آیا تا به حال سوار بر گوندولا در ونیز شده اید؟

به گزارش تور تایلند ارزان، در شهری مانند ونیز آب همواره بیشترین استفاده را برای حمل و نقل داشته است. قایق گوندولا به دلیل ویژگی های انعطاف پذیری و سرعت آن، تا پیش از ظهور قایق های موتوری بهترین وسیله حمل و نقل برای مردم بوده است. در واقع استفاده از قایق گوندولا برای افراد طبقه خاص به وجود آمد تا از آن برای سفر از مکانی به محلی دیگر از شهر یا حتی و رفتن به جزایر نزدیک ونیز استفاده می شد. اگر تا به حال گوندولا سواری ونیز را امتحان نکردید در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را از نزدیک با این تفریح آبی گردشگران آشنا سازیم. اگر که می خواهید تجربه سوار بر این قایق را داشته باشید می توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما ونیز خود از مجموعه گردشگری خبرنگاران بکنید. رزرو هتل ونیز خود را نیز می توانید از این مجموعه تهیه کنید. با ما همراه باشید.

آیا تا به حال سوار بر گوندولا در ونیز شده اید؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

گوندولا چیست؟

همواره از گذشته تا به امروز بافت اصلی شهر ونیز با کانال های آبی پیوند داشته است. کانال های آبی بسیار زیادی در ونیز وجود داشته و دارد و در گذشته و راه های عابر پیاده هنوز آسفالت نشده و آن چنان قایل استفاده نبودند. تنها در کانال های باریک آبی ونیز پل های منعطف ساخته شد که نقل و انتقال بر روی آن صورت بگیرد. همچنین سفر از ونیز به جزایر اطراف آن باید به وسیله این کانال ها صورت می گرفت به همین دلیل قایق ها بهترین گزینه حمل و نقل شدند.

گوندولا امروزه به یکی از شاخصه های سبک ایتالیایی تبدیل شده است اما در گذشته برای راحتی سفر افراد اشرافی و طبقه بالا ساخته شد. در گذشته این افراد علاوه بر حمل و نقل، برای لذت بردن از حرکت روی آب در محیط آرام بر روی قایق از قایق گوندولا استفاده می کردند.

گوندولا (Gondola) که از واژه یونانی kontoúra ریشه گرفته شده است به معنی دم کوتاه می باشد که اگر به طراحی قایق گوندولا دقت نموده باشید شکل دم را بر روی آن خواهید دید. بعضی نیز می گویند که ریشه آن به واژه یونانی conchula باز می گردد و به معنی صدف کوچک است.

امروزه در حدود 400 گوندولا در کانال های ونیز وجود دارد که فقط برای استفاده گردشگران است. قایق های گوندولا امروزه زیباتر از گذشته هستند اما به همان روشی که همواره کار خدمت رسانی می کردند، کار می نمایند. از پاروهای تکی هم به عنوان پیشران و هم برای راهنمایی قایق ها استفاده می گردد که کمی از یک طرف هستند به طوری که می تواند گوندولا را به جهت مستقیم راهنمایی کند.

بهترین زمان سفر برای گوندولا سواری ونیز کی است؟

در هر موقع از سال گوندولا سواری ونیز امکان پذیر است و هر زمانی می تواند زمان مناسبی برای این تجربه فراموش نشدنی باشد. ممکن است در زمستان ، اوایل بهار یا اواخر پاییز عاشقانه ترین زمان سوار بر گ.ندولا باشد زیرا که با تردد کمتر قایق ها در کانال ها موجه خواهیم بود و فضایی آرام در میان آب ها خواهید داشت. برای نوازش باد ها خنک و فرار از سرما می توانید در دو فصل بهار و پاییز برنامه سفر به ونیز خود را بریزید.

از طرفی دیگر، مهم نیست که چه فصلی به ونیز سفر می کنید، ساعتی که در طول روز برای گوندولا سواری انتخاب می کنید نیز مهم است. تقریباً همه افراد دوست دارند در غروب آفتاب یا دقیقاً بعد از آن به محل سوار قایق بروند و این بدان معناست که کانال ها پر از گوندولا می شوند و ترافیک آبی ایجاد می نمایند. اگر اولویت شما این است که از حضور خود در قایق عکس اینستاگرامی بگیرید، پیشنهاد می کنیم اواخر صبح یا اوایل ظهر را انتخاب کنید. این دو بهترین زمان گوندولا سواری ونیز می باشد. زیرا جمعیت به حداقل خواهد رسید و نور کافی برای عکاسی خواهید داشت. ناگفته نماند هزینه قایق سواری هم ارزان تر خواهد بود.

گوندولیر، پاروزن قایق گوندولا

تا اوایل قرن بیستم میلادی تمام قایق های گوندولا شخصی بودند به جز آن هایی که امروزه در کانال های آبی ونیز می بینید. قایق های شخصی به یک کابین کوچک مجهز شده بودند که حریم شخصی افراد را فراهم می کرد. یکی از آخرین افرادی که از این سبک قایق استفاده نموده است در واقع کلکسیونر هنر پگی گوگنهایم بود که در دهه های آخر عمر خود را در ونیز گذراند. از آن موقع به این ور قایق ها تقریباً به طور انحصاری مورد استفاده گردشگران نهاده شد و این صنعت توسط شورای صنفی گوندولیرها اداره شده و مدرک مربوطه را صادر می نمایند.

این حرفه از گذشته تا به امروز بین مردان خانواده از نسلی به نسل دیگر منتقل می شده است، اما اخیرا این سنت توسط جورجیا بوسکو، دختر یک گوندولیر، که در سال 2010 مجوز خود را بدست آورد، شکسته شد. اگرچه تقریباً هیچ کس امروز از گوندولا برای حمل و نقل استفاده نمی نماید، قایق و پارو زنان آن از بسیاری جهات هنوز فرهنگ منحصر به فرد ونیزی را تشکیل می دهند.

یونیفرم مخصوص گوندولیر

گوندولیر ها موظف اند تا از لباس استاندارد متشکل از یک پیراهن راه راه با نوار های آبی یا قرمز بپوشند که یک سمبل مهم فرهنگ ونیزی است. با این وجود هنوز رمز و راز های زیادی در خصوص دنیای گوندولیر ها وجود دارد که اهالی ونیز و گردشگران خارجی بخشی از آن هستند. یونیفرم مخصوص گوندولیر ها شاید یکی از شناخته شده ترین یونیفرم ها در دنیا باشند. کلاه پوشالی و روبان رنگی به دور گردن از گزینه های اختیاری در پوشش هستند.

گوندولیر ها در گذشته رنگ سیاه می پوشیدند تا با رنگ گوندولا مطابقت داشته باشد و بعضی از آنها سفید می پوشیدند تا از تضاد رنگی استفاده نمایند. پس از جنگ دنیای دوم نوارهای راه راه به بخشی از لباس اضافه شد. بعضی می گویند که آنها باید مطابق با طرح راه راه مقابل کانال Palazzo یکی شوند. گوندولا سواری ونیز با گوندولیر هایی که یونیفرم های مخصوص می پوشند حال و فضای جالبی به شهر ونیز می دهند و یکی از دلایل جذب گردشگران خارجی به این شهر هستند.

نکاتی که پیش از گوندولا سواری ونیز باید بدانید

ده ها ایستگاه گوندولا (servizio gondole) در امتداد کانال ها در سراسر شهر مستقر شده اند. قیمت ها ثابت بوده و در وب سایت رسمی انجمن گوندولیر ها ذکر شده است. از آنجا که گوندولیر شما ممکن است در هنگام گوندولا سواری ونیز مکالمه ای را با شما شروع نمایند می توانید موضوع مورد نظر خود را با آن ها شروع کنید نقشه و جهت مورد نظر خود را بگویید و آن ها به گرمی استقبال خواهند کرد. انجام این کار همچنین یک راه خوب برای دیدن اینکه آیا شما از شخصیت و مهارت های زبان گوندولیر ها لذت می برید یا نه. قبل از سوار شدن از قیمت جهت و مدت زمان سفر اطمینان حاصل کنید و در خاتمه سفر هزینه خود را پرداخت کنید.

اگر درخواست حضور موزیسین در قایق را نموده اید و می خواهید آهنگ ونیزی (un canto Veneziano) را بشنوید از آن ها بخواهید تا ترانهVenezia La Luna e Tu را برای شما اجرا نمایند.

هنگامی که سوار قایق هستید، دوربین خود را در پایین قایق قرار دهید و از صحنه لذت ببرید زیرا به هنگام گردش گوندولا در کانال های آرام و در حالی که موسیقی پخش می گردد، تصاویر بسیار زیبایی را ضبط خواهد نمود.

گوندولا سواری ونیز ساده، گران ولی یکی از تجربیات عالی در اروپا است. ساخت یک گوندولا حدود دو ماه طول می کشد و برای ساخت آن دانش تخصصی زیادی ضروری است. پارو این قایق به نام فورکولا (Forcola) قرار می گیرد که به سبک بی نظیر گردش قایق یاری نموده و عرشه آهنی در سر قایق تعادل را فراهم می نماید. شکل خمیده عرشه نمایانگر کلاه Doge است و شش دندان زیر آن نمایانگر هر یک از شش محله شهر ونیز است.

این همه حقایق جالب در خصوص قایق گوندولا و تاریخچه گوندولیر ها شما را به وجد نیاورده است؟ اگر قصد سفر به ونیز کردید می توانید خرید تور ونیز خود را از مجموعه خبرنگاران انجام دهید. اگر که تجربه گوندولا سواری ونیز را داشتید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 646

به "آیا تا به حال سوار بر گوندولا در ونیز شده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تا به حال سوار بر گوندولا در ونیز شده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید