وقتی خانه یک آمریکایی، موزه ای در تایلند می گردد!

به گزارش تور تایلند ارزان، خانه جیم تامپسون در تایلند

بانکوک از آن شهرهای دیدنی تایلند در جنوب شرق آسیاست که به زنده بودن و بازارهای روی آب و مراکز خرید فوق العاده معروف است اما اینها تنها بخشی از جذابیت های این شهر است. اینجا مملو از بناها و آثار تاریخی و فرهنگی است که هر کدام با داستان های جالب خود می توانند شما را مجذوب خود نمایند. یکی از آنها موزه خانه جیم تامپسون است! کسی که اسمش هیچ شباهتی به اسم های تایلندی ندارد چرا که اصلا تایلندی نبوده است. او یک سرباز آمریکایی در جنگ جهانی دوم بود که بعد از تمام شدن دوران خدمتش در جنگ تصمیم می گیرد در تایلند بماند و صنعت ابریشم این کشور را احیا کند، با رشد این صنعت در تایلند او به یک تاجر معروف در جهان معروف شد. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به خانه جیم تامپسون در بانکوک بزنیم.

وقتی خانه یک آمریکایی، موزه ای در تایلند می گردد!

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

جیم تامپسون زمینی در یکی از روستاهای بانکوک به نام Ban Krua خریداری کرد و در آن 6 خانه از چوب ساخت. چوب در خانه او حرف اول را می زند، خانه ای که در آن ترکیب شگفتی از زندگی آمریکایی و زندگی سنتی تایلندی به چشم می خورد. دکوراسیون خانه او با معماری کلاسیک، سنتی و سلطنتی شکل گرفته است. وسایل و اشیا با هنرمندی خاصی در خانه چیده شده اند و زیبایی آنها زیر روشنایی نورپردازی خانه زیباتر شده است.

با ورود به موزه خانه جیم تامپسون، تصویر خانه های چوبی با وسایل دکوری قدیمی در کنار گیاهان درختان اطراف خانه بدون شک برای یک گشت و گذار چند ساعته وسوسه تان می نماید. در این خانه به خوبی می توانید از روند احیای ابریشم در تایلند آگاه شوید. اتاق ها و طبقات خانه مملو از وسایل، تزئینات و مجسمه های سنگی و چوبی است که تامپسون با دقت و ظرافت آنها را انتخاب نموده است.

روی دیوارهای خانه آویزهای هنری و سنتی با شکل و شمایل های مذهبی قرار گرفته است، حتی آشپزخانه آن نیز مملو از ظرف و ظروف سنتی تایلندی است. اما در بعضی قسمت های این خانه نیز نمادی از زندگی آمریکایی را می بینید، برای مثال تایلندی ها در آن موقع حمام و دستشویی خانه هایشان را در بیرون از خانه می ساختند اما در اینجا آنها در داخل خانه قرار گرفتند. اگر مسافر شهر بانکوک هستید پیشنهاد می کنیم سری به این موزه خانه بزنید و به هزار توهای آن سرک بکشید، هر گوشه این خانه دیدنی است.

شاید برایتان سئوال باشد سرنوشت جیم تامپسون چه شد؟ باید بگوئیم قصه زندگی او غم انگیز تمام شد، چرا که او در یکی از روزهای سال 1967 با رفتن به ارتفاعات مالزی ناپدید شد و بعد از آن هیچ خبری از او نشد، اما یادگار با ارزشی از او ماند.

بعد از گم شدن او بنیادی به نام جیپ تامپسون تشکیل شد تا مسئول خانه و دارایی های تامپسون گردد. از آن موقع تا به الان این بنیاد خانه جیپ تامپسون را به عنوان یک موزه مدیریت می نماید، در طی این سال ها در محوطه خانه یک کافه هنری، یک مرکز و فروشگاه هنری نیز در اینجا ایجاد شد، نشستن در کافه اینجا و تماشای محوطه خانه تجربه لذت بخشی برایتان می گردد.

به خاطر بسپارید که ساعت بازدید از خانه او از 9 صبح تا 17 بعد از ظهر است.

تصویری از جیم تامپسون در خانه اش

پارچه های ابریشمی در اتاق ها و سالن های خانه فضا را زیباتر نموده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 502

به "وقتی خانه یک آمریکایی، موزه ای در تایلند می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی خانه یک آمریکایی، موزه ای در تایلند می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید