردم سراسر دنیا را برانگیزد.

لوری لشین، مدیر آزمایشگاه پیش رانش جت (JPL) ناسا که توسعه اروپا کلیپر را راهنمایی می نماید، گفت: الهام بخشی، همان چیزی است که ابداع نمایندگان این ماموریت شاخص توسعه داده اند و بزرگترین فضاپیمایی را که ناسا برای اکتشاف منظومه شمسی فرستاده است، ساخته اند. این کار، بشریت را وادار می نماید تا سؤالات بزرگی را بپرسد که این مأموریت سعی دارد به آن ها پاسخ بدهد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2396

به "نام خود را به قمر سیاره مشتری بفرستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام خود را به قمر سیاره مشتری بفرستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید