پمپئو: اروپایی ها در قبال ایران با ما هم نظر هستند

به گزارش تور تایلند ارزان، فارس نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای که متن آن پنجشنبه منتشر شده ادعا نموده کشورهای اروپایی با موضع آمریکا در مورد ضرورت تحریم تسلیحاتی ایران موافق هستند.

پمپئو: اروپایی ها در قبال ایران با ما هم نظر هستند

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای که پنجشنبه متن آن منتشرشده مدعی شده انگلیس، فرانسه و آلمان با موضع این کشور درباره لزوم تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران موافق هستند.

وزیر خارجه آمریکا این مصاحبه را چهارشنبه شب با شبکه خبری فاکس نیوز انجام داده اما متن کامل آن امروز پنجشنبه منتشر شده است.

وی در این مصاحبه گفته ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ممنوعیت های فروش سلاح به ایران ظرف چند ماه آینده منقضی نمی شوند.

ممنوعیت های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز 18 اکتبر 2020 برداشته خواهد شد. پمپئو رهبری کوشش هایی را برای جلوگیری از اتمام این تحریم ها به عهده گرفته، اما رویترز گزارش داده احتمالاً این کوشش به بن بست خواهد خورد.

پمپئو در ادامه گفت: ما شاهد رفتارهای بد آنها بوده ایم، به همین دلیل است که از توافق خارج شدیم. اکنون وظیفه ما این است اطمینان حاصل کنیم که آن سلاح ها [به ایران] فروخته نمی شوند.

وزیر خارجه آمریکا افزود در حال همکاری با شریکان انگلیسی و فرانسوی خود در مورد این موضوع است. او گفت: فکر می کنیم آنها در این خصوص با ما موافق هستند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: امیدواریم روس ها و چینی ها هم همین نگاه را به مسئله داشته باشند.

دولت آمریکا در روزهای گذشته قطعنامه ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع نموده که خواهان تمدید این تحریم ها علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت 9 عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است.

دولت آمریکا تنها می تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد. چین و روسیه به عنوان دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت به احتمال زیاد با هر گونه کوشش از سوی آمریکا برای تمدید این تحریم ها مخالفت خواهند کرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تاکید نمود که علی رغم فشارها و کوشش های آمریکا، تحریم های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل قابل تمدید نیست.

ریابکوف در گفت وگو با شبکه ریانووستی عاملی که مانع تمدید تحریم تسلیحاتی ایران می گردد را قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد.

وی در این باره شرح داد: درباره تمدید رژیم ویژه (تحریم) ارائه تجهیزات نظامی به جمهوری اسلامی ایران و همچنین فروش تسلیحات توسط ایران، [باید بگویم] که این پرونده در زمان قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بسته شد. این رژیم ویژه، بعد از دوره 5 ساله در اکتبر 2020 منقضی می گردد و هیچ انحرافی از این تصمیم وجود ندارد.

این مقام روس همچنین به شرایط توافق هسته ای ایران نیز اشاره نموده و گفت آمریکا پیش از اینکه درباره بندهای قطعنامه 2231 برای توسل به اهداف سیاسی خود صحبت کند، اول باید به اجرای کامل برجام بازگردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1111

به "پمپئو: اروپایی ها در قبال ایران با ما هم نظر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: اروپایی ها در قبال ایران با ما هم نظر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید