تجربه سفری هیجان انگیز با تفریحات آبی قشم

به گزارش تور تایلند ارزان، دریا را حتی وقتی در فیلم و تصویر هم می بینم، دلم آب بازی می خواهد؛ حالا مگر می گردد که تا چند قدمی دریا در این جزیره بروم و خودم را از تفریحات آبی قشم محروم کنم؟ همین شد که تصمیم گرفتم همه تفریحات آبی جزیره قشم را با قیمت و شرح برایتان بیاورم تا اگر روزی خواستید دل به دریا زده و بروید، حداقل بدانید که چه چیزی در انتظار شماست.

تجربه سفری هیجان انگیز با تفریحات آبی قشم

باید غیرممکن باشد که کسی به قشم سفر کند و یک یا چند مورد از این سرگرمیات را امتحان نکند. پس با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با این سرگرمیات مهیج، با مطلعی بیشتر، برای سفرهای احتمالی تان در آینده برنامه ریزی کنید.

سرگرمیات آبی قشم کدامند؟

پاراسل، جت اسکی، شاتل سواری، غواصی و قایق سواری

غواصی در قشم ممکن است؟

بله، قشم مجهزترین و برترین مراکز آموزش غواصی را دارد و در این حوزه به صورت تخصصی و حرفه ای در تمام طول حوزه به آموزش و تربیت مربی می پردازد.

قیمت جت اسکی قشم چقدر است؟

در بهار 1400، هزینه بلیط جت اسکی قشم مبلغ 250 تا 300 هزار تومان است.

برای کسب اطلاعات در مورد سایر جاذبه های جزیره قشم، در مجله گردشگری خبرنگاران در کنار شماییم.

آیا می دانید با سفر به قشم چه سرگرمیات آبی مهیجی در انتظار شماست؟

این روزها، سفر به سواحل قشم مانند گذشته نیست که به سرگرمیات ساده با قایق و آب بازی در کنار ساحل خلاصه گردد! امروزه امکان تجربه سرگرمیات دریایی متنوعی را در سواحل این جزیره زیبا داریم. از هیجان پاراسل و شاتل و جت اسکی گرفته تا غواصی و سفر به اعماق دریا و تماشا ماهی های رنگارنگ، مرجان ها و هزار و یک تماشای دیگر که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

پرواز بر فراز خلیج فارس با پاراسل قشم

شاید با پاراسل آشنا نباشید و برایتان سوال گردد که سرگرمی پاراسل چگونه است. بیایید اول با این سرگرمی هیجان انگیز که یکی از مجذوب نماینده ترین سرگرمیات آبی قشم به شمار می آید، آشنا شویم. به نوعی چتر که به یک قایق موتوری وصل می گردد، پاراسل گفته می گردد که ما سوار آن می شویم و پرواز بر فراز دریا را تجربه می کنیم.

داستان از این قرار است که بعد از این که سوار پاراسل شدیم، قایق موتوری حرکت می نماید و به همراه آن پاراسل اوج می گیرد و چترسواری ما بر فراز آب های خلیج فارس شروع می گردد.

تجربه پاراسل در قشم به واسطه قرار گرفتن این جزیره در خلیج فارس، تجربه ای کم نظیر است؛ چرا که زمانی که چتر به پرواز در می آید، می تواند تا حدود 150 تا 300 متر (معادل یک برج 50 تا 100 طبقه) از سطح آب فاصله بگیرد و از این ارتفاع می توانیم چشم انداز ای شگرف از جزیره قشم، خط افق خلیج فارس و دریای بی کران را ببینیم.

این سرگرمی آبی مجذوب نماینده را می توانیم به صورت تکی، دو و یا سه نفره انجام دهیم و لذت و هیجان آن را با دوستان و خانواده خود شریک شویم. نکته بسیار جالب اینجاست که حتی بچه ها 5 تا 10 ساله هم می توانند از لذت این پرواز بهره مند شوند. مواردی که برای این بچه ها باید مدنظر قرار داد، عبارتند از پوشیدن جلیقه نجات، حداکثر 90 متر ارتفاع و مدت پرواز کمتر از 6 دقیقه.

  • تور قشم
  • هتل قشم
  • بلیط قشم

هزینه بلیط استفاده از این سرگرمی مجذوب نماینده در بهار سال 1400 مبلغ 150 هزار تومان است.

قایق سواری و شوق تماشای پایکوبی دلفین ها

سواحل قشم، از زیباترین سواحل ایران هستند که با بهره گیری از سرگرمیات آبی قشم می توانیم، این شگفتی ها را بهتر ببینیم. قایق سواری یکی از این سرگرمیات دریایی جزیره قشم است که به واسطه آن می توان جنگل های حرا و گاهی شنای دلفین ها در میان آب های خلیج فارس را از نزدیک دید.

قایق سواری با قایق های تندرو، هیجان بالایی را برای شما به ارمغان می آورد؛ مخصوصا زمانی که به سرعت از روی موج های دریا عبور می کنید و قایق از سطح آب فاصله می گیرد. پیشنهاد می گردد که این سرگرمی را دسته جمعی با دوستان و یا اعضای خانواده انجام دهید؛ تا هیجان دریاگردی وبعلاوه شوق تماشای دلفین ها را با شوخی و شادی های محبت آمیز تلفیق و خاطره ای به یاد ماندنی برای خود ثبت کنید.

سوار شدن به قایق ها هیچ محدودیت سنی ندارد، فقط کافی است از جلیقه نجات بهره ببرید. اما یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر دریا طوفانی باشد و یا آب و هوا مساعد نباشد، سفر با این قایق ها را از سر بیرون نموده و آن را به وقت دیگری موکول کنید.

هزینه بلیط سرویس های قایق سواری در بهار 1400 برای بازدید از جاذبه های جزایر اطراف قشم، حدودا مبلغ 400 هزار تومان است.

شاتل سواری قشم، یک تجربه هیجان انگیز

باز هم پای یک قایق موتوری پر سرعت در میان است که با خود هیجان و لذت را به همراه می آورد. در شاتل سواری بر موج های خلیج همواره فارس، یک قایق پلاستیکی با سیم های ضخیم به انتهای یک قایق موتوری متصل می گردد که با حرکت قایق موتوری، قایق پلاستیکی هم با سرعت بر روی امواج بالا و پایین می رود که همین نوسان، هیجانی لذت بخش آمیخته با ترس را به همراه دارد.

یادتان باشد که در کنار جلیقه نجاتی که می پوشید و کلاهی که بر سر می گذارید، طناب هایی که به عنوان دستگیره به شاتل متصل هستند را محکم گرفته و رها نکنید چرا که ممکن است راننده قایق موتوری به هیچ وجه قصد کم کردن سرعت را نداشته باشد و در آب بیفتید.

اما اصلا نگران نباشید چرا که با وجود جلیقه نجاتی که می پوشید، حتی اگر شنا هم بلد نباشید، به صورت شناور روی آب می مانید. پس با خیال راحت از لحظات شاد شاتل سواری در سواحل قشم لذت ببرید.

شاتل سواری را می توان به صورت یک یا چند نفره تجربه کرد؛ اما با افزایش تعداد نفرات، به خاطر سنگین تر شدن تیوب، از لذت و هیجان آن کاسته می گردد. هزینه بلیط آن هم در بهار 1400، مبلغ 80 هزارتومان برای هر نفر است.

سفر به اعماق خلیج فارس در مجهزترین مراکز غواصی

زیر آب دنیای دیگری است که تماشا شگفتی های آن، هر انسانی را به وجد می آورد. این شگفتی ها، با تجربه ناب شنا در کنار ماهی ها و سایر جاندارانی که در زیر آب زندگی می نمایند، پرشورتر و مجذوب نماینده تر می گردد. درست حدس زدید! غواصی یکی از آن سرگرمیات آبی قشم است که ما را به یک مهمانی در دنیای نو می برد.

در این مهمانی 40 دقیقه ای انواع شقایق ، حلزون، اسفنج، عروس دریایی، نرم تنان، صدف ها، مرجان ها، ماهی های تزیینی و انواع و اقسام آبزیانی که در آب های خلیج فارس زندگی می نمایند و همواره از پشت دیواره های آکورایوم دیده ایم، را از نزدیک می بینیم.

غواصی یکی از پرطرفدارترین سرگرمیات دریایی جزیره قشم است و می توان افرادی را دید که فقط به قصد غواصی کردن در آب های خلیج فارس، راهی این جزیره می شوند؛ چرا که آب شفاف و زلال آن، لذت تماشای این زیبایی ها را دو چندان می نماید.

در جزیره قشم سایت های غواصی زیادی وجود دارند که به شما در این سفر دریایی یاری می نمایند. برای تماشا این همه شگفتی اصلا احتیاجی نیست که شناگر باشید، چرا که با چند دقیقه آموزش از طریق مربیان باتجربه و استفاده از لباس غواصی و کپسول اکسیژن، به راحتی می توانید در آب های کم عمق شناور شوید.

این سفر رویایی به اعماق دریا در بهار 1400، مبلغ 300 هزار تومان هزینه دارد. به خاطر داشته باشید که قشم بزرگ ترین مرکز غواصی ایران است؛ پس به راحتی از این سرگرمی شگفت انگیز چشم پوشی نکنید.

مراکز غواصی هم در ایام کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

جت اسکی قشم

در میان سرگرمیات دریایی قشم، جت اسکی هم سرگرمیی مجذوب نماینده است که هر کس می تواند آن را متناسب با روحیاتش، به صورت سرعتی و یا آرام تجربه کند. جت اسکی، موتوری آبی است که بر روی آب شناور می ماند و به صورت تک، دو و گاها سه سرنشین استفاده می گردد.

از جمله مواردی مهمی که در این سرگرمی باید به آن توجه کرد، گردشگرانی هستند که وزن بالایی دارند و باید از جت اسکی های تک نفره استفاده نمایند. بعلاوه به دلیل حفظ امنیت و امکان بروز حادثه در سرعت های بالا و دور زدن، محدودیت سنی حداقل 20 سال برای استفاده تک نفره از جت اسکی وجود دارد. در صورت استفاده از این سرگرمی مفرح، مبلغ 250 تا 300 هزار تومان (در بهار 1400) به عنوان هزینه باید پرداخت کنید.

چهار مورد از مجذوب نمایندهترین سرگرمیات آبی که در قشم افسانه ای بیش نیستند!

اگرچه همین سرگرمیات دریایی که تا الان گفتیم، به میزان کافی مجذوب نماینده هستند ولی شاید بر اساس اطلاعات سایت های مختلف، انتظار داشته باشید که هیجان فلای بورد، اسکوتر زیردریایی، بنانا و اسکی روی آب را هم در سواحل زیبای قشم تجربه کنید. اما واقعیت چیزی غیر از این است! با من همراه باشید تا در ادامه، اطلاعات جالب تری در مورد سرگرمیات دریایی جزیره قشم به دست آورید.

با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند، به سادگی آب خوردن می توان از طریق اینترنت به انواع و اقسام اطلاعات دسترسی پیدا کرد. کافیست قصد سفر داشته باشیم و یا بخواهیم با جاذبه های گردشگری شهری آشنا شویم؛ جستجو در گوگل، اولین و سریع ترین راهی است که امتحان می کنیم. اما نتایج این جستجوها تا چه میزان درست و قابل اعتمادند؟

جواب دادن به این سوال، کار آسانی نیست؛ چرا که اغلب بر این باوریم که اطلاعات درستی دریافت می کنیم؛ مگر این که خلاف آن ثابت گردد!

در پی کسب اطلاعات درستی در مورد سرگرمیات آبی قشم بودم که با موارد جالب و قابل تاملی روبرو شدم که به اشتراک گذاشتن آن، خالی از لطف نیست.

با سرچ سرگرمیات آبی قشم، سایت های زیادی به ما پیشنهاد می گردد که همگی با هیجانی وصف ناپذیر از سرگرمیات مهیج و جاذبه های آبی سواحل زیبای قشم سخن می گویند. پرواز بر فراز خلیج فارس با فلای بورد و پاراسل، موج سواری بر آب های نیلگون با شاتل و بنانای قشم، جت اسکی و اسکی روی آب و سفر به عمق دریا با غواصی و اسکوتر زیردریایی، همه از جمله آن سرگرمیات مجذوب نماینده و لذت بخش هستند که در نتایج دیده می شوند. اما آیا واقعا همه این سرگرمیات شگفت انگیز، در قشم وجود دارند و یا فقط قصه و داستانی در صفحات وب هستند؟

بعد از آشنایی با این سرگرمیات دریایی، در پی اطلاعات بیشتر در مورد قیمت، محدودیت ها و شرایط استفاده از آن ها در ایام کرونا رفتم. پیشنهاد می کنم که شما هم نتایج این پرس وجو ها را در ادامه بخوانید تا مطلع تر شوید.

در جزیره قشم، کلوپ هایی وجود دارند که خدمات مربوط به سرگرمیات دریایی را ارائه می دهند. پس از تماس با چند مورد از این کلوپ ها متوجه شدم بخشی از ورزش ها و سرگرمیاتی که به عنوان جاذبه های قشم معرفی می شوند، به لحاظ مالی و شرایط آب وهوای این جزیره زیبا، امکان سرویس دهی ندارند!

و این جا بود که باور درست بودن این اطلاعات نقض شد! جالب است که بدانید با توجه به شرایط آب و هوایی قشم، برترین زمان سفر به این جزیره زیبا، اوایل آذرماه تا اوایل فروردین است و در سایر ماه های سال به دلیل شرجی بودن آب و هوا، گردشگران زیادی به آن جا سفر نمی نمایند.

بنابراین به لحاظ مالی، هزینه خرید و نگهداری از لوازم و وسایل مربوط به سرگرمیات آبی گران قیمت مانند فلای بورد و اسکوتر زیردریایی برای کسبه آن جا ارزان نیست.

بنابراین پس از آنالیز های بیشتر و پرس و جو از کلوپ های سرگرمیات آبی به این نتیجه رسیدم که در قشم خبری از فلای بورد، اسکوتر زیردریایی، بناناسواری، اسکی روی آب و پارک آبی فوق العاده لوکس نیست!

اما با وجود این که این سرگرمیات را در جزیره قشم نداریم، آشنایی با آن ها خالی از لطف نیست. بنابراین در ادامه به صورت مختصر به معرفی بعضی از آن ها می پردازیم.

تجربه ای متفاوت از سفر به دریا با اسکوتر زیردریایی

شاید شما یکی از آن کسانی باشید که در عین این که سفر به اعماق دریا و از نزدیک تماشا آبزیان را دوست دارید، به هر دلیلی غواصی و شنا بلد نیستید. اصلا نگران نباشید؛ چرا که می توانید با استفاده از تکنولوژی هایی مثل اسکوتر زیردریایی، در میان حبابی از اکسیژن این سفر رویایی را تجربه کنید.

اسکوتر زیردریایی وسیله ای شبیه به موتور است که یک کپسول اکسیژن به آن متصل شده و از طریق آن می توانید زیر آب تنفس نموده تا قادر باشید مدت زمان بیشتری را در طبیعت بکر و زیبای دریا سپری کنید. شما با استفاده از این موتور زیردریایی می توانید سفری تک نفره به عمق آب داشته و از تماشای آبزیان رنگارنگ، مرجان ها و هزار و یک تماشای مجذوب نماینده دیگر در اعماق دریا لذت برده و حتی با آن ها سلفی بگیرید.

برای تجربه این سرگرمی شگفت انگیز، احتیاجی به آموزش شنا و غواصی ندارید، چرا که معمولا یک مربی باتجربه در جهت این سفر همراه شماست. تنها محدودیت هایی که برای استفاده از اسکوتر زیردریایی وجود دارد این است که در صورتی که ناراحتی قلبی، فشار خون و یا بیماری های تنفسی دارید، به خاطر حفظ سلامتی تان، از لذت اسکوترسواری زیر دریا چشم پوشی کنید.

لذتی فراموش نشدنی با اسکی روی آب

اسکی روی آب هم یکی دیگر از آن سرگرمیات دریایی هیجان انگیز است که فقط کافیست اسکی مخصوص را به پا کنید و طناب متصل به قایق را محکم بگیرید. با حرکت قایق موتوری و کشیده شدن روی آب گویی که بر روی آب می دوید.

یادتان باشد که قرار است در مدت زمانی که روی آب هستید، طناب متصل به قایق را به گونه ای بگیرید که تعادل تان حفظ گردد؛ پس برای انجام این سرگرمی باید دستانی پرقدرت داشته باشید.

آنچه باید از سرگرمی لاکچری فلای بورد بدانید

خیلی خوب بود اگر در میان سرگرمیات آبی قشم، حق انتخاب پرواز بر فراز خلیج فارس با فلای بورد را هم داشتیم. با روش پرواز پاراسل که آشنا شدیم و اما در مورد فلای بورد می توان گفت که از آن سرگرمیات دریایی است که تجربه آن جسارت و شهامت زیادی می طلبد.

در این سرگرمی، پاها بر روی تخته ای قرار می گیرد که از طریق یک لوله قطور آب به یک دستگاه جت اسکی متصل شده است. با حرکت جت اسکی بر روی دریا، آب با فشار بسیار زیادی به درون لوله رفته و از خروجی های تخته ای که پاها روی آن فیکس می گردد، به سرعت بیرون می زند و این روال باعث می گردد که بتوان با قدرت آب در هوا به پرواز عایدی. مسئله مهم، داشتن مهارت برای کنترل این تخته برای حفظ تعادل است.

نکته قابل توجه در مورد سرگرمی فلای بورد این است که علاوه بر جرأت و جسارت، به بودجه زیادی هم احتیاج دارد چرا که از لوکس ترین سرگرمیات دریایی محسوب می گردد.

شاید گران بودن این سرگرمی و جسارت لازم برای امتحان کردن آن باعث گردد که در همان لحظه اول از آن چشم پوشی کنید؛ اما این را نادیده نگیرید که تجربه آن، چنان هیجان و لذتی به همراه دارد که حتی حرکت آدرنالین در خون را حس خواهید کرد و آن لحظه است که به خود می گویید ارزشش را داشت.

  • هتل آرتا قشم
  • هتل رخسار قشم
  • هتل دیانا پلاس قشم
  • هتل ایرمان قشم
  • هتل آوینا قشم
  • هتل ارم قشم

بنانا سواری یکی از مفرح ترین سرگرمیات آبی

بناناسواری سرگرمیی شبیه به شاتل سواری است با این تفاوت که سرعت و بالطبع هیجان بیشتری در انتظار شماست. در این سرگرمی مجذوب نماینده، افراد به صورت تکی و یا چند نفره بر روی یک موز بادی سوار می شوند و یک قایق بادی با سرعت زیاد آن ها را بر روی آب به حرکت در می آورد.

یکی از مجذوب نمایندهیت های شاتل و بنانا سواری مربوط به لحظه تغییر جهت است؛ زیرا با دور زدن ناگهانی حفظ تعادل و غلبه بر نیروی گریز از مرکز، سخت می گردد و این امکان که قسمتی از بدن به زیر آب برود و یا حتی فرد، درون آب بیفتد، وجود دارد که برای کسانی که شنا بلدند بسیار هیجان انگیز خواهد بود و کسانی هم که شنا بلد نیستند با وجود جلیقه نجات، خطری تهدیدشان نمی نماید.

سواحل قشم

بزرگ ترین جزیره ایران، سواحل و کرانه های زیادی را به خود اختصاص داده است. از ساحل های صخره ای, ماسه ای و گلی گرفته تا سواحل جنگل های حرا. بعضی از این سواحل زیبا و رویایی عبارتند از:

  • ساحل زیتون
  • ساحل نقره ای
  • ساحل روستای شیب دراز
  • ساحل سوزا
  • ساحل روستای سلخ
  • ساحل روستای مسن
  • ساحل سیمین
  • ساحل دوستکو
  • سواحل جزایر ناز

سخن سرانجامی در مورد سرگرمیات آبی قشم

سرگرمیات آبی قشم به قدری مهیج و مجذوب نماینده هستند که سخن گفتن راجع به هر کدام از این سرگرمیات، آن طور که باید و شاید هیجان و حق مطلب را ادا نمی نماید. در این مقاله به معرفی سرگرمیات دریایی جزیره قشم پرداختیم.

از شاتل سواری که هیجان و لذت خود را مدیون قایق های موتوری پرسرعت است، گفتیم تا پرواز بر فراز خلیج نیلگون فارس با پاراسل و بعلاوه سفر به اعماق آب های زلال خلیج فارس با غواصی که توصیف زیبایی و شگفتی آن در کلمات نمی گنجد. همه این سرگرمیات دریایی مهیج با جت اسکی تکمیل شدند.

بعلاوه گفتیم که سرگرمیاتی چون فلای بورد، اسکی روی آب، اسکوتر و بناناسواری، برخلاف آن چه در مراجع اینترنتی مختلف مطرح شده، در قشم سرویس دهی نمی شوند.

در این مقاله کوشش کردیم، اطلاعات درست و جامعی در مورد سرگرمیات دریایی قشم در اختیارتان قرار دهیم اما در سرانجام از شما می خواهیم که اگر اطلاعات بیشتری پیرامون سرگرمیات آبی قشم دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: علی بابا
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2205

به "تجربه سفری هیجان انگیز با تفریحات آبی قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه سفری هیجان انگیز با تفریحات آبی قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید