اولین پرواز آزمایشی خودروی پرنده مفهومی با موتور BMW

به گزارش تور تایلند ارزان، یک اتومبیل پرنده نمونه اولیه پیروز به پشت سر گذاشتن اولین پرواز آزمایشی خود شد. این ماشین پرنده فاصله بین دو شهر اسلواکی را در مدت زمان 35 دقیقه پرواز کرد.

اولین پرواز آزمایشی خودروی پرنده مفهومی با موتور BMW

طبق اطلاعیه مطبوعاتی رسمی که روز چهارشنبه منتشر شد؛ خودروی پرنده AirCar ساخت شرکت Klein Vision روز دوشنبه فاصله میان دو شهر نیترا و براتیسلاوا مرکز اسلواکی را با موفقیت پرواز کرده است.

خودروی پرنده AirCar Prototype 1 با موتور 160 اسب بخار BMW و یک ملخ ثابت، در کمتر از 3 دقیقه از یک ماشین پرنده به یک ماشین جاده ای تبدیل می شود.

به گفته شرکت Klein Vision، این خودروی پرنده تا کنون 40 ساعت پرواز آزمایشی را پشت سر گذاشته است؛ از جمله پرواز در ارتفاع 8200 پایی و با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت (118 مایل در ساعت).

پس از فرود AirCar در شهر براتیسلاوا، پس از یک پرواز 35 دقیقه ای، این خودروی پرنده به یک اتومبیل جاده ای تبدیل شد و از طریق مدیرعامل و بنیان گذار Klein Vision به مرکز شهر رانده شد.

بنیان گذار Klein Vision در بیانیه مطبوعاتی این شرکت می گوید: AirCar دیگر فقط یک مفهوم نیست و داستان های علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل کرده است.

این شرکت علاوه بر خودروی پرنده AirCar Prototype 1، در حال روی یک خودروی پرنده دوم به نام AirCar Prototype 2 است که دو سرنشین بوده و از موتور 300 اسب بخاری سود می برد. پیش بینی می شود AirCar 2 با حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت و تا مسافتی هزار کیلومتری (621 مایل) حرکت کند.

شرکت Klein Vision ساخت مدل های 3 و 4 نفره AirCar و همین طور ساخت مدل هایی با موتورهای دوگانه یا دو موتوره را هم در دستور کار دارد.

در سال های اخیر، شرکت های نوپای زیادی علی رغم موانعی مانند ایمنی، قابلیت اعتماد و غیره، در حال کار روی انواع خودروهای پرنده هستند. این وسایل نقلیه پرنده چیزی بین هواپیمای بدون سرنشین درون و هواپیماهای سنتی هستند و قطعا به یک استاندارد و چهارچوب نظارتی نیاز دارند.

شرکت های مانند اوبر و هیوندای در نمایشگاه CES سال گذشته، از طرح های تاکسی پرنده برقی خود رونمایی کردند. فولکس واگن، پورشه، تویوتا و دایملر هم با خرید استارت اپ ها یا شرکت های فعال در این حوزه، در جست وجوی ساخت یک ماشین پرنده هستند.

در آگوست سال 2020، شرکت ژاپنی Sky Drive هم اولین نمایش عمومی ماشین پرنده خود را انجام داد.

در ادامه می توانید فیلم پرواز خودروی پرنده AirCar را مشاهده کنید:

منبع: یک پزشک
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1892

به "اولین پرواز آزمایشی خودروی پرنده مفهومی با موتور BMW" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پرواز آزمایشی خودروی پرنده مفهومی با موتور BMW"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید