نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران: سالن 38، غرفه های استان های ایران و برنامه های متنوع و خلاقانه

به گزارش تور تایلند ارزان، امروز آخرین روز نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته آن است. سالن 38 محل دائمی نمایشگاه های تهران به استان های ایران اختصاص یافته که برنامه های مفرح و متنوعی در آن اجرا می گردد.

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران: سالن 38، غرفه های استان های ایران و برنامه های متنوع و خلاقانه

طراحی سالن 38 با بقیه سالن ها که در اختیار آژانس ها و شرکت های خدمات مسافرتی و صنایع وابسته آنها هستند، فرق دارد. دور تا دور این سالن برای هر استان غرفه ای در نظر گرفته شده و وسط سالن یک سن برای برگزاری مراسم ویژه استان ها در نظر گرفته شده است. طبق زمان بندی، هر استان این فرصت را دارد تا موسیقی و پایکوبی های محلی اش را برای بازدیدکنندگان اجرا کند. این مراسم غالبا مفرح و شاد هستند و بازدیدکنندگان می توانند به رایگان از این مراسم استفاده نموده و با فرهنگ غنی اقوام ایرانی آشنا شوند.

زمانی که ما برای تهیه گزارش وارد این سالن شدیم، دست اندکاران استان بوشهر در حال برگزاری موسیقی و پایکوبی محلی و شبیه سازی مراسم عروسی به شیوه بوشهری بودند که برنامه ای بسیار شاد و مجذوب کننده بود.

در بعضی غرفه ها، زنان با لباس های محلی به تهیه صنایع دستی ویژه آن استان می پرداختند. بنابراین بازدیدکنندگان می توانستند با نحوه خلق این آثار هنری نیز آشنا شوند.

بعضی دیگر از استان ها غرفه خود را به گالری های زیبایی از آثار هنری و صنایع دستی تبدیل نموده بودند و به خوبی توانسته بودند عناصر فرهنگی اقلیم خود را به نمایش بگذارند.

استان های گیلان و خوزستان پا را از این هم فراتر گذاشته و خانه های روستایی این منطقه ها را شبیه سازی نموده بودند و بدین ترتیب تا حدی بازدیدکنندگان را با معماری ویژه آن منطقه ها هم آشنا می کردند.

در سالن 38 از ماکت ها و مجسمه ها نیز بهره گرفته شده بود تا مردم بتوانند با تاریخ استان ها نیز آشنا شوند. مثلا در غرفه آذربایجان شرقی یک توپ نمادین وجود داشت یا در غرفه گلستان، مجسمه مردم محلی این استان دیده می شد تا سالن 38 علاوه بر نمایش فرهنگ اقوام ایرانی و صنایع دستی به یک موزه مردم شناسی نیز تبدیل گردد.

امروز آخرین روز نمایشگاه بین المللی گردشگری است و اگر عاشق سفر هستید یا به فرهنگ متنوع ایرانی علاقه مندید، این نمایشگاه می تواند محلی مناسب و مجذوب کننده برای شما باشد.

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2077

به "نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران: سالن 38، غرفه های استان های ایران و برنامه های متنوع و خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران: سالن 38، غرفه های استان های ایران و برنامه های متنوع و خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید