کادیلاک سلستیک، طراحی آمریکایی خودروی اشرافی

به گزارش تور تایلند ارزان، کادیلاک به وسیله عرضه مدل های پرفورمنس بلک وینگ و مدل های الکتریکی دست ساز مثل سلستیک، سعی دارد تصویر برند خود را تغییر دهد؛ اما آیا کادیلاک سلستیک می تواند جایگزینی برای رولزرویس یا بنتلی باشد؟

کادیلاک سلستیک، طراحی آمریکایی خودروی اشرافی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران و به نقل از پدال، آمریکایی هایی که معمولاً کادیلاک را با شاسی بلند اسکالید یا سدان های بزرگ الجثهٔ شبیه کشتی های جاده ای می شناسند، ممکن است با تماشا این نام روی یک خودروی الکتریکی با فرم لیفت بک مانند که قیمتی مشابه بنتلی و رولزرویس دارد مشکل داشته باشند.

بااین حال، کادیلاک به وسیله عرضهٔ مدل های پرفورمنس بلک وینگ و مدل های الکتریکی دست ساز مثل سلستیک، سعی دارد تصویر برند خود را تغییر دهد؛ اما آیا کادیلاک سلستیک می تواند جایگزینی برای رولزرویس یا بنتلی باشد؟ زمانی که سوار بر یک نمونهٔ آزمایشی نهایی پرچم دار کادیلاک شدیم، این فرصت را پیدا کردیم که پاسخ این سؤال را دریابیم.

اولین برداشت

با توجه به انتظاراتی که هرکسی از یک خودروی لوکس دارد، اولین برداشت از سلستیک می تواند متفاوت باشد. رولزرویس فانتوم به خاطر ارتفاع زیاد، بالاتر از دیگر خودروها قرار گرفته است ولی سلستیک خودرویی بسیار کشیده، کم ارتفاع و پهن است که باعث می گردد به شکلی متفاوت از رقیب بریتانیایی چشمگیر به نظر برسد. بعلاوه نورپردازی منحصربه فرد جواهر مانند در بیرون خودرو نیز در شب بشدت هر بیننده ای را تحت تأثیر قرار می دهد و درها با دکمه های مخفی باز می شوند.

حس و حال داخلی

کابین سلستیک حال و هوای بسیار مدرن و پیشرفته ای دارد. در اینجا همه چیز از تودوزی چرمی و دوخت های جالب گرفته تا کف پوش های زیبا و تریم چوبی، به شکلی ماهرانه ساخته شده است اما درحالی که بنتلی در فلاینگ اسپور از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی چرخان استفاده نموده که می تواند صفحه ای چوبی یا ساعت آنالوگ را به نمایش درآورد و حسی کلاسیک به داخل خودرو ببخشد، کادیلاک از یک صفحه نمایش بزرگ OLED استفاده نموده که کل عرض داشبورد را پوشش داده است. برند لوکس جنرال موتورز بعلاوه سیستم صوتی AKG با 38 بلندگو را هم برای سدان پرچم دار خود در نظر گرفته است.

تجربه عقب

برای سرنشینان عقب نمایشگرهای اختصاصی در نظر گرفته شده که هرچند کوچک تر از استاندارد این روزهای صنعت خودروسازی هستند اما اندازهٔ معقول و متناسبی دارند. این نمایشگرها می توانند تمام استریم های محبوب را پخش نمایند یا اطلاعاتی مثل سرعت، برد، راندمان و مصرف انرژی خودرو را به نمایش درآورند تا سرنشینان عقب بتوانند از دور خودرو را مدیریت نمایند. از روی کنسول مرکزی که آن هم به یک نمایشگر کنترلی مجهز است، میزهای سینی مانند بیرون می آیند و سقف شیشه ای خودرو هم به چهار قسمت تقسیم شده که هرکدام به طور مجزا از قابلیت تیره یا روشن شدن الکتروکرومیک برخوردار هستند و پنج سطح مختلف برای هر سرنشین از بسیار روشن تا بسیار تیره را ارائه می نماید. بعلاوه برای هرکدام از سرنشینان عقب یک شارژر بی سیم گوشی و پورت USB-C در نظر گرفته شده است. حتی برای جریان هوای سیستم تهویه هم سه گزینهٔ مختلف شامل پهلوبه پهلو، بالا به پایین و ترکیبی قابل انتخاب خواهد بود.

سواری

تجربه سواری ما با یکی از چندین نمونهٔ آزمایشی نهایی سلستیک بود که به هفتهٔ اتومبیل مونتری در کالیفرنیا منتقل می شدند. در طول این سفر، مهندسان کادیلاک یک هفته را صرف آزمایش های نهایی سلستیک طی کیلومترها پیمایش تا کالیفرنیا کردند. البته ما اجازهٔ رانندگی با خودرو را نداشتیم و صرفاً در صندلی های جلو و عقب نشستیم و رانندگی به وسیله مهندسان کادیلاک انجام می شد. البته برای بعضی از مهمانان خاص، فرصت کوتاهی برای رانندگی فراهم شده بود. مسیرهای آزمایشی در طول این سفر چندان پردست انداز نبودند و سلستیک ما که از رینگ های 23 اینچی استفاده می کرد (رینگ های 22 اینچی هم ارائه می گردد) کاملاً سواری آرامی داشت. البته بخش عمده ای از این موضوع به خاطر یاری فنرهای مغناطیسی نو، آنتی رول بارهای فعال، مواد عایق صدا در داخل و لاستیک های اختصاصی میشلین پایلوت اسپرت EV است.

جمع بندی

در طول رانندگی تا مونتری، هیچ مسئله ای بزرگی در سلستیک های آزمایشی بروز نکرد و صرفاً شاهد چند ایراد جزئی الکترونیکی بودیم. ظرفیت فراوری حداقل یک سال این سدان مجلل آمریکایی به طور کامل فروخته شده و انتظار می رود اولین نمونه ها در سه ماههٔ پایانی سال جاری به خریداران تحویل داده شوند. اگر از روی تعداد سرهایی که به سمت سلستیک چرخیدند و گوشی های هوشمند و دوربین هایی که این خودرو را هدف عکس برداری قرار دادند قضاوت کنیم، کادیلاک سلستیک آمادهٔ ایجاد سروصدای بلندی در بخش فوق لوکس بازار است.

مشخصات فنی کادیلاک سلستیک

Cadillac Celestiq 2024
قوای محرکه الکتریکی دو موتوره
قدرت 600 اسب بخار
گشتاور 870 نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری 3,307 میلی متر
طول 5,517 میلی متر
عرض 2,080 میلی متر
ارتفاع 1,453 میلی متر
وزن خالص 2720 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 4 نفر
شتاب صفر تا 96 4.5 ثانیه
برد 480 کیلومتر
قیمت پایه 340 هزار دلار

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1403 بروزرسانی: 27 شهریور 1403 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2468

به "کادیلاک سلستیک، طراحی آمریکایی خودروی اشرافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کادیلاک سلستیک، طراحی آمریکایی خودروی اشرافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید