تورهای چین: اولین پارک چاپ 3 بعدی در چین رونمایی شد

به گزارش تور تایلند ارزان، اولین پارک چاپ 3 بعدی در شنژن چین رونمایی شد. این سازه فناورانه در زمانی کمتر از 2 ماه و نیم ساخته شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

تورهای چین: اولین پارک چاپ 3 بعدی در چین رونمایی شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

امروزه ساخت و ساز با فناوری چاپ 3 بعدی از مسکن گرفته تا مدارس و حتی پل های بزرگ رایج تر از هر دوره ای شده است؛ به گونه ای که هر روز شاهد رونمایی ساخت و سازهایی فناورانه و هوشمند در سراسر دنیا هستیم. حال در چنین شرایطی چین اقدامی متفاوت انجام داده و اولین پارک چاپ شده 3 بعدی در دنیا را به نام خود ثبت نموده است.

این پارک 3 بعدی زیبا در 5523 متر مربع (59449 فوت مربع) درست نزدیک مرکز نمایشگاه و همایش دنیای شنژن طراحی و ساخته شده است.

در کنار ترکیب معمولی چمن های سبز، درختچه ها و درختان زیبا ، این پارک مملو از سازه های بتنی ساخته شده با فناوری چاپ 3 بعدی است. تمامی نیمکت ها، گلدان ها، دیوارهای حائل، مسیرها، حاشیه های و حتی مجسمه ها به صورت 3 بعدی چاپ شده و در این پارک مستقر شده است. سازندگان این پارک اعلام کردند که در مجموع 2 هزار قطعه بتنی در این پارک وجود دارد.

شرکت AICT برای ساخت این پارک فناوارنه، تیمی از روبات های KUKA را به کار گرفته است. فرایند ساخت این مکان همچون دیگر پروژه های چاپ 3 بعدی قبلی به یاری روبات ها صورت گرفته و از الگویی از پیش طراحی شده پیروی می نماید. روبات ها مخلوط سیمان را از نازل بیرون کشیده و به آرامی در لایه های مختلف سازه قرار می دهند. این شرکت اعلام نموده ساخت سازه های فناوارنه با چاپ 3 بعدی، ارزان بوده و در مقایسه با روش های سنتی کیفیت بسیار بالاتری دارد. سرعت ساخت و ساز در سازه های 3 بعدی نیز بالاتر از روش های سنتی است. به همین دلیل این شرکت اعلام نموده بهتر است از این پس سازه های بتنی در بخش های مختلف شهر با فناوری چاپ 3 بعدی ساخته شده و با سرعتی بالاتر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

این شرکت اعلام نموده است: در حال حاضر کمبود نیروی کار ماهر، هزینه های ساخت و ساز را افزایش داده است؛ به همین دلیل فناوری مبتنی بر روبات های کارگر، می توانند بهره وری در ساخت و سازها را افزایش داده و کارآمدی ساخت و سازها را با صرفه جویی بسیار قابل توجه در صدر امور قرار دهد. به طور مثال با استفاده از چاپ 3 بعدی، می توان خانه ای با میزان میانه را در عرض چند هفته به جای چندین ماه فراوری نموده و در اختیار مصرف کننده قرار داد.

در حال حاضر شرکت AICT دفتری را در ایالات متحده آمریکا برای پیگیری پروژه ها در این کشور افتتاح نموده و همزمان برنامه ریزی برای ساخت خانه های ارزان با فناوری چاپ سه بعدی در منطقه ها فقیرنشین آفریقا را کلید زده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2034

به "تورهای چین: اولین پارک چاپ 3 بعدی در چین رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: اولین پارک چاپ 3 بعدی در چین رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید