10 عادتی که برای داشتن یک فکر قوی باید در خودتان تقویت کنید

به گزارش تور تایلند ارزان، یکی از ویژگی های مشترک افراد پیروز با ذهنی قدرتمند، خواندن و یادگیری دائمی آن ها است.

10 عادتی که برای داشتن یک فکر قوی باید در خودتان تقویت کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجی رو، بعضی از مردم آن را استقامت و بعضی دیگر آن را پشتکار می نامند. هر چه که آن را بنامید، داشتن یک فکریت قوی صفتی است که میان برترین مجریان دنیا، کارآفرین ها، رهبران، موسیقی دان ها یا ورزشکاران مشترک است. باید دانست که یک طرز فکر قوی باعث تسلیم نشدن و به پیش رفتن در کار ها می گردد. قدرت واقعی فکر از ترکیبی از مطلعی، تمرکز و استقامت ناشی می گردد. یک فکر قوی همان چیزی است که به شما امکان می دهد تا به جای افکار منفی بر روی اهداف صحیح و رو به جلوی خود متمرکز شوید.

این همان چیزی است که به شما یاری می نماید درک کنید که کوشش و مبارزه برای رسیدن به اهداف ضروری است و شما را روز به روز به اهدافتان نزدیک می نماید. بعلاوه باعث می گردد بر فکر خود بیشتر مسلط باشید و شما را از تصمیم های مخرب باز می دارد؛ بنابراین باید یاد بگیریم که فکر خود را به گونه ای پرورش دهیم تا بتوانیم با افراد زیادی رقابت کنیم.

شما نیز باید همان عادت هایی که افراد پیروز دارند را یاد بگیرید و به عادت روزانه خود تبدیل کنید. در ادامه ما شما را با 10 عادت افراد پیروز و با فکریت قدرتمند آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

هدف خود را مشخص و کاملاً آن را باور کنید

افراد پیروز چنان کار می نمایند که گویا پیروزیت و معروفیت شان کاملاً برای آن ها مشهود است و از آن مطمئن هستند، حتی قبل از آنکه به آن برسند! این یک مثال عالی از چگونگی استفاده افراد پیروز از قدرت نیت و باور برای ساختن سیستم های اعتقادی، پیرامون اهدافی که می خواهند به آن برسند است. این افراد سپس با توجه به همین باورهایشان اهداف خود را به واقعیت بدل می نمایند. شما هم می توانید با تمرین و استفاده از این تکنیک فکری، در راستای ساخت فکری قدرتمند گام بردارید.

برای فکر کردن در خصوص فعالیت های خود زمان بگذارید

افراد پیروز مطمئناً زیاد مشغول کار هستند، اما این بدان معنا نیست که آن ها نکات مهم دیگر را نمی بینند. آ ن ها بعلاوه اهمیت تأمل و درون گرایی را می فهمند. این افراد برای آنالیز پیشرفت خود زمان می گذارند و فضا و وقت لازم را برای توجه به ایده ها یا فرصت های نو به فکرشان می دهند.

یاد بگیرند چگونه با افکار منفی مقابله کنید

افراد که دارای فکری باز و قدرتمند هستند، از افکار منفی مطلع هستند و می دانند که چگونه بر آن ها غلبه نمایند. این افراد به جای سرکوب افکار منفی، می پذیرند که افکار منفی صرفاً اندیشه هایی هستند که قدرت ذاتی ندارند. آن ها به این افکار دلبسته نیستند و زیاد به آن ها توجه نمی نمایند و با این کار می توانند از زاویه نو به یک شرایط نگاه نمایند و راه حل های نو را بیابند. سرانجام، آن ها اندیشه منفی را با ایده نوی جایگزین می نمایند که به خوبی در خدمت آن ها باشد.

مراقبه و مدیتیشن کنید

هدف از مراقبه آرام کردن فکر است تا بتوانید از افکار و احساسات خود مطلع شوید. با اینکه تکنیک ها و ابزار های مراقبه متفاوت هستند، اما یک تمرین مراقبه به شما یاری می نماید تا خود را در سطح عمیق تری بشناسید و در عین حال استرس و اضطراب خود را نیز کاهش دهید. افراد برتر می دانند که چگونه با گذراندن لحظاتی در سکوت، حواس پرتی و استرس خود را رفع نمایند. آن ها این افکار و ناراحتی ها را پشت سر می گذارند تا در راستا اهدافشان حرکت نمایند.

به افراد با نگرش های منفی گوش نکنید

همواره اشخاصی هستند که نظرات مایوس نماینده و منفی دارند و درصددند که شما را از راستا اصلی خود منحرف نمایند. افراد پیروز با فکریت قوی و باور کامل اجازه نمی دهند که صحبت های این دسته از افراد روی جاه طلبی ها یا اعتماد به نفس آن ها تأثیر بگذارد.

از مربیان و مشاوران یاری بگیرید

حتی پیروز ترین افراد نیز مربیانی را استخدام می نمایند تا به آن ها یاری نمایند تمرکز خود را حفظ نمایند، در راستا خود بمانند و مهارت های خود را تقویت نمایند. آن ها می دانند که مربی و مشاور یک عنصر اصلی برای ارتقاء فکر و استعدادهایشان به سطوح بالاتر است.

همواره در حال یادگیری باشید

یکی از ویژگی های مشترک افراد پیروز، خواندن و یادگیری دائمی آن ها است. افراد پیروز، در یادگیری و پرسش گری افرادی بی پروا هستند. آن ها می دانند که یادگیری، یک اصل مهم برای رشد تفکر و داشتن فکری قدرتمند است.

اهداف واضح و روشنی داشته باشید

افراد پیروز می دانند که دقیقاً در پی چه هستند. این افراد اهداف خود را به صورت خاص تعریف می نمایند و حتی آن ها را بر روی کاغذ می نویسند. فرایند نوشتن اهداف باعث می گردد حس رسیدن به آن ها واقعی تر گردد. بعلاوه بسیاری از افراد پیروز از تابلو ها استفاده می نمایند، تا اهداف خود را همواره در جلوی چشم خود داشته باشند.

ورزش کنید

همه ما می دانیم که ورزش یکی از مفیدترین فعالیت ها است، اما با این حال اغلب ما ورزش را در اولویت کارهایمان قرار نمی دهیم. افراد پیروز ارتباط بین مغز سالم در بدن سالم را کاملا باور دارند، اثرات ورزش را شگفت آور توصیف می نمایند و ورزش را لازمه پیروزیت می دانند. رسیدن به آرزو ها و خواسته ها علاوه بر فکر قوی، احتیاجمند بدن قوی نیز می باشد و یک فرد پیروز هر دو را در کنار هم حفظ می نماید.

بخندید

همه احتیاج دارند احساسات خود رها نمایند و خنده یکی از برترین راه های رهاسازی احساسات بوده و باعث ترشح اندورفین می گردد. این ماده شیمیایی به مغز احساس خوبی می دهد و به ما یاری می نماید تا استرس و افکار منفی را از خود دور کنیم. افرادی که اغلب می خندند، شادتر، مولدتر و پربارتر هستند. هر روز برای خندیدن زمان بگذارید، حتی اگر در حد تماشای یک کلیپ کوتاه در تلفن همراه باشد.

وقتی فکر شما قوی باشد، می توانید راستا رسیدن به پیروزیت که شامل فراز و نشیب های بسیاری است را مدیریت کنید. از طرف دیگر وقتی فکر شما ضعیف باشد، به علت خستگی، ترس و وحشت از تصمیم گیری های ناصحیح آسیب پذیر خواهید بود.

این عادت ها را بپذیرید و یک فکریت قدرتمند ایجاد کنید، زیرا که به رشد شخصیتی و پیروزیت حرفه ای شما منجر می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2135

به "10 عادتی که برای داشتن یک فکر قوی باید در خودتان تقویت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 عادتی که برای داشتن یک فکر قوی باید در خودتان تقویت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید