اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم تخلف کردند، پرونده ویلموتس جعبه سیاه فسادهای ورزش است

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی گفت: وفتی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می گویند از جزئیات قرارداد مطلع نبودیم تخلف کردند که به عنوان مسئول حقوقی امضا کردند.

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم تخلف کردند، پرونده ویلموتس جعبه سیاه فسادهای ورزش است

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، احمد راستینه درباره عقد قرارداد ویلموتس و غرامت سنگینی که به فدراسبون فوتبال متحمل شد، گفت: اتفاقی که الان افتاده است این است که فدراسیون فوتبال ایران محکوم به پرداخت قریب به 165 میلیارد تومان پول شده است.ما در حال بررسی هستیم که این قرارداد چگونه تنظیم شده و چه کسانی در تنظیم قرارداد دخیل بودند و چه کسانی در آوردن آقای ویلموتس به ایران و تحمیل او بر جامعه ورزشی کشور ما نقش داشتند. در این خصوص باید از کوتاهی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی که با برنامه بی قاب بی نقاب رادیو مصاحبه صحبت می کرد، تاکید کرد: زمانی که خود رئیس فدراسیون فوتبال اظهار می کند که ما قرارداد را به گونه ای تنظیم کرده ایم که یکی از قراردادهای تاریخی است. زمانی که مسئول وقت روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان اعلام می کند ما قرارداد تنظیم کردیم که در حافظه تاریخی ملت ثبت خواهد شد. یا وقتی که به صراحت فدراسیون فوتبال اعلام می کند که آوردن آقای ویلموتس یکی از افتخارات این فدراسیون است یا وقتی که وزارت ورزش و جوانان رسما اعلام می کند که ما برترین مربی که می توانستیم در تاریخ فوتبال ایران داشته باشیم و با او قرارداد بستیم تمامی این موارد باید بررسی شود.

وی گفت: تا مدت ها متن قرارداد را محرمانه اعلام می کنند. مسائلی است که باید بررسی شوند. آنچه که امروز در سیستم قراردادهای جامعه ورزشی ما به خصوص برای مربیان وجود دارد عدم شفافیت است. در حالی که در تمام دنیا قراردادها به اطلاع عموم مردم و شبکه نخبگانی خود می رسانند که اگر نظرات تخصصی وجود دارد ارائه شود. وقتی اعضای هیئت رئیسه اعلام می کنند که ما نقشی در آوردن آقای ویلموتس نداشتیم و حتی از جزئیات قرارداد مطلع نبودیم پس آنها هم تخلف کردند که به عنوان مسئولان حقوق این قرارداد را امضا کردند.بنابراین خود اینها هم مقصر هستند. از کتمان حقیقت در این پرونده گرفته تا عدم شفافیت و متاسفانه دست های پشت پرده که در پشت صحنه تنظیم این قرارداد حضور داشته، از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: شکایتی به کمیسیون اصل 90 ارائه دادیم. کلیه کنندگان به این مسئله بسیار حساس هستند و خواستیم که قاطعانه جزئیات پرونده مورد بررسی قرار بگیرد.ما هیچ گونه کوتاهی در پیگیری این پرونده نخواهیم داشت چرا که این پرونده را جعبه سیاه برخی فسادهایی می دانیم که در گذشته شکل گرفته است.

وی گفت: در فوتبال ایران پرونده های برانکو، شفر، کالدرون و استراماچونی همگی دچار مشکل هستند؛ اینکه ضعف سیستم حقوقی در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش وجود دارد که هر قراردادی تنظیم می شود که در آن مسئله ای وجود دارد پس مشخص است که یک سری مسائل جدی در تنظیم قراردادها داریم و متاسفانه عوامل ذی نفوذ در تنظیم قراردادها داریم. خواسته کنندگان مجلس این است که هزینه های سرسام آوری که در این قراردادها از جیب ملت می رود، بررسی شود.

راستینه اظهار کرد: اگر در جامعه ورزشی و بعد قهرمانی ما سرمایه گذاری شود این کشور بسیار استعدادهای بی نظیر در امر ورزش دارد. بنابراین به جای اینکه از ظرفیت دست چندم خارجی استفاده کنیم از مربیان توان مرد ایرانی بهره گیرند. زمانی که ویلموتس به ایران آمد بارها از کارنامه ناموفق او صحبت کردند. این سرمربی چه رزومه قابل قبولی داشت که باید با این قرارداد هنگفت به فوتبال ایران بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که این پول را باید چه کسی پرداخت کند، اظهار کرد: شک نکنید که ما به آقای وزیر هم گفتیم که باید حداکثر تلاش را به کار گیرد تا بتواند این حکم را برگرداند در غیر اینصورت قرار نیست این پول از از جیب بیت المال برود. مسببان آن در دستگاه های قضایی مورد بازخواست قرار گیرند و اموال آنها توقیف خواهد شد.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1362

به "اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم تخلف کردند، پرونده ویلموتس جعبه سیاه فسادهای ورزش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم تخلف کردند، پرونده ویلموتس جعبه سیاه فسادهای ورزش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید