پرونده ارسباران مسافر یونسکو می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: طبق اعلام معاون میراث فرهنگی سازمان و پس از چندین مرحله حضور کارشناسان سازمان در منطقه و انجام آنالیز های تخصصی، پرونده ثبت جهانی ارسباران تکمیل شده است و در روزهای اول بهمن ماه به یونسکو ارسال خواهد شد.

پرونده ارسباران مسافر یونسکو می گردد

با تور زمستان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران، مرتضی آبدار در جمع خبرنگاران اضافه نمود: پرونده ارسباران ویژگی های منحصر به فردی نظیر ساخته شدن اولین گنبد دنیا در آن، دقیق ترین شهر دایره ای دنیا، سیستم شهرسازی منحصر به فرد، تکنولوژی مواد و مصالح و ساخت برای اولین بار را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تاکید نمود: جمع آوری اطلاعات و مستندسازی در این منطقه در همکاری نزدیک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان محیط زیست و منابع طبیعی اجرا شده است.

گفتنی است، جنگل های ارسباران با احتساب عرصه و حریم ها بیش از 160 هزار هکتار وسعت دارد و در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و صرف نظر از جاذبه های شکارگاهی، مالی، اجتماعی و فرهنگی به دلیل وجود گونه های گیاهی و جانوری کمیاب، چشم اندازهای بکر و وسیع و شنمایندگی و آسیب پذیری بالای خود در سال های 1350 و 1352 شمسی ابتدا به عنوان منطقه ممنوعه و سپس منطقه حفاظت شده تحت حفاظت و نظارت اعلام شد.

هم چنین این منطقه با داشتن کمتر از پنج صدم مساحت کشور بیش از 13 درصد پوشش گیاهی ایران را در خود جای داده است و 29 درصد از پستانداران کشور، 44 درصد پرندگان ایران، 32 درصد از دوزیستان کشور، 9 درصد آبزیان و 20 درصد خزندگان ایران در این منطقه ارسباران زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 922

به "پرونده ارسباران مسافر یونسکو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ارسباران مسافر یونسکو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید