ادای سوگند دراگی به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا، چالش هایی سخت در پیش روی دولت جدید

به گزارش تور تایلند ارزان، ماریو دراگیدر حالی امروز با ادای سوگند سکان رهبری ایتالیا را بر عهده گرفت که باید در کنار مهار بحران کرونا همچنین با بحران مالی سخت در کشورش هم مقابله کند.

ادای سوگند دراگی به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا، چالش هایی سخت در پیش روی دولت جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان ، ظهر امروز (شنبه) ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا سوگند یاد کرد.

حالا چالش های عظیمی در انتظار رئیس جدید دولت ایتالیا است و وی باید در کنار مهار بحران کرونا همچنین با بحران اقتصادی سخت هم مقابله کند.

دراگی حالا در رم سکان دولت ایتالیا را در دست گرفت تا این کشور را از بحران دولتی که چند هفته ای است گرفتار آن است خارج کند. امروز دراگی همراه با 23 نفر از اعضای کابینه خود که از سیاستمداران احزاب مختلف انتخاب شده بودند ادای سوگند کردند.

9 وزیر کابینه دراگی از ائتلاف قبلی چپ میانه و 3 نفر از حزب فورزای برلوسکونی و 3 نفر هم از حزب لیگ به دولت آمدند.

کابینه 23 نفری که پانزده مرد و هشت زن در آن عضویت دارند از پانزده مسئول سیاسی و هشت تکنوکرات تشکیل شده است.

در فهرست ارائه شده از لوئیجی دی مایو، رهبر جنبش پنج ستاره به عنوان وزیر امور خارجه ایتالیا نام برده شده و جیان کارلو جیورجتی، مسئول ارشد جریان راست افراطی لیگ در راس وزارت صنعت این کشور گمارده شده است.

آندریا اورلاندو، دیگر مسئول سیاسی از حزب دموکرات، بنا به فهرست ارائه شده قرار است سکان راهنمایی وزارت کار را در دست بگیرد.

در میان تکنوکرات ها لوچیانا لامورگز در راس وزارت کشور ایتالیا باقی می ماند و دانیِل فرانکو، فرد شماره دو بانک مرکزی ایتالیا به عنوان وزیر اقتصاد وارد کابینه می گردد.

کابینه آقای دراگی همچنین صاحب یک وزارتخانه جدید به نام انتقال محیط زیستی شده که برای ریاست آن یک فیزیکدان و متخصص هوش مصنوعی به نام روبرتو چینگولانی انتخاب شده است.

ماریو دراگی که به دلیل ایفای نقش در حل بحران بدهی منطقه یورو در سال 2012 به سوپر ماریو شهرت یافته پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای احیای مجدد کابینه ائتلافی جوزپه کونته ابتدای ماه جاری مامور تشکیل یک کابینه غیر سیاسی شده بود.

به این ترتیب دراگی در راس یک دولت وحدت ملی قرار می گیرد که توسط بیشتر احزاب عظیم حمایت می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

چالش های عظیمی در انتظار دراگی به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا واقع شده است. وی باید راه حلی برای بحران اقتصادی و بهداشتی در این کشور بیابد. کمپین واکسیناسیون جمعی در ایتالیا هم مانند دیگر کشورهای اروپایی به دلیل تاخیر در تحویل واکسن از طرف شرکت های طرف قرارداد با دشواری هایی همراه شده است. از طرفی ایتالیا فورا به یاری های کرونایی اتحادیه اروپا به ارزش حدود 220 میلیارد یورو احتیاج دارد.

ائتلاف چپ میانه به رهبری جوزپه کونته، نخست وزیر سابق ایتالیا در مناقشات بر سر چگونگی کابرد این ابراز یاریی از طرف اروپا دچار فروپاشی شد.

ایتالیا به شدت از بحران کرونا آسیب دیده است و اقتصاد این کشور در سایه این بحران در سخت ترین رکود از زمان انتها جنگ دنیای دوم گرفتار شده است. در میان این بحران دولت ایتالیا به دلیل مناقشات اقتصادی حدود یک ماه در بحران دولتی به سر می برد .

دراگی سومین دولت روی کار آمده در دوره قانونگذاری از سال 2018 و 67 امین دولت جمهوری ایتالیا از زمان جنگ دنیای دوم را رهبری می نماید. هفته آینده وی در هر دو مجلس ایتالیا از نمایندگان رای اعتماد خواهد گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جوزپه کونته اواسط ماه ژانویه به دلیل کنار کشیدن یکی از احزاب ائتلافی از دولت مجبور به استعفا شده بود و کوشش ها در نهایت برای ترمیم کابینه ائتلافی آقای کونته به شکست انجامید.

چندی پیش حزب ایتالیا زنده باد در دولت ائتلافی ایتالیا در پی بالا دریافت مناقشات بر سر بسته اقتصادی یاریی کرونایی در دولت ائتلافی وزرای خود را از دولت خارج کرد تا در بحبوحه کرونا بحران سیاسی جدیدی را برای دولت جوزپه کونته ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1642

به "ادای سوگند دراگی به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا، چالش هایی سخت در پیش روی دولت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادای سوگند دراگی به عنوان نخست وزیر جدید ایتالیا، چالش هایی سخت در پیش روی دولت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید