اولین سکوی پرش کشور در پیست اسکی اوجور راه اندازی می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اکبر بهنام جو عصر روز گذشته هفتم خردادماه 99 در بازدید از پیست اسکی اوجور سرعین اظهار کرد: یکی از ظرفیت های بسیار خوب استان در راستای توسعه گردشگری وجود دامنه های سبلان است که شرایط مناسبی برای احداث پیست های اسکی دارد.

اولین سکوی پرش کشور در پیست اسکی اوجور راه اندازی می گردد

او اضافه نمود: با کوشش هایی که در سال گذشته در زمینهٔ واگذاری زمین، تأمین زیرساخت ها و احداث جاده دسترسی انجام شد، شاهد حضور سرمایه گذاران در استان برای سرمایه گذاری هستیم، در حال حاضر احداث سه پیست اسکی در استان در دست اقدام است.

استاندار اردبیل با اشاره به شروع عملیات اجرایی پیست اسکی اوجور از سال گذشته بیان نمود: به رغم اینکه جاده دسترسی به این منطقه در دست احداث بود و مسائل عدیده ای برای احداث این پیست وجود داشت ولی سرمایه گذار طرح با کوشش لازم توانست نسبت به نصب دستگاه اقدام کند و حالا که نزدیک فصل تابستان هستیم، اسکی بازان می توانند از این پیست استفاده نمایند.

او از افتتاح این پیست تا سرانجام سال جاری اطلاع داد و گفت: رستوران این مجموعه تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای راه اندازی هتل و سکوی پرش در این مجموعه که برای اولین بار در کشور خواهد بود، سرمایه گذار طرح اقدام خواهد نمود.

او اضافه نمود: در کنار پیست اسکی اوجور در سرعین، در پیست شابیل مشگین شهر نیز تجهیزات خریداری شده و آماده نصب است. پیست اسکی اندبیل خلخال نیز با پیگیری های لازم تجهیز و راه اندازی می گردد.

بهنام جو افتتاح این سه پیست را نشانگر کوشش و همکاری دستگاه های اجرایی استان به ویژه اداره کل استان در راستای حمایت از بخش خصوصی برای پروژه های گردشگری دانست و توضیح داد: فعالیت این مجموعه ها نقش مهمی در راستای تحقق زمستان بیدار و خارج کردن گردشگری استان از حالت فصلی خواهد داشت که انتظار می رود اداره کل ورزش و جوانان نیز در راستای توسعه ورزش های زمستانی در منطقه اقدام کند.

زمستان بیدار در اردبیل وارد فاز عملیاتی می گردد

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: با بهره برداری از پیست اسکی اوجور و شروع فعالیت آن در کنار پیست اسکی آلوارس، استفاده از ظرفیت های گردشگری زمستانی در استان و سرعین وارد فاز عملیاتی می گردد.

او با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در پیست اسکی اوجور گفت: برای حمایت از سرمایه گذار مجموعه در زمینهٔ نیرورسانی و تأمین انشعابات، اقدامات توسط اداره کل استان صورت گرفته و از محل تسهیلات اشتغال پایدار نیز تسهیلات در اختیار سرمایه گذار گذاشته شده است.

فلاحی از عملیات اجرایی برای احداث جاده دسترسی توسط راه و شهرسازی و اختصاص زمین برای احداث این مجموعه از اراضی ملی منابع طبیعی اطلاع داد و مطرح کرد: وجود واحدهای اقامتی و آبگرم های معدنی در کنار پیست اسکی ظرفیتی قابل توجه برای بخش گردشگری به شمار می رود که می تواند زمینه ای برای رونق گردشگری زمستانی فراهم آورد.

او با تأکید بر معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه به شکلی مناسب در سطح ملی و بین المللی گفت: معرفی این ظرفیت ها زمینه برای رونق گردشگری در استان را فراهم و گردشگری این بخش را از حالت فصلی خارج خواهد نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1154

به "اولین سکوی پرش کشور در پیست اسکی اوجور راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سکوی پرش کشور در پیست اسکی اوجور راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید