اشتباهات بهداشتی رایج و نحوه جلوگیری از آنها

به گزارش تور تایلند ارزان، در اینجا لیستی از بسیاری از اشتباهات بهداشتی رایج که مردم مرتکب می شوند آورده شده است. آن می تواند به سادگی پوشیدن لباس های شسته نشده به مدت بیش از دو روز باشد! مقاله زیر را بخوانید تا بیشتر در خصوص این اشتباهات و

اشتباهات بهداشتی رایج و نحوه جلوگیری از آنها

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

در اینجا فهرستی از بسیاری از اشتباهات بهداشتی رایج که مردم مرتکب می شوند آورده شده است. آن می تواند به سادگی پوشیدن لباس های شسته نشده به مدت بیش از دو روز باشد! مقاله زیر را بخوانید تا بیشتر در خصوص این اشتباهات و روش های جلوگیری از آنها بدانید.

بارها ما دوست داشتیم که خود را وسواس بهداشتی بخوانیم. اما آیا واقعاً می دانیم که مرتکب اشتباهات بهداشتی رایج می شویم؟ اگر چه ممکن است ما در خصوص آنها ندانیم و یا افراد به آنها توجه ننمایند ولی چنین عادت های زیادی وجود دارند که واقعاً برای شما خوب نیستند. مقاله زیر را بخوانید تا در خصوص آنها بدانید و ببینید که آیا شما هم به خوبی به آنها عمل می کنید.

فهرست اشتباهات بهداشتی رایج و توصیه هایی برای جلوگیری از آنها :

خیلی از ما به سادگی فراموش می کنیم که عادت های بهداشتی خوب را عملی کنیم و یا خیلی تنبل هستیم که به آنها وفادار بمانیم! در موارد دیگر آن می تواند برای بدن شما مضر باشد. در نتیجه فهرست زیر شما را از چنین اشتباهاتی مطلع خواهد ساخت و توصیه هایی برای جلوگیری از آنها به شما خواهد داد. فقط وقتی آنها را می خوانید نخندید و در عوض آنها را عملی کنید!

از بهداشت فردی آغاز کنید. آیا شما دندان های خود را دو بار در روز مسواک می زنید؟ اگر نه، شما باید آن را از همین امروز آغاز کنید. تمیز کردن دندان هایتان بعد از نهار و شام اجبار است. این کار شما را از کرم خوردگی و مسائل دندانی محافظت خواهد نمود.

مردم عادت دارند از شانه ها، مسواک ، گیره سر، دستمال سفره، حوله، لباس ها و یا حتی بطری های آب خود به صورت مشترک استفاده نمایند. هرگز از چنین چیزهایی به طور مشترک استفاده نکنید چون آنها میکروب ها و یا سلولهای مرده را از بدن فرد دیگر حمل می نمایند. استفاده از شانه مشترک ممکن است موجب مسائل ریزش مو و شوره سر بگردد.

ما عادت داریم که دستان خود را قبل و بعد از غذا خوردن بشوییم. اما، ما از صابون ضد باکتری استفاده می کنیم به امید این که باکتری را در دستان ما بکشد. ما باید به خاطر داشته باشیم که صابون های ضد باکتری اگر به طور افراطی استفاده شوند می توانند سلولهای بدن ما را بکشند که خیلی مضر است. آنها ممکن است منجر به خشکی و زبری پوست شما بشوند که به تدریج موجب افزایش پوست مرده می شوند؛ شما پوست خود را نیشگون می گیرید ولی احساس نمی کنید.

استفاده از اودکلن، خوشبو نماینده و عطر اغلب یک عادت رایج است. آنها ضد عرق هستند در نتیجه می توانند موجب حساسیت های پوستی بشوند. هم چنین، لباس هایی که این عطرها و اودکلن ها بر روی آنها اسپری می شوند باید به صورت منظم شسته بشوند.

این روزها داشتن ناخن های بلند مد است. اگر چه آنها خوب دیده می شوند اما داشتن ناخن بلند از نظر بهداشتی یک ایده بد است. هر وقت شما غذا می خورید ذرات غذا زیر ناخن هایتان جمع می شوند در نتیجه موجب عفونت داخل آنها می شوند.

هر روز دوش بگیرید. حتی اگر شما احساس تمیزی بکنید، تمیز نیستید. شما در طول روز خیلی عرق می کنید که خیلی مواقع متوجه نیستید. شما می خواهید که از مکان های زیادی در طول روز بازدید بکنید در نتیجه با باکتری های مختلف و ذرات گرد و غبار تماس خواهید داشت. بنابراین، تمیز کردن منظم یک اجبار است. هم چنین از حوله زبر استفاده بکنید که سلولهای مرده شما را می سابد.

صورت خود را هر روز بشویید. حتی اگر پوست شما خشک است باید آن را یکبار با صابون بشویید و دو بار فقط با آب بشویید. اگر پوست چربی دارید هر بار که صورت خود را می شویید از صابون استفاده نکنید. به جای آن از مرطوب نماینده استفاده بکنید و پوست خود را صاف نگه دارید.

موهای خود را بعد از هر سه روز بشویید تا این که از شوره سر و عفونت پوست سر دور بمانید. هم چنین باید نوک موهای خود را هم بشویید. از آب گرم بهره ببرید. از مصرف آب خیلی سرد و یا خیلی داغ اجتناب کنید.

آیا تا به حال تعداد لیوان های آبی را که هر روز می نوشید شمرده اید؟ اگر نه، پس بدانید که نوشیدن حداقل 8 لیوان آب یک اجبار است. آن به عملکرد درست سیستم گوارشی یاری می نماید. آن باعث می گردد که سموم بدن به طور منظم دفع شوند.

بعضی افراد عادت دارند که از جوراب های خود به مدت دو یا سه روز متوالی استفاده نمایند. این کار را نکنید! اولاً به خاطر این که آن بوی بد می دهد و ثانیاً این که می تواند باعث عفونت بین انگشتانتان بگردد. در نتیجه باید پاهای خود را به دقت و هم چنین جوراب های خود را روزانه بشویید. بهتر است که دو یا سه جفت جوراب داشته باشید تا این که نگران نشوید.

لباس های خود را در دوره های منظم بشویید. البته، هر روز آنها را نشویید اما حداقل از دو یا سه روز یکبار بشویید. به ویژه اگر عادت به پوشیدن لباس خواب دارید باید هر صبح آن را بشویید چون چنین لباس هایی حاوی عرقی هستند که بدنتان در طول شب دفع نموده است.

گوشهای خود را روزانه تمیز کنید. از گوش پاک کن استفاده بکنید و قسمت های داخلی آن را هم به خوبی تمیز بکنید. از آب استفاده نکنید. تمیز کردن روزانه آنها شما را از عفونت های گوشی حفظ خواهد نمود. اگر این کار به طور منظم انجام نگردد ممکن است مجبور شوید که با مسائل شنوایی ضعیف مقابله کنید چون کثیفی داخل گوش جمع خواهد شد و به حس شنوایی شما ضربه خواهد زد.

هنگام عطسه و یا سرفه کردن دهان خود را بپوشانید و از مردم دوری کنید. برای این کار از دستمال کاغذی استفاده بکنید. هم چنین بعد از عطسه کردن، بینی خود را نکشید. در عوض از دستمال کاغذی استفاده بکنید و سپس اگر خواستید بینی خود را تمیز کنید.

اگر وسواس خوش اندامی دارید، پس بدانید لباس های ورزشی که می پوشید باید هر روز شسته شوند. هم چنین وقتی ورزش می کنید عرق و چربی روی پوست تان می تواند موجب بروز جوش گردد. آن ممکن است باعث عفونت استاف و یا قارچی و کچلی بگردد. در نتیجه تمیز کردن خودتان با آب یک اجبار است.

بارها ما از دستمال سفره یکسان برای تمیز کردن لوازم آشپزخانه و یا دستهایمان هم استفاده می کنیم. هرگز این کار را نکنید چون دستمال سفره شامل تمام کثیفی و گرد و غباری است که بر روی لوازم آشپزخانه بوده است و می تواند موجب آسیب پوست شما بگردد. علاوه بر این، اگر شما بدون شستن چنین دستهایی چیزی بخورید، شکمتان هم قطعاً آن را دوست نخواهد داشت!

دیده شده است که آبی که در هتل ها و رستوران ها به کار می رود کهنه است. گاهی اوقات شما ممکن است بعضی ذرات ریز کثیف را در ته آن پیدا بکنید که معمولاً به آنها توجهی نمی گردد مگر این که آنها را دیدن و آنالیز بکنید. در نتیجه اجازه دهید که آب ته نشین بگردد و بار دیگر نگاهی به آب بدون توجه به این که لیوان تمیز است، بیندازید.

فرمان ماشین را وقتی می خواهید رانندگی بکنید تمیز کنید. این یکی از جاهایی است که عمدتاً فراموش می گردد. هم چنین، کف پوش های داخل ماشین تان را به طور منظم تمیز کنید. اگر کثیفی داخل ماشین به طور مرتب تمیز نگردد ممکن است موجب حساسیت های بینی و یا سوزش بینی بگردد.

بسیاری از مردم عادت به شستن سبزیجات و گذاشتن آنها در یخچال بدون خشک کردن آنها دارند. باید به خاطر داشت که سبزیجات به صورت مناسب خشک شوند تا این که مرطوب باقی نمانند و به مدت زیادی تازه بمانند. بهتر است که آنها را در کیسه های کاغذی جداگانه نگه دارید تا این که آنها فاسد نشوند و سبزیجات دیگر در قفسه را آلوده ننمایند.

آیا عادت به پختن غذا روی شعله زیاد دارید؟ اگر بله، دفعه بعد این کار را انجام ندهید. آن موجب می گردد که غذا مواد مغذی و عناصر ضروری خود را از دست بدهد و در نتیجه باعث گردد که آن منفعت کمتری برای بدن داشته باشد.

در نهایت این که تمیز بمانید! بدن تمیز فکر تمیز را انعکاس می دهد. مهم نیست که مردم چه می گویند هر وقت و هر کجا که لازم شد از ضد عفونی نماینده استفاده بکنید. هر روز ورزش کنید و خود را متناسب نگه دارید! هم چنین آن باعث می گردد که عرق کنید و به دفع سموم از بدن تان یاری می نماید. تمام این توصیه های بهداشتی به شما یاری خواهد نمود که از لحاظ داخلی همچون بیرون تمیز بمانید و در کل روز شاد باشید. آنها را به فردا میفکنید و همین امروز پیروی از آنها را آغاز کنید!

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1968

به "اشتباهات بهداشتی رایج و نحوه جلوگیری از آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات بهداشتی رایج و نحوه جلوگیری از آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید