چین تظاهرات در هنگ کنگ را محکوم کرد

به گزارش تور تایلند ارزان، روزنامه های پرتیراژ چین، تظاهرات بعضی از شهروندان هنگ کنگی ضد استرداد مجرمین به پکن توسط دولت هنگ کنگ را ناشی از تحریک خارجی خواندند.

چین تظاهرات در هنگ کنگ را محکوم کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ای پرتیراژ در چین، نیروهای خارجی را عامل تحریک تظاهرات در هنگ کنگ به قصد ضربه زدن به پکن دانست. روزنامه ای دیگر نیز از مقاصد سیاسی حامیان بین المللی این تظاهرات اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، روزنامه چاینا دیلی روز دوشنبه نوشت: متأسفانه بعضی شهروندان هنگ کنگی توسط جناح مخالف و متحدان خارجی آن ها که حامی کمپین ضداسترداد هستند اغفال شده اند.

همچنین اضافه کرد: هر فرد منصفی این لایحه اصلاحیه را بخشی قانونی، منطقی و قابل درک از قانون گذاری می داند که موجب تقویت حاکمیت قانون و اجرای عدالت در هنگ کنگ می گردد. بعضی نیروهای خارجی از فرصت استفاده می نمایند تا راهبرد خود جهت ضربه زدن به چین را از طریق ایجاد خرابکاری در هنگ کنگ، پیش ببرند.

با این حال، این روزنامه اشاره ای به هویت نیروهای خارجی نکرد.

از سوی دیگر روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین نیز روز دوشنبه نوشت گروه های مخالف دولت در هنگ کنگ و حامیان بین المللی آن ها فعالیت های عادی قانون گذاری در این کشور را با مقاصد سیاسی مورد تهییج قرار می دهند.

روز یک شنبه شهروندان هنگ کنگی در اعتراض به تصویب لایحه ای در مجلس اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر می نماید. اما به گفته معترضین این لایحه استقلال هنگ کنگ را به خطر می اندازد.

روز دوشنبه نیز پلیس ضد شورش جهت جلوگیری از حمله معترضین به مجلس این کشور، ساختمان آن را احاطه کرد.

سازمان دهندگان این تظاهرات شمار شرکت نمایندگان را بیش از یک میلیون اعلام کردند اما به گفته پلیس این تعداد حدود 240 هزار نفر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 318

به "چین تظاهرات در هنگ کنگ را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تظاهرات در هنگ کنگ را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید