هشدار آمریکا نسبت به وقوع کودتای نظامی در تایلند

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: دولت آمریکا ضمن هشدار نسبت به تحرکاتی که موجب وقوع کودتای نظامی در تایلند گردد بیان کرد، به شدت نگران تنش های سیاسی است که روند دموکراسی در تایلند را با چالش جدی روبرو نموده است.

هشدار آمریکا نسبت به وقوع کودتای نظامی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود، ما قطعا نمی خواهیم شاهد کودتای نظامی یا خشونت در تایلند باشیم. ما به صورت مستقیم با همه اجزای جامعه تایلند سخن می گوییم تا اهمیت استفاده از ابزارهای قانونی را برای حل و فصل اختلافات سیاسی روشن و آشکار کنیم.

وی در ادامه توضیح داد، گرچه انتخابات روز یکشنبه تایلند با نظم و در فضایی آرام برگزار شده ولی بعضی اتفاقات خشونت بار نیز در آستانه انتخابات با هدف اختلال در روند برگزاری آن اتفاق افتاده است. ما به شدت نگران تنش های سیاسی در تایلند هستیم که روند دموکراسی در این کشور را تهدید می نماید. ما در تنش سیاسی تایلند طرف کسی را نمی گیریم ولی از همه طرف ها می خواهیم تا برای حل و فصل اختلافات سیاسی خود به مصاحبه و مذاکره پایبند باشند.

گفتنی است که معترضان دولت تایلند اجازه رای دهی به میلیون ها نفر را ندادند و 10 درصد صندلی های اخذ رای تعطیل شد. دولت تایلند از روز 22 ژانویه به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک اعلام نموده است ولی معترضان همچنان به اعتراضات خیابانی ادامه می دهند.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور دست نشانده برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 537

به "هشدار آمریکا نسبت به وقوع کودتای نظامی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا نسبت به وقوع کودتای نظامی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید