کارلوس کی روش علاقه ای به راهنمایی تیم باشگاهی ندارد!

به گزارش تور تایلند ارزان، سرمربی اسبق تیم ملی ایران پس از بلند شدن از روی نیمکت کلمبیا، به دنبال این است تا بتواند هر طور که شده تیم دیگری را روانه جام جهانی کند.

کارلوس کی روش علاقه ای به راهنمایی تیم باشگاهی ندارد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از طرفداری، در حالی که انتظار می رفت کارلوس کی روش را به همراه تیم ملی کلمبیا در بازی های جام جهانی قطر ببینیم این اتفاق نیفتاد تا ادامه بازی های این تیم با یک مربی دیگر برگزار شود و در آن سو نیز با کوشش کی روش برای به دست آوردن سکان رهبری تیمی و راهنمایی آن به سوی جام جهانی، احتمالا مرد پرتغالی را با پیراهنی متفاوت با کلمبیا در قطر خواهیم دید.

پس از جدایی کی روش از جمع کلمبیایی ها حرف و حدیث هایی مبنی بر تیم آینده این مربی و پیشنهادات احتمالی که او داشت به گوش می رسید و در این میان یکی از تیم هایی که گفته می شد به احتمال فراوان این مربی پرتغالی را به زودی روی نیمکت خود می دید، تیم الریان قطر است. تیمی که شجاع خلیل زاده را در ترکیب خود دارد اما گویا آینده کارلوس، حضور در لیگ ستارگان قطر و کار با مدافعی که تمایلی به دیدن او نداشت، نبود و به همین دلیل او را باید در تیمی دیگر ببینیم.

در این شرایط اما شنیدن حرف های کی روش از همه اظهارنظرها و برآورد ها جذاب تر است. او در این باره به یکی از دوستان ایرانی خود گفته است که تمایلی برای کار در باشگاه ندارد و ترجیح می دهد تا در ادامه دوران مربیگری باز هم روی نیمکت یک تیم ملی بنشیند. تیمی که پتانسیل حضور در جام جهانی را داشته باشد و او نیز با راهنمایی آن بتواند پنجمین حضور خود در جام جهانی و رکورد خود را جشن بگیرد.

با این صحبت ها تکلیف تیم هایی گفته می شود به دنبال جذب مرد پرتغالی هستند روشن می شود. همان طور که حالا تکلیف تیم الریان قطر روشن شده و معین شد اصلا پیشنهادی از سوی این تیم به کی روش داده نشده است!

کارلوس کی روش پس از حضور در کلمبیا توانست نتایج خوبی با این تیم به دست بیاورد و در بازی های کونکاکاف نیز خودی نشان دهد اما به مرور اوضاع برای این مربی و تیمش به گونه ای دیگر شد تا اینکه شکست در دو ملاقات مهم از بازی های مقدماتی جام جهانی در ظاهر عاملی برای اخراج این مربی برشمرده شد اما دلیل اخراج این مربی قطعا محکم تر از این شکست ها بود. در قرارداد کی روش با کلمبیایی ها، این روزها نیز پیش بینی شده بود و غرامتی دو میلیون یورویی برای کنار گذاشتن این مربی در آن آمده بود. به همین دلیل می توان گفت قطعا کنار گذاشتن این مربی دلیل محکم تری نسبت به نتایج ضعیف سه چهار بازی آخر داشت.

مطمئنا این روزها و با شنیدن نام کارلوس کی روش، مقایسه دوران حضور او در تهران و بوگوتا به ذهن می رسد و اینکه چطور می شود او با نتایجی که به همراه تیم ملی ایران گرفت حالا در کلمبیا پیروز نبوده است. برای رسیدن به این پاسخ می توان به چند مورد مهم اشاره نمود که احتمالا در همکاری کی روش با تیم های دیگر نیز تاثیر خواهد داشت.

مرد پرتغالی حدودا هشت سال سکان رهبری تیم ملی فوتبال ایران را در دست داشت و همین موضوع باعث شده بود تا او را به عنوان عضوی ثابت در تیم ملی ببینیم. این حضور طولانی مدت در ایران تفاوت زیادی با حضور در کلمبیا داشت. کی روش پس از حضور در ایران، سال به سال بیشتر و بهتر از قبل پیروز شد خود را معرفی کند و بسیاری از بازیکنانی که برای تیم تحت مربیگری او یعنی تیم ملی فوتبال ایران به میدان می رفتند او را مانند یک پدر، ستایش می کردند و حرف های این مربی نه تنها برای ملی پوشان که برای بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی یک جور اتمام حجت بود. در کنار این اتفاق باید به دوران حضور کی روش در کلمبیا نیز اشاره نمود که او تنها یک سرمربی برای تیم ملی این کشور بود و با توجه به نفرات نامداری که در این تیم توپ می زنند عملا هیچ گونه ارتباط دو طرفه ای شکل نگرفت تا در حال حاضر شاهد این باشیم که یکی از مهم ترین دلایل کنار گذاشتن کارلوس از تیم ملی کلمبیا همین ارتباط کاملا سرد است. خامس رودریگز یکی از ستاره های کلمبیاست که از او به عنوان مهم ترین دلیل کنار گذاشتن سرمربی این تیم نام برده می شود. کی روش برای فوتبالیست های ایرانی ابهت بالایی داشت ولی ستاره های کلمبیا آن قدر مربی عظیم دیده بودند که کی روش را یک مربی عادی می دانستند و تحت تاثیر حربه های روحی روانی او قرار نمی دریافتد. نتیجه دریافت در کلمبیا که استانداردهای فوتبالش بالاتر از ایران است، ابزاری متفاوت با نتیجه گیری در آسیا می خواست.

آخرین دلیلی که می توان از آن برای جدایی کی روش یاد کرد به تفاوت صندلی دو تیم در دو قاره مختلف بر می شود. کی روش که سال ها روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته بود همواره به همراه این تیم در صدر فوتبال قاره به سر می برد و همواره به همراه تیم ملی ایران که در آسیا قدرت درجه یک محسوب می شد، با تیم های درجه یک آسیا یعنی کره و ژاپن رقابت می کرد اما در سوی دیگر کلمبیایی ها به مانند ایران، تیم درجه یک قاره خود نبودند و او باید یک تیم درجه دو امریکای لاتین را مقابل ابرقدرت های این قاره که برزیل و آرژانتین و اروگوئه هستند، راهنمایی می کرد. تفاوت صندلی تیمی مانند کلمبیا با تیم های درجه یکی مانند آرژانتین، برزیل، اروگوئه و ... کاملا قابل درک و البته زیاد بود.

در خاتمه می توان گفت که در حال حاضر کارلوس به دنبال حضور در تیم های باشگاهی نیست و در صورتی که این اتفاق بیفتد قطعا رقم سنگینی برای جذب او هزینه شده است. مرد پرتغالی در حال حاضر نمی خواهد از دایره مربیان تیم های ملی خارج شود. او حالا ترجیح می دهد همچنان با یک تیم ملی باشد و به جام جهانی برسد، فرصت برای نشستن روی نیمکت یک تیم باشگاهی را به بعد از جام جهانی موکول کند. کی روش به خوبی می داند که رسیدن به پنجمین صعود به جام جهانی حالا حالاها از سوی هیچ مربی در سطح جهان تهدید نمی شود. کی روش که در تدارک سفر به امارات است، ترجیح می دهد بعد از ریکاوری خود، باز هم با یک تیم ملی همکاری داشته باشد، تیمی که او را به آرزوی حضور در جام جهانی قطر برساند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1508

به "کارلوس کی روش علاقه ای به راهنمایی تیم باشگاهی ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارلوس کی روش علاقه ای به راهنمایی تیم باشگاهی ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید