آسیب گردن با پشت میزنشینی طولانی

به گزارش تور تایلند ارزان، مهره های گردن در حالت طبیعی، قوسی را تشکیل می دهند که تقعر آن به سمت پشت است. به دلایل مختلفی این قوس از بین می رود و فقرات گردن به صورت صاف روی هم قرار می گیرند. حتی ممکن است این قوس برعکس گردد و به سمت جلو تقعر یابد.

آسیب گردن با پشت میزنشینی طولانی

در واقع در شرایط مناسب بیومکانیکی، بدن ما قادر خواهد بود همه نیروها، فشارها و صدمه ها را تحمل کند و در این شرایط قوس های ستون فقرات نقش یاری فنرهای خودرو را در بدن ایفا می نمایند.

اولین علت در تغییر شکل قوس گردن، بی حرکت نشستن طولانی مدت است؛ مثل کارمندانی که ساعت ها جلوی رایانه می نشینند و به آن نگاه می نمایند.

راهکار این مورد بلندشدن و راه رفتن هر نیم ساعت و انجام چند تمرین فیزیوتراپی فقرات گردنی است. به علاوه سعی در صحیح و صاف نشستن و نزدیک کردن جایگاه به میز و تکیه دادن سر به پشتی جایگاه هنگام کار می تواند از راهکارهای مهم در پیشگیری از تغییر شکل قوس گردنی باشد.

علت دوم، تصادفات است که بیشترین نوع آن زمانی رخ می دهد که در خودرو نشسته اید و خودرویی از پشت به خودروی شما می کوبد و سر اول به شدت به عقب سپس به جلو پرتاب می گردد. این حرکات شدید باعث اسپاسم عضلات گردن و تغییر شکل در قوس طبیعی آن خواهد شد.

چاره سفتی و درد شدید گردن در این شرایط استفاده از گردنبند طبی و فیزیوتراپی است که می تواند از تغییر شکل قوس گردن جلوگیری کند. کوتاه بودن دندان ها خصوصا دندان های آسیا و آسیای کوچک هم هنگام تصادفات، شدت صدمه به قوس گردن را بیشتر می نماید.

علت سوم، اختلالات خلقی است. رابطه مستقیمی بین شرایط سر و گردن و اختلالات روحی وجود دارد. افسردگی و تنش های عصبی می تواند باعث صاف شدن قوس گردن گردد. به این علت که فرد در این حالات تمایل به پایین دریافت سر و قوزکردن دارد.

مشاوره، تغییر الگوی زندگی و گنجاندن ورزش های فیزیوتراپی در برنامه روزمره و فعالیت های تفریحی می تواند راهکارهای مناسبی در برطرف این مشکل باشد.

علت چهارم بالارفتن سن و تغییرات فیزیولوژیک ستون فقرات تحت تأثیر نیروی جاذبه است که باعث تغییر در قوس های طبیعی آن می گردد.

علاوه بر جاذبه، تخریب دندان ها و استفاده از پروتزها و ایمپلنت ها در سن بالا هم می تواند باعث تغییر شکل در قوس های گردن گردد.

حفظ آمادگی جسمانی با مشاوره فیزیوتراپی و آموزش تمرین های متناسب با شرایط جسمانی و گنجاندن پیاده روی در برنامه روزمره از ساده ترین و مؤثرترین راهکارهای تغییر شکل قوس گردن در دوران سالمندی است.

آخرین و مهم ترین علت در این روزها گوشی های هوشمند است که وقتی سرمان را پایین گرفته ایم و به صفحه آن نگاه می کنیم، حدود 18 کیلوگرم وزن به بالای گردن ما وارد می گردد که معادل دو جعبه شش تایی آب معدنی است! بالا نگه داشتن گوشی مقابل چشم ها هنگام کار و انجام تمرینات کششی برای عضلات گردن و کمربند شانه ای به صورت روزمره از مهم ترین روش های مقابله با آسیب به قوس گردن هنگام کار با گوشی های هوشمند است.

دکتر پرهام پارسانژاد - فیزیوتراپیست / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1191

به "آسیب گردن با پشت میزنشینی طولانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب گردن با پشت میزنشینی طولانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید