اگر به جای ساخت پل صدر مترو تقویت می شد ...

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر مدیریت شهری گذشته پل صدر را نمی ساخت و به جای آن واگن های متروی تهران را خریداری می کرد، اکنون هیچ مسئله ای درخصوص کمبود واگن نداشتیم و امکان جابجایی 7 میلیون نفر سفر در روز وجود داشت.

اگر به جای ساخت پل صدر مترو تقویت می شد ...

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در گفت وگو با ایلنا درباره پیاده روها گفت: مسائل مربوط به پیاده روها بسیار زیاد است و مواردی داریم که در آن برای نصب جعبه های چراغ برق، به شهرداری پول می دهند و آن را در پیاده رو نصب می کنند تا کنار ساختمان قرار نگیرد و نما به هم نریزد.

وی افزود: مسائل در پیاده روها بسیار زیاد است و باید به آن رسیدگی شود. نقش رسانه ها در این زمینه خیلی مهم است و باید در این باره اطلاع رسانی کنند، زیرا از این قبیل مسائل در سطح شهر بسیار زیاد است و پرداختن موردی به آنها در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست.

علیخانی با اشاره به مسائلی که این سد معبرها در پیاده روها برای شهروندان ایجاد می کنند به یک نمونه موردی در یکی از مناطق تهران اشاره کرد که برای از بین نرفتن نمای ساختمان، ترانس برق را در وسط پیاده رو جاسازی کردند و گفت: در این مورد هم تخلف محرز اداره برق تعیین است و هم شهرداری منطقه که نظارت درستی نداشته و با وجود آنکه چند سال از نصب این ترانس برق در وسط پیاده رو می گذرد، اما هیچکس نسبت به این تخلف شاخص واکنش و بررسی نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران شرح داد: مشکل سد معبر در پیاده روها مساله درستی است و فراتر از آن چیزی است در فضای مجازی منتشر می شود. وظیفه ما به عنوان کنندگان مردم، پیگیری مواردی است که به ما گزارش می شود و حتما تذکر لازم برای برطرف این قبیل موارد را خواهیم داد.

علیخانی درباره وضعیت نامناسب پیاده رویی در منطقه بریانک به رغم وجود زمین شهرداری در کنار آن گفت: شهرداری ممکن است در جایی اعلام کند، زمین متعلق به دیگران است و معارض دارد، اما در اینجا می تواند دسترسی لازم را برای پیاده رو با توجه به زمین موجود در این منطقه ایجاد کند و اگر اقدامی تاکنون در این خصوص صورت نگرفته، بی توجهی شهرداری بوده و هرچه سریعتر باید این مساله حل و فصل شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: مسائل تهران به اندازه وسعت آن زیاد است، اما انعکاس این مسائل و اطلاع رسانی به مسئولان ذی ربط باعث برطرف آنها می شود.

وی در خصوص ساماندهی پیاده روهای تهران نیز گفت: ساماندهی پیاده روهای تهران جزو دستور کار بوده است و وقتی انسان محوری شعار این شوراست، باید موانع برطرف شود و امکان تردد راحت برای همه اقشار از جمله جانبازان و معلولان در سطح شهر لحاظ شود. این جزو سیاست های شورای پنجم بوده است و بسیار بر روی آن کار شده است.

علیخانی شرح داد: معمولا کار وقتی انجام می شود، دیده نمی شود و بیشتر اشکالات به چشم می آید، برای مثال حالا دیگر کسی درباره سفیدبالک حرف نمی زند، آن وقتی که همه سطح شهر را پر کرده بود، همه جا صحبت از سفید بالک بود. لذا بسیاری از مسائل حل شده است، اما کسی درباره آن صحبت نمی کند، اگرچه که اشکال وجود دارد و باید پیگیری شوند.

وی در ادامه گفت: مدیران مناطق باید به صورت جداگانه سطح منطقه تحت سرپرستی خود را پایش و ارزیابی کنند تا این موانع هرچه سریعتر برطرف شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل درباره اقدامات ویژه حوزه حمل ونقل و ترافیک با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با بیان اینکه حدود 40 دستگاه، سازمان و نهاد در مدیریت شهر تهران دخالت دارند و نمی توان همه مسئولیت را بر گردن شهرداری انداخت، شرح داد: مهر ماه هر سال اقدامات ویژه ای در حوزه حمل ونقل صورت می گیرد و ستادی تشکیل می شود که شهرداری نیز عضوی از آن است. در این ستاد اقداماتی برای سرویس مدارس، اتوبوس های ویژه حمل ونقل دانش آموزان در نظر گرفته شده است، اما در روزهای ابتدایی همه سرگردان هستند و تا جابجایی و تعیین شدن وضعیت حمل ونقل دانش آموزان بی نظمی طبیعتا افزایش می یابد.

وی افزود: یکی از بزرگترین حجم تردد خودروها در سطح شهر تهران سفرهای آموزشی است که با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها شدت می گیرد و درصد بالایی را به خود اختصاص داده اند و افزایش حجم تردد را خواهیم داشت و تنها راه برخورد با این مساله تقویت حمل ونقل عمومی است و تا زمانی که نتوانیم حمل ونقل عمومی خود را توسعه دهیم، گسترش طرح ترافیک و تشدید معاینه فنی اثرگذار نخواهد بود.

علیخانی با بیان اینکه در حوزه حمل ونقل زیرساخت های مترو [آشنایی با مترو تهران] اکنون مناسب هستند به مساله کمبود تجهیزات در مترو اشاره کرد و گفت: مترو تهران تجهیزات ندارد و کمبود واگن یکی از مسائل اساسی ما است. ما کمبود دو هزار واگن مترو داریم که در دو سال گذشته با ده هزار میلیارد تومان تامین می شد، اما اکنون با سی هزار میلیارد تومان تامین خواهد شد. یعنی اگر مدیریت شهری گذشته پل صدر را نمی ساخت و به جای آن واگن های متروی تهران را خریداری می کرد، اکنون هیچ مسئله ای درخصوص کمبود واگن نداشتیم و امکان جابجایی 7 میلیون نفر سفر در روز وجود داشت، در حالی که اکنون دو میلیون سفر جابجایی داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: بروزرسانی: 27 مهر 1398 شناسه مطلب: 532

به "اگر به جای ساخت پل صدر مترو تقویت می شد ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر به جای ساخت پل صدر مترو تقویت می شد ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید