کونته: در یورو از اینکه پیشنهاد چلسی را قبول کردم، پشیمان شدم، اگر قرارداد نبسته بودم، سرمربی ایتالیا می ماندم

به گزارش تور تایلند ارزان، سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال چلسی اعتراف کرد که در جریان رقابت های جام ملت های اروپا از تصمیم خود برای ترک آتزوری و قبول مسئولیت راهنمایی آبی پوشان لندن پشیمان شده است.

کونته: در یورو از اینکه پیشنهاد چلسی را قبول کردم، پشیمان شدم، اگر قرارداد نبسته بودم، سرمربی ایتالیا می ماندم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، آنتونیو کونته اعتراف کرد جدا شدن از تیم ملی ایتالیا برای او کار سختی بوده و اینکه در جریان رقابت های یورو 2016 که روزهای شیرینی را در کنار آتزوری تجربه کرد، برای مقطعی از اینکه چرا پیشنهاد چلسی را قبول نموده و دیگر نمی تواند به کارش در کنار لاجوردی پوشان ادامه دهد، پشیمان شده بود.

کونته سال 2014 تنها دو روز پیش از شروع اردوی پیش فصل یوونتوسی ها به همکاری اش با این تیم خاتمه داد و چند هفته بعد سرمربی تیم ملی ایتالیا شد. ایتالیایی که کونته ساخت تحسین همگان را برانگیخت و با اینکه در ضربات پنالتی بازی اش برابر آلمان در مرحله یک چهارم نهایی بازنده شد و حذف شد، یکی از بهترین و محبوب ترین تیم های یورو 2016 بود. کونته در دو ماهی که در کنار شاگردانش برای شرکت در یورو کار کرد و با آنها به فرانسه سفر کرد، یک رابطه احساسی قوی با آنها برقرار کرد که خاتمه دادن به آن برایش سخت بود اما او ناگزیر به انجام این کار بود چرا که او مدتی قبل از شروع یورو پیشنهاد مربیگری چلسی را پذیرفته بود.

کونته در یک برنامه در شبکه تلویزیونی اسکای اسپورت ایتالیا، گفت: این والدینم بودند که مرا متقاعد کردند مربی تیم ملی شوم چرا که راهنمایی تیم ملی افتخاری بزرگ است. علاوه بر آن پس از سه سال پرشوری که در کنار یوونتوس گذراندم، قبول راهنمایی تیم ملی، نوعی احترام به یووه هم بود. یک سال و نیمی که در تیم ملی گذراندم عالی بود اما چیزی که ما در 45 روز اردوی یورو 2016 کنار هم ساختیم، خارق العاده و بی نظیر بود. ما در آن 45 روز یک خانواده را شکل دادیم.

کونته در حالی که سعی داشت جلوی ریختن اشک هایش را بگیرد، اضافه کرد: روزی که در یک چهارم نهایی به آلمان باختیم و حذف شدیم، فکر می کنم مهمترین دلیلی که همه اشک می ریختند این بود که از روز بعد از آن دیگر قرار نبود که ما کنار هم باشیم و این برای خود من هم بسیار سخت بود. زندگی در آن روزهای احساسی در کنار همه، از جامه دار تیم گرفته تا آشپز آن، واقعاً لذتبخش بود. فکر می کنم اگر در ضربات پنالتی آلمان را شکست می دادیم، شانس زیادی برای قهرمانی داشتیم.

کونته یکی دو ماه پیش از شروع یوورو اعلام نمود که با چلسی قرارداد بسته است و کاملاً معین بود که این حرکت را به تلافی بی مهری هایی انجام داده که باشگاه های ایتالیایی و نیز فدراسیون فوتبال این کشور در حقش انجام دادند.

سرمربی چلسی در پاسخ به این سؤال که آیا در یورو از تصمیمش برای عقد قرارداد با چلسی پشیمان شده است، گفت: بله، بله، همین طور بود. اگر پیش از یورو با چلسی قرارداد نبسته بودم، تیم ملی را بعد از یورو رها نمی کردم. من بعد از حذف ایتالیا تنها سه روز وقت داشتم تا کارم را در چلسی شروع کنم و آنجا یک تجربه و چالش جدید در انتظارم بود که با جان و دل آن را پذیرفتم. مربیگری در یک باشگاه خارجی تجربه ای کاملاً متفاوت بود آن هم در یک باشگاه بزرگ با بازیکنانی متفاوت که عادات متفاوت داشتند. این تغییر از هر نظر برای من بزرگ بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 798

به "کونته: در یورو از اینکه پیشنهاد چلسی را قبول کردم، پشیمان شدم، اگر قرارداد نبسته بودم، سرمربی ایتالیا می ماندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کونته: در یورو از اینکه پیشنهاد چلسی را قبول کردم، پشیمان شدم، اگر قرارداد نبسته بودم، سرمربی ایتالیا می ماندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید