هیچ نشانه ای دال بر مهار حمله سایبری به آمریکا وجود ندارد

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده روز سه شنبه با تأکید بر اینکه طبق مشاهدات وی هیچ گواه و مدرکی دال بر مهار و کنترل حمله سایبری گسترده علیه ایالات متحده وجود ندارد، هشدار داد که پس از راهیابی به کاخ سفید در بیستم ژانویه، این نفوذ سایبری بدون پاسخ نخواهد ماند.

هیچ نشانه ای دال بر مهار حمله سایبری به آمریکا وجود ندارد

این معاون پیشین و دموکرات رئیس جمهور آمریکا گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور ضروری است که به طور منصفانه ای روسیه را مسئول این حمله هکری بداند؛ آن هم در شرایطی که بعضی از مقامات بلندپایه دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه و ویلیام بار دادستان کل مسکو را به طراحی و اجرای این حمله هکری متهم کردند.

در مقابل ترامپ در پیامی توئیتری مدعی شد که چین احتمالاً در این حمله هکری دست دارد!

با این حال، بایدن خطاب به خبرنگاران در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور گفت: این یک خطر جدی است و ادامه دارد. من هیچ گواه و مدرکی که نشان دهد این شرایط تحت کنترل است، مشاهده نمی کنم. هیچ چیزی [در اینباره] نمی بی نم و نمی شنوم. دولت حتی در خصوص بسیاری از چیزها به ما اطلاعاتی ارائه نمی کند. بنابراین من هیچ چیزی که نشان دهد این [حمله هکری] مهار شده است، نمی بی نم.

لازم به ذکر است که واکنش مقتضی به حمله سایبری یکی از چالشهای اساسی است که بایدن با شروع فعالیت خود در سمت رئیس جمهور آمریکا با آن دست به گریبان خواهد بود. وی پس از شکست ترامپ در انتخابات سوم نوامبر، باید با چالشهای دیگری از جمله مبارزه با پاندمی کرونا و همکاری با کنگره برای مقابله با زیان های مالی بر آمده از دوران قرنطینه در زمان شیوع کووید -19 نیز دست و پنجه نرم کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1541

به "هیچ نشانه ای دال بر مهار حمله سایبری به آمریکا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ نشانه ای دال بر مهار حمله سایبری به آمریکا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید