آشنایی با پاتایا، شهر معروف ساحلی تایلند

به گزارش تور تایلند ارزان، بهترین سواحل تایلند را در پاتایا باید سراغ گرفت، همچی برای استراحت و ارامش رد تعطیلات شمال فراهم شده است و این شهر میزبان مسافرینی از سراسر دنیاست که هر ساله به این شهر سفر میکنندف در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با پاتایا، شهر معروف ساحلی تایلند

سفر با تور پاتایا، تجربه‌ای بی‌نظیر از گشت و گذار در سواحلی زیبا را برایتان فراهم می‌کند. این شهر ساحلی دارای جاذبه‌های زیادی از جمله جزیره مرجانی، باغ‌های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه‌های دیدنی است که دست کم ارزش یک‌بار بازدید را دارند.

معرفی پاتایا 

پاتایا شهر ساحلی کوچکی در ساحل شرقی خلیج تایلند است که یکی از پربازدیدترین نقاط این کشور محسوب می‌شود. این شهر نزدیک‌ترین تفرجگاه ساحلی در نزدیکی بانکوک است و همین موضوع، دسترسی به آن را برای اغلب مردم بسیار آسان می‌کند. بر اساس گفته‌ها تاریخ شکل‌گیری این شهر به‌عنوان یک منطقه تفریحی مربوط به 29 ژوئن سال 1959است. زمانی که سربازان خسته از جنگ آمریکایی به این منطقه آمدند و خانه‌هایی را در کنار سواحل بکرپاتایا اجاره کردند شهرت و آوازه این سواحل فراگیر شد. بالاخره در دهه اوج صنعت گردشگری و توریستی این سواحل بکر و زیبا تبدیل به محلی برای استراحت و تفریح شد. علاوه بر جاذبه‌های دل‌فریب، تور پاتایا مقصدی مقرون به‌صرفه برای اغلب اقشار جامعه است. زمستان‌های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می‌شود. فصل‌های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می‌کشند، ولی در طول ماه‌های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در این شهر، باران به‌جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می‌بارد.

موقعیت پاتایا 

کشور تایلند، ساحل شرقی خلیج تایلند، در فاصله 165 کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک

دسترسی پاتایا 

اکثر تورها و آژانس‌ها در ایران سفرهایی هفتگی را به مقصد پاتایا ارائه می‌دهند. بهتر است به فکر مسافرت خارج از تور دست‌کم برای بار اول نباشید . برای سفرها و تورهای بیشتر از 8 روز تا جایی که امکان دارد پرواز قطر (القطریه) - امارات (امارات فلای و الاتحاد) و یا بحرین (گلف ایر ) را انتخاب کنید. در غیر این صورت پرواز داخلی گزینه مناسب‌تری خواهد بود .

پاتایا دارای سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا خوبی است که دسترسی به تمام نقاط شهر را ساده کرده است. اگرچه گاهی در ساعت شلوغی (7 تا 9 صبح، 15 تا 18: 30 عصر)، ترافیک‌های آزار دهنده‌ای در خیابان‌های اصلی ایجاد می‌شود که زمان سفر را کمی طولانی می‌کند. البته این ترافیک هنگام بارش باران بدتر هم می‌شود. اغلب مردم این شهر با اتوبوس‌ و تاکسی‌های موتوری جابجا می‌شوند . انواع وسایل نقلیه در پاتایا شامل مینی‌بوس‌ها (Songtaew) ، اتوبوس‌های محلی، تاکسی‌های موتوری و تاکسی است. همچنین شما می‌توانید موتورسیکلت، دوچرخه و اتومبیل اجاره کنید . Songtaew به معنی دو ردیف مینی‌بوسی است که به زبان انگلیسی آن را Baht bus هم می‌نامند .

تاکسی از فرودگاه تا پاتایا

750 تا 1,400 بات

اتوبوس اکسپرس از فرودگاه تا پاتایا

200 تا 250 بات

اتوبوس درجه 1 از بانکوک تا پاتایا

117 بات

هر 3 کیلومتر جابه‌جایی با تاکسی در پاتایا

49 تا 70 بات

اتوبوس‌های محلی در پاتایا

30 بات

Baht bus (مسیرهای کوتاه)

10 بات

Baht bus (مسیرهای طولانی‌تر)

20 بات

اجاره موتورسیکلت برای مدتی کوتاه (ارایه گذرنامه الزامی است)

150 تا 200 بات

اجاره ماشین‌های قدیمی برای یک روز (ارایه گذرنامه و گواهینامه رانندگی الزامی است)

600 بات

اجاره ماشین‌های جدید برای یک روز (ارایه گذرنامه و گواهینامه الزامی است)

1,500 بات

نکته: متاسفانه فرهنگ رانندگی در تایلند وضعیت اسفناکی دارد. رانندگان کاملا غیر مسئولانه و بدون در نظر گرفتن قوانین ایمنی مشغول رانندگی هستند. بر خلاف رفتار عادی و مودبانه، با کمال شگفتی، مردم این کشور در رانندگی کاملا بی‌ملاحظه هستند. بنابراین سعی کنید هنگام سفر به این کشور، سرعت مطمئنه و مسائل ایمنی را به طور جدی رعایت کنید.

انتشار: 26 اسفند 1396 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 77

به "آشنایی با پاتایا، شهر معروف ساحلی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پاتایا، شهر معروف ساحلی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید