تشکیل ناتو آسیایی برای حل مسائل امنیتی منطقه

به گزارش تور تایلند ارزان، یک کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر این که رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین مؤید این است که پروژه منزوی کردن ایران در عمل شکست خورده است، پیشنهاد کرد:به تدریج کشور های آسیایی باید به سمت ایجاد ناتوی آسیایی بروند تا بسیاری از مسائل امنیتی این منطقه حل گردد.

تشکیل ناتو آسیایی برای حل مسائل امنیتی منطقه

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی لحظه آخری همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، فؤاد ایزدی در ارزیابی خود از برگزاری رزمایش مشترک کمربند امنیت دریایی ایران، روسیه و چین اظهار کرد: چند سالی است که آمریکایی ها به دنبال منزوی کردن ایران هستند، اگر واکنش رسانه های غربی نسبت به برگزاری این رزمایش را ملاحظه کنید یکی از نکاتی که همه به آن اشاره می نمایند این است که پروژه منزوی کردن ایران در عمل شکست خورده است.

وی با اشاره به این که پیش از این کارها و برنامه های مشترک در این سطح با روسیه و چین نداشتیم، گفت: رزمایش مشترک دریایی اقدام بسیار مهمی است که با انعکاس خبری گسترده ای که داشته، پیغام خوبی برای آمریکا داشت که ایران منزوی نیست و بین مجموعه ای کار می نماید در واقع مجموعه ای از کشورهای قدرتمند جهان حضور دارند که در این سطح فعالیت های نظامی خودشان را انجام می دهند.

این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: اخیرا رئیس جمهور بحثی را در ارتباط با همکاری های نظامی آسیایی بیان کرد که بنده در نظر دارم از آن به عنوان ایجاد ناتوی آسیایی نام ببرم گرچه او اشاره مستقیمی نداشت. همان طور که در اروپا ناتو با همراهی آمریکا و کانادا تشکیل شد و در طول عمرش برای ایجاد امنیت، جلوگیری از مسائل امنیتی که این کشورها ممکن بود داشته باشند و همچنین یک مجموعه نظامی هدفمند پیروز بود.

ایزدی اعلام نمود: درواقع احتیاج داریم تا یک ناتوی آسیایی ایجاد کنیم و کشورهایی مانند ایران، چین و روسیه و بعضی دیگر از کشورهای آسیایی در آن حضور داشته باشند. مانند پیمان شانگهای که البته جنبه سیاسی و مالی دارد این تشکل باید نظامی باشد و نظامی ها هم باید این تشکل را ایجاد نمایند.

وی با تاکید بر این که روابط نظامی ما با روسیه و چین گسترده تر و عمیق تر است، ابراز کرد: کار با نهادهای نظامی روسیه و چین برای ما راحت تر است، لذا اگر دیپلماسی نظامی کشور ارتقا پیدا کند و به تدریج کشورهای آسیا به سمت ایجاد ناتوی آسیایی بروند بسیاری از مسائل امنیتی این منطقه حل می گردد به عنوان مثال دیگر توجیهی برای حضور نیروهای غربی در یمن، سوریه و حتی عراق نیست زیرا این کشورها در آسیا قرار دارند و امنیت آن ها را ناتوی آسیایی تامین می نماید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که تشکیل ناتوی آسیایی کمکی برای بیرون کردن نیروهای غربی است که بی جهت وارد این منطقه شده و در حال نفوذ هستند، اظهار کرد: امیدواریم این رزمایش شروعی برای ایجاد مجموعه امنیتی- نظامی گسترده تری از کشورهای آسیایی از جمله ایران، روسیه و چین باشد تا بتوانند احتیاجهای خودشان را مورد توجه قرار دهند.

ایزدی توضیح داد: البته کشورهای علاقه مند دیگری هم می توانند عضو شوند یعنی ایران، روسیه و چین به عنوان کشورهای اصلی باشند و کشورهای کوچک تر و ضعیف تر هم به عضویت در آیند. بنابراین ایجاد این تشکل قدم مثبتی برای حل خیلی از مسائل کشورهای منطقه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 805

به "تشکیل ناتو آسیایی برای حل مسائل امنیتی منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل ناتو آسیایی برای حل مسائل امنیتی منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید